Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei! Jeg sitter å ser litt på mønstre for selbuvotter. Har så lyst på et par til vinteren! Men har aldri strikket med to farger før, bare sett noen videoer på nettet om hvordan man gjør det. Det jeg lurer på er om man strikker slik at man får lange tråder på baksiden på en måte, eller om mønsteret på innsiden av votten (på vranga) blir likt som utsiden? Vet ikke helt om jeg klarer å forklare meg, men her er en video jeg har sett på: http://www.knittinghelp.com/apps/flash/vid...layer/play/13/1 Eller strikker man med en annen teknikk slik at man ikke får disse "løse" trådene inni votten? Hilsen Maria
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Meg igjen.. Blir det slik innvendig? http://bp0.blogger.com/_VuVkrdENFME/Ri7LGX...oat-tension.jpg
Mrs. K Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Du skal strikke som det blir vist på videoen (bare at du skal strikke rundt på rettsiden på strømpepinner) og baksiden blir som på bildet du linket til
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Tusen tusen takk for svar Skal dra å kjøpe garn i dag! En ting til... Når jeg har strikket sokker, så har jeg brukt 4 pinner, 3 på sokken og 1 som jeg strikker med på en måte. Gjelder det votter også, eller bruker man 4 på + 1 som man strikker med?
Poppi Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Ofte litt lettere å strikke med 4 + 1 pinne på votter med mønster. Det bruker stort sett å være forskjellig mønster på over- og undersiden av votten, slik at du med 4 + 1 pinne vil få det ene mønsteret på to pinner og det andre på de neste 2. Dessuten også lettere når du skal felle i spiss etterhvert. Lykke til :-)
Gjest Miley Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 På selbuvotter er det ofte lettest med 4 pluss en, da mønstret er ulikt på hver side
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå