Gå til innhold

hjelp, forlover som likner bruden!?!


lin

Anbefalte innlegg

hva gjør jeg nå??? Har hele tiden vært opptatt av at forloveren min skal få velge litt selv hva hun vil gå med, hår, sminke osv, da jeg ikke vil "pålegge" henne noe (hun betaler jo selv) og at hun også føler seg vel den dagen... Har egentlig tatt for gitt at hun er klok nok til å unngå lyse kjoler -var jeg kanskje naiv der??

Min kjole er nemlig champagnefarget, og dette har hun visst om siden februar. Må nesten nevne at vi i høst snakket litt om dette, og da hadde jeg tenkt å ha helt hvit kjole og champagnefarget bukett. Hun sa da at hun hadde funnet et veldig fin penkjole som var champagnefarget som jo kunne passe godt til.Ja det tenkte jeg også, bare den ikke blir for lys sa noen andre, man skal jo liksom ikke "konkurrere" med bruden...

Vi snakket ikke mere om det, hun fikk se kjolen min, og sier nå at hun har tenkt å ha den champagnefarget kjolen (som er nesten lyse-lysegul visstnok..) men ville at vi skulle sammenligne kjolene så de ikke kræsjer. Imens går jeg her og håper STORT på at det er akkurat det de gjør, -jeg vil jo ikke at hun skal ha en så lys kjole, jeg vil ikke at hus skal være så lik meg! Hun skal jo også tross alt sette opp håret og sminke seg... Synes det er bare litt rart av henne da hun vet åssen kjole jeg skal ha...Men jeg vil ikke komme "på kant" med henne-hvordan ymter jeg forsiktig fram om dette?? Kan jeg si at jeg synes hun skal ha bunad feks?? (hun har kjempeflott ganske ny bunad, og så og si alle våre gjester kommer også i bunad...) Synes dette er vanskelig jeg.. har prøvd å hinte om at man som gjest aldri skal ha svart, rød eller hvit/lys kjole -iflg tradisjoenen, men virket ikke som hun tok det...

Er dere med på å bestemme hva forlover skal gå med?? Hva ville dere gjort i min situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Junebug i. i.

Min forlover er mer stressa enn meg på at hun skal ha "riktige" farger. Stakkars - hun hadde kjøpt en svart kjole, som hun etterpå bestemte seg for ikke å ha på fordi den var svart. Så dro hun ut på shopping igjen og endte opp med en blålilla kjole. Jeg har ikke sett noen av kjolene, men stoler på hennes gode smak. For min del kunne hun gjerne hatt svart, men hun sa at hun selv ikke ville føle seg vel i svart i et bryllup. Hun glemte dette helt da hun var i butikken fordi kjolen var så stilig!

Selv hadde jeg ikke reagert om hun hadde valgt en lys kjole. Men du skriver jo selv at hun vil at dere skal sammenligne kjoler slik at de ikke kræsjer. Det viser jo at hun bryr seg om din mening. Da kan du jo bare si ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Dette, var skikkelig leit, og jeg forstår veldig godt at du ikke vil komme på "kant" med henne. Regner med at dere er veldig gode venninner siden du har valgt henne til forlover, så da synes jeg du kan si det til henne... Si at du ikke vil at dere skal være lik, da du vil være spesiell denne ene dagen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det ikke blir noe stort problem uansett jeg, Lin? Hvis du skal ha en brudekjole så har jo de gjerne et mer spesielt snitt enn en selskapskjole uansett - og du vil helt sikkert skille deg ut! :)

Da kan det vel være fint om forloveren din blir en litt enklere utgave av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Men når dere snakket om det i høst og hun sa at hun gjerne ville ha champagnefarget kjole, hva sa du da?? Hvis du ikke reagerte da, kan du jo nesten ikke gå tilbake på det, nå som du har byttet kjolefarge.

Tror uansett at gjestene ser godt hvem som er bruden. Hvis du har en "brudete" kjole, bør det jo ikke være noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde blitt litt sur om forloveren min hadde kommet i champagnefarget kjole, men om du ikke sa fra i høst da hun nevnte at hun ville ha det så synes jeg du ikke har så mye grunn til å bli sur nå. Hun har jo da trodd at det var ok for deg.

En annen sak er at man selvsagt hverken kommer i hvitt eller champagnefarget kjole i bryllup enten man er forlover eller vanlig gjest! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kommer til å være i nærheten av å tvile på hvem som er bruden - uansett! Det kan du iallefall ha i bakhodet!

Men siden dette ser ut til å plage deg litt, hvorfor ikke si at du helst vil at hun skal gå i den flotte bunaden sin? Hun ønsker ganske sikkert at du skal være fornøyd, og det er jo ikke noe problem siden hun har bunaden allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv at forloveren til Märtha hadde for lys kjole, selv om den var champagnefarvet og Märthas var lysere. Men at de ble for like - nei, det ble de ikke, det var aldri tvil om hvem som var bruden!

Så derfor: La henne gå med kjolen sin, du stråler og er hovedpunktet uansett. Og stort sett står du vel sammen med din tilkomne, slik at du skiller deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg er enig med de andre her - ikke gjør noe stort nummer ut av det. Du kommer til å være midtpunkt uansett - en pyntet brud ser gjerne mye flottere ut enn en hvilken som helst gjest med lys kjole og oppsatt hår. Skal du f.eks. ha slør, skjønner jo alle hvem som er bruden.

Selv var jeg på kjoletitting med min mor - og vi fant en kjole som var SÅ kjempekul og spesiell. Mamma mente hun ikke kunne ha den fordi den var så lys, mens jeg syntes ikke det var noe problem i det hele tatt. Det kommer jo alt an på snitt! Bare hun ikke er like pyntet som deg, går det nok bra. Og det skal MYE til!!!

Men ellers synes jeg godt at du kan foreslå at hun bruker bunaden. Bunad er jo et festplagg! Og som du sier, flere skal ha det i bryllupet deres. Du kan jo ymte frempå om at da slipper hun å kjøpe noen ny kjole overhodet. :blunke:

Lykke til - du blir dagens midtpunkt uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min har kjøpt seg ise-is-lysegrå-blå kjole og og den er vel egentlig litt på kanten.

Men det plager ikke meg, jeg blir finere enn henne uansett!

Og så skal jeg jo ha både slør og tiara....

Og søsteren hennes har lik kjole som henne bare i gull-champagnefarge...

Stoler på at prinsen min ikke tar feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Jeg synes du burde tatt dette opp i høst da dere først snakket om dette, og du godkjente jo hennes kjolevalg ? Da synes jeg ikke du bør få henne til å velge en annen kjole, med mindre hun velger å ta en annen selv.

Du sa jo OK til en champagnefarget kjole for forloveren, og hun regnet da med at det var i orden ?

At du ombestemte deg og at hun fremdeles holder en knapp på den champagnefargede kjolen, er jo synd :( Vanskelig situasjon egentlig.

Jeg skjønner at dere bruder er svært opptatt av å se ut som bruder, dvs- den som har vakrest kjole, hår osv på festen og det med rette!

Men er det virkelig så ille at champagnefarge og lyse farger er forbudt ?

Hva blir igjen da, hvis man ikke skal kunne gå med noe ?

Jeg mener rødt, sort, og hvitt og lyse farger er uaktuelt. Hva med mørkegrønt eller mørkeblått ? For mørkt ? Lyseblått ? For lyst ?

Med champagnefarge mener jeg gullrødt,- dvs fargen på Villa Farris (champagnebrus), ikke lys gulaktig silke.....

Ikke meningen å være forsurende nå, men jeg synes folk er veldig konsise på at de skal være den eneste med lys kjole. Nå har jeg sannelig lyst til å være i mennenes sko i stedet, for jeg har en sannsynlig for lysebål kjole selv som jeg tenkte å bruke i bryllup litt senere i sommer, men jeg må vel droppe den og ta den vaaarme bunaden som jeg ikke kan danse i engang :( Hadde vært så mye enklere å vært mann og bare gått i en enkel sort dress......

Uansett, så er bruden den med penest kjole og vakrest vesen den dagen. Man har da svært så flotte og elegante brudekjoler, med et snitt som gjør at man ikke kan ta feil ? Dessuten mange har jo også tiara, slør og annet lekkert tilbehør, så jeg skjønner egentlig ikke det store oppstusset her.

Bruder,- som har forlovere / gjester med klær som er "feil" : Si det til dem da, hvis dere har et såpass nært forhold, men avklar gjerne dette litt på forhånd.....

Lurer bare på hva som egentlig er tillatt og ikke... Delte meninger, og søren så vanskelig.....

