Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Siden jeg ikke bruker p-piller for øyeblikket har jeg og min nye kjæreste brukt kondom. Oppdaget ved en tilfeldighet at kondompakken gikk ut av dato i juni i år... Har holdbarhetsdatoen noe å si for hvor sikker kondomen er? Har du noen gang hørt om noen som har blitt gravide pga. bruk av for gammel kondom?!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Holdbarhetsdatoen er absolutt noe du bør sjekke og forholde deg til. Kjøp deg nye. Kondomer gått ut på dato kan svikte som prevensjonsmiddel.
angeleyes Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Når kondomene har gått ut på dato er sannsynligheten for å bli gravid større. Jeg ville absolutt spandert på meg en ny pakke kondomer. Det er en grunn til at det er holdbarhetsdato på kondomer.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Har begynt på p-piller igjen nå, skal kaste den gamle kondompakka!
rabagast Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, holdbarhetsdatoen teller, men det er ikke lenge siden juni og det skal være en viss margin fra utløpsdatoen til kvaliteten forringes signifikant...
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 På lik linje med mat, så er ikke holdbarhetsdatoen er absolutt grense som brytes kl. 00.00 og all bruk etter det fører til armageddon. Kondomer holder fint en stund etter datoen. Se på det som en 'best før' dato. Nordmenn er egentlig veldig hysteriske på slike datoer. Er utrolig sjelden det er noe galt med f.eks matvarer som har passert 'best før' datoen. Utenom kjøtt og melkeprodukter da.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Sant nok. Men det kan gå den andre veien også, dersom kondomene ikke oppbevares riktig, feks under for høy temperatur. Akkurat som med mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå