Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt et turbulent forhold i tre år, veldig opp, og veldig ned.. *sliten*

Vi eier leilighet sammen, selveier som er noen av de billigste leilighetene man kan få i denne byen..

Fler ganger har vi tatt opp det å gå i fra hverandre, men ender alltid opp med at vi fortsetter, blandt annet fordi vi bryr oss om hverandre, trives sammen (for det meste) og selvfølgelig pga øknomien.

Problemet våres er mer at vi ikke ser noe fremtid med barn osv sammen.

Vi ønsker oss det begge to, men vet at det vil bli fullstendig krasj med hverandre.

Så forsåvidt er vi forholdsvis enige om at å bryte opp ville være en god løsning, men ser ikke hvordan det skal la seg gjøre økonomisk!!

Jeg har da ikke råd til å bo alene!! Jeg har jobb, og om så skulle skje hadde jeg beholdt leiligheten.. Jeg har katter, og har ikke sjangs på leiemarkedet.. Been there, done that...

Men med min lønn kan jeg umulig klare alle utgifter alene!

Og da tenker jeg standard utgifter.

Strøm, mat, mobil, internett, tv, kommunale avgifter, tv lisens, boforsikringer, bensin, veiavgifter, bilforsikring osv osv.

Vi er vandt til å leve smått! At vi handler inn akkurat det nødvendige av mat, vi er sjeldent ute på ting som koster, klær husker jeg nesten ikke siste jeg handlet, frisør osv har jeg nesten glemt hva er :fnise: osv..

Vi ringte sosialen for en stund siden og spurte de om råd, men de var ikke særlig vennlige eller behjelpelige..

Har ikke forhørt meg med bostøtte, men vet ikke hvor vanskelig det er, eller hvor mye man får..

Jeg hater å holde sammen pga økonomien, føler jeg "bruker opp" livet mitt, og nyter tiden alene hjemme når samboer ikke er her..

Jeg vet rett og slett ikke åssen jeg skal klare meg alene økonomisk??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes stort sett alltid ting man kan kutte ned på. Det går an å finne et sted hvor du kan ha med kattene dine, men det tar MYE ekstra tid å finne et sted å leie enn om du ikke har katter. Så der må du bare stå på.

Kanskje du må bo i en knøttliten hybelleilighet på 30kvm, men er man en person og romløsningen er bra så er det fullt mulig.

Det er ikke min sak hva du tjener i mnd, men det går an å ikke ha tv, ikke internett, bruke busskort, oppvaskmaskin osv. Veldig kjedelig, men nødvendig om du skal klare å leve på et minimum.

Skrevet

Enig med Ecolia, det finnes alltid en løsning.

Det jeg lurer på er: Skal dere bare fortsette å bo sammen da.. for alltid, selv om dere ikke har lyst, fordi økonomien stopper??

Er ikke det et ganske trist liv.. aldri komme videre?

Man finner en løsning! Uansett!!

Skrevet

Hvis dere har sex, så er jo dette en form for prostitusjon.

Skrevet
Vi har hatt et turbulent forhold i tre år, veldig opp, og veldig ned.. *sliten*

Vi eier leilighet sammen, selveier som er noen av de billigste leilighetene man kan få i denne byen..

Fler ganger har vi tatt opp det å gå i fra hverandre, men ender alltid opp med at vi fortsetter, blandt annet fordi vi bryr oss om hverandre, trives sammen (for det meste) og selvfølgelig pga øknomien.

Problemet våres er mer at vi ikke ser noe fremtid med barn osv sammen.

Vi ønsker oss det begge to, men vet at det vil bli fullstendig krasj med hverandre.

Så forsåvidt er vi forholdsvis enige om at å bryte opp ville være en god løsning, men ser ikke