Jeg har spurt "min brud" om antrekk, og jeg har ikke fått svar.....

Anitcath : hvorfor lar du det gå hvis din forlover og hennes søster har for lyse kjoler for deg, når du egentlig ikke virker særlig tilfreds med det ?

dette var mest ment som et hjertesukk av dimensjoner og det er ikke noe vondt ment mot noen her..... Tar noen det personlig, så vil jeg på forhånd be om unnskyldning. Syntes bare det hadde litt med saken å gjøre.

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt sjansen når dere sammenligner kjoler. Det er tross alt snakk om samme farge. I høst var det snakk om deg i hvit, ho i champagne, ymt på at du vil foretrekke å ha hennes kjole i en nyanse mørkere enn din.

Skjønner godt at du blir litt lei deg over at ho vil ha lys kjole, men som de andre sier, ingen kommer til å være i tvil om hvem som er bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anitcath : hvorfor lar du det gå hvis din forlover og hennes søster har for lyse kjoler for deg, når du egentlig ikke virker særlig tilfreds med det ?

Fordi det er litt som du sier; Jeg vil ikke styre hennes kjolevalg mer enn normale normer, hun har valgt en kjole som passer til sølvet i kjolen min og har tatt hensyn til flere andre detaljer.

Jeg vil at hun skal få føle seg flott også, hun er tross alt "førstedame" der jeg er dronning og vil vise seg fra sin beste side.

Kjolen hennes er ikke hvit, og da synes jeg at jeg skal være fornøyd.

For noe annet er egoistisk, det der med at bruden må være finest, det er man jo stort sett allikevel....

Så kom igjen alle som hiver seg på for å kritisere i dag...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt problemet. Dersom man sier fra, så vet motparten hva den har å forholde seg til. Sier man ikke fra, vet man ikke hva motparten gjør.

Jada, lunta mi er kort i dag. Men det er helt utrolig hva man heller spør tonnevis av folk her inne om, enn å åpne munnen.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Det var overhodet ikke meningen å kritisere Anitacath!

Jeg må bare beklage på mine knær om det jeg sa til deg var å kritisere, og jeg skal sannelig legge bånd på meg neste gang :lol:

Mener bare at endel bruder har en tendens til å sette panikken i gjestene mht antrekk. Jeg sliter noe innmari nå og det er ikke gøy. Hadde jeg satt meg selv i en brud`s situasjon, hadde jeg vært overbevist om at jeg hadde vært vakrest okke som.

Hilsen Máire som har en lyseblå enkel sommerlig aftenkjole som sannsynligvis er altfor lys. Sikkert av sinne "min brud" ikke har giddet å skrive tilbake via mail.....

:gape: Hva ER det man KAN bruke da ?

- sorry : frustrasjonen ble bare LITT større av denne tråden... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var overhodet ikke meningen å kritisere Anitacath!

Jeg må bare beklage på mine knær om det jeg sa til deg var å kritisere, og jeg skal sannelig legge bånd på meg neste gang :lol:

Neida jeg mente ikke at du kritiserte meg, bare at det er andre som har hatt glede av å prøve å irritere meg den siste tida. Men det preller av som vann på gåsa (les: skravlegåsa) så det plager meg ikke. :ler:

Synes forøvrig du skal bruke kjolen din, da jeg var forlover hadde jeg en tuborgpils-grønn silkekjole som jeg synes var alldeles nyyydelig, men brudens mor synes den var "for trist..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Máire

Godt å høre :D

Den kjolen din høres flott ut!

Du har ikke en link til den eller noe ? hihi :)

Ikke la deg irritere i allefall. Merker en litt sær tendens blandt folk på KG disse dager ja :(

Uff, det er så forskjellig oppfatninger blant folk, og brudens mor er hyggelig, men svært korrekt, så jeg er søren ikke sikker på om jeg tør....

Får se :D

Til du som begynte innlegget : sorry avsporingen

Jeg håper du og din forlover finner ut av dette og at det går knirkefritt :)

Ønsker deg et flott bryllup :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med pip, ingen klarer å overgå bruden på bryllupsdagen. Det ordner seg helt sikkert, lykke til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke forlovere kan bruke hue når det gjelder valg av kjole. Dette burde dere ha diskutert litt på forhånd....men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg har mannlig forlover, jeg...... :briller:

Tviler på at han kommer til å stille med kjole noen gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...