Gå til innhold

Kan sjefen ringe legen min?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mini_*
Skrevet

Hei=)

Jeg er blitt sykemeldt p.g.a en skade. Har fått sykemelding av legen min , noe jeg "åkka"meg for at jeg måtte få..sjefen min mener kanskje jeg kan få tilrettelagt noe arbeid jeg kan gjøre og han har lyst til å ringe legen. Kan han få opplysninger om hva jeg har sagt til legen?om arbeidet og slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei=)

Jeg er blitt sykemeldt p.g.a en skade. Har fått sykemelding av legen min , noe jeg "åkka"meg for at jeg måtte få..sjefen min mener kanskje jeg kan få tilrettelagt noe arbeid jeg kan gjøre og han har lyst til å ringe legen. Kan han få opplysninger om hva jeg har sagt til legen?om arbeidet og slikt?

Høres litt rart ut at sjefen din skal ringe til legen din. Uansett har jo legen taushetsplikt... det du sier til legen skal da vel være fortrolige opplysninger.

Skrevet

Legen har taushetsplikt og sjefen din har ingenting med hva som feiler deg, MEN om det er en IA bedrift du jobber i så kan du faktisk få tilrettelagt arbeid etter den situasjonen du er i. Feks har du brukket en fot kan du fortsatt skrive og ta tlf.. etc.. jobber du i produksjon kanskje du kan få en kontorjobb ..

Men arbeidsgiver kan ringe til legen. Legen plikter å informere om hva som kan gjøres for å få deg tilbake i jobb, uten å opplyse om diagnosen. Eventuelt kan sjefen din ringe NAV og kreve at de skal ha møte med den deg.

Sjefen plikter å følge opp deg som er syk med oppfølgingsplaner og dialogmøter etter seks og 12 uker, seks måneder og ett år. Mens du har plikt å informere om dine evner til arbeid.

Skrevet
Hei=)

Nei, det kan han ikke få opplysninger om.

Tips til deg: Ta imot det tilrettelagte arbeidet med glede og slutt å prøve å vri deg unna.

Gjest Gjest_Mini_*
Skrevet
Nei, det kan han ikke få opplysninger om.

Tips til deg: Ta imot det tilrettelagte arbeidet med glede og slutt å prøve å vri deg unna.

prøve å vri meg unna?Hva mener du?

Skrevet

Legen har taushetsplikt men i det siste har det nok blitt lagt mye mer vekt på tilrettelegging i arbeidet. Hvis det er noe som kan tilpasses deg så er det vel fint? :)

Skrevet

Sjefen din kan ringe legen din, men du må godkjenne at han ringer.

Legen dn har taushetsplikt, mener han at du burde være sykemeldt så har du jo han på din side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...