Gjest Gjest_helen_* Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 jeg bare lurer på om alle synes at barna sine er verdens fineste ? ja får nå sant skal sies har jeg jo sett noen som er mindre pene, ? med utstående ører , rare tenner , å slikt?
Gjest mims Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Hehe.... Tror nok foreldre synes egne barn er de fineste, samtidig har faktisk forskning vist at vakre barn får mer oppmerksomhet enn mindre pene barn. http://www.forskning.no/artikler/2005/april/1113824831.41
Eve Luna Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Skjønnhet er relativ. Det du mener er mindre pent er ikke sikkert at andre mener det.
Gjest *Mim* Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg klarer i alle fall ikke å se at noen har penere barn enn meg.
Gjest mims Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Tja, skjønnhet er nok ikke helt relativt. Det finnes masse forskning som viser at mennesker over hele verden har fellesnevnere for hva de ser på som vakkert. Men samtidig synes vi det vi kjenner er fint, og det vi elsker selvfølgelig, og vi elsker jo barna våre:)
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 jeg har tre barn å jeg ser at datteren min på 8 .... ja hun kommer seg... hun har ikke noe ''spesielle" ting med utseende. negativt sett men er ei veldig søt jente ))
Mamma1 Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg ser jo at noen barn er penere enn mine, selv om mange sier til meg at de syns barna mine er pene.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Det er mange som har stygge unger. Jeg ser daglig noen stygge barn, på bussen, trikken, t- banen, i barnehagen, på skolen, i gatebildet osv. Mange stakkarer som ikke finnes sjarmernde! Men foreldrene deres synes sikkert de er "verdens peneste barn".
la Flaca Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg tror på en måte jeg er fullstendig objektiv når det kommer til ungenes utseende. Samtidig har jeg oppdaget, etter at jeg ble mamma, at skjønnheten virkelig komme innenfra. Nå ser jeg noe vakkert og attraktivt i alle unger jeg møter, i motsetning til tidligere da jeg hadde en helt annen holdning.
Saeria Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Skjønnhet er relativt, men utseendemessig skjønnhet er det ikke. Der et det mye forskning som peker mot at vi foretrekker symmetriske fjes. Likeså er hofte/liv-ratio en biologisk forutsetning for valg av partner. Samtidig har forskere avdekket at mennesker foretrekker partnere som er omtrent på samme trinn på skjønnhetsskalaen som de oppfatter seg selv, men det er en helt annen historie.
Gjest Purple Haze Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Naturen er vel innrettet sånn, at vi skal synes våre egne avkom er de mest fantastiske som finnes. Jeg har aldri hatt skylapper når det gjelder mine barn, og ser at andre barn er penere enn dem. Ser også hvilke ting som kunne vært penere hos mine barn. Men slike ting spiller da ingen rolle. Det viktigste for meg, er at de har det godt i livet sitt.
Gjest Raptuza Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Skjønnhetsskalaen??? Glad for at den ikkje fins....
Gjest ts Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Det er mange som har stygge unger. Jeg ser daglig noen stygge barn, på bussen, trikken, t- banen, i barnehagen, på skolen, i gatebildet osv. Mange stakkarer som ikke finnes sjarmernde! Men foreldrene deres synes sikkert de er "verdens peneste barn". ja det er det jeg mener, de MÅ nå se at barna ikke er fine???selv med en morskjærlighet, må de se at barna er " stygge "
Saeria Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 (endret) Skjønnhetsskalaen??? Glad for at den ikkje fins.... Ja, hvordan de rangerer seg selv fra en til ti når det gjelder eget utseende. Endret 30. september 2008 av Saeria
Hildegard Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Jeg kan se at andre barn kan ha mer regelmessige trekk enn mitt barn, og derfor pr definisjon er penere enn jenta mi. Men siden jeg gikk gravid med henne, har jeg ikke sett et eneste barn som er vakrere enn mitt. Ikke et eneste ett.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 jeg bare lurer på om alle synes at barna sine er verdens fineste ? ja får nå sant skal sies har jeg jo sett noen som er mindre pene, ? med utstående ører , rare tenner , å slikt? Hehe, rare tenner... når ungene har mistet melketennene, og det kommer store kanintenner inni de små munnene, da ER ungene rare de:) Dessuten har attituden (snakker som Vendela) til ungene mye å si, og da mener jeg gjerne unger fra en 8 år.
Gjest realist Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Hva så om barna man har er mindre pene enn naboens barn? Jeg går ikke rundt i dagliglivet og tenker bevisst på folks utseende. Føler jeg er et bedre menneske ved å fokusere på andre ting ved folk. Utseendet stammer jo fra foreldrene, og foreldrenes foreldre. Selv om utseendet betyr noe til et visst punkt i samfunnet, bør foreldre og familie være en trygg favn hvor barn ikke blir vurdert etter utseendet. Selv om foreldre i en liten grad forskjellsbehandler barna sine mht. utseendet, tror jeg neppe denne ørlille forskjellen i behandling har konsekvenser for det "mindre pene barnet" i en søskenflokk.
Gjest Marillia Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det. Jeg velger å tro at de aller fleste mødre klarer å se (gjennom en mors kjærlige blikk) sine barns små ujevnheter. Barn vokser jo i rykk og napp, og det som kan en sjarmerende tannløs munn et år, er noe annet neste år. Det finnes noe vakkert ved alle barn uansett... Endret 1. oktober 2008 av Marillia
:-) anna Skrevet 1. oktober 2008 #20 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg kan se at andre barn er vakre. Noen er jo mer estetisk vakre enn andre. Jeg kan også se hva som er mine barns sterke og svake trekk. Men samtidig merker jeg at jeg jo synes at mitt barns vakre trekk i så stor grad overskygger de mindre heldige trekkene, at jeg ikke egentlig ser det som er mindre heldig. Nå er barna mine "heldige" med at de ikke har noe ved seg som utpreger seg veldig. De har jevne trekk og er "normale". men samtidig er de verdens vakreste. Og når andre sier at jeg har pene barn, så er jeg jop veldig, veldig enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå