Gå til innhold

Venter på jobbsvar/tilbud

Fremhevede innlegg

Gjest Gjester nå
Skrevet

Søkeprosessen har tatt en evighet. Søkte på en stilling via byrå, med søknadsfrist i slutten av juli.

Først tok det en uke før jeg fikk tilbakemelding på motatt søknad.

Så tok det nesten 4 uker før de ringte for intervju (men dette ble forklart med ferieavvikling).

Så tok det igjen nesten 3 uker før de ringte for 2.gangsintervju.

Etter intervjuet fikk jeg beskjed om at avgjørelse ville bli tatt "rett over helgen".

Og rett over helgen var sist uke.

Ettersom jeg ikke hadde hørt noe (hverken positivt eller negativt) forsøkte jeg å få tak i byråkontakten på onsdag. Men da fikk jeg vite at hun hadde vært borte og ville komme tilbake dagen etter (torsdag). Så da smurte jeg meg med tålmodighet.

Fredag ettermiddag ringte jeg igjen, ettersom jeg enda ikke hadde hørt noe.

Da fikk jeg vite at det var arbeidsgiver som ikke klarte bestemme seg. Vi er 4 kandidater til 2 stillinger. Men med tanke på at det er månedsskifte denne uken, så hadde kontakten på byrået purret på arbeidsgiver, og sagt at avgjørelsen måtte tas mandag. Og kontakten min sa hun ville ta kontakt umiddelbart uansett positivt eller negativt svar, men at jeg gjerne kunne ringe dersom det tok for lang tid.

I dag er det tirsdag. Den siste dagen i mnd. Så i forhold til oppsigelsesfrist hos nåværende arbeidsgiver må det avgjøres i dag....

Arg. Holder på å bli gal av utålmodighet. Har så enormt lyst på denne jobben.

Har bestemt meg for å ringe byrået om en liten stund for å høre.

I mellomtiden måtte jeg bare få ut litt frustrasjon (og kanskje be om noen kryssede fingre????)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Skjønner godt at du er frusterert. Hvorfor ikke ringe direkte til vedkommende som sitter med avgjørelsen? Si at du er meget interessert i stillingen, og forklar hvorfor du tror du er den rette kandidaten til jobben. Vis litt guts! Vær forberedt når du ringer, i tilfelle du får spørsmål om stillingen eller arbeidsplassen.

Si også at dette er siste dagen i mnd, og at du ønsker å kunne levere oppsigelse på din nåværende arbeidsplass slik at du kan begynne så snart som mulig i den nye jobben. Jeg tror at engasjement alltid er en god ting å vise for fremtidige arbeidsgivere. Har sittet som arbeidsgiver i flere søknadsprosesser, og de som viste litt pågangsmot fikk alltid en ekstra stjerne i boken. ;)

Lykke til! :)

-misa

Gjest Gjester igjen
Skrevet

Har i mellomtiden vært i kontakt med byråkontakten min. Hun sliter med å få tak i arbeidsgiveren...

Denne skulle visstnok komme inn igjen kl 1530- så da får vi se....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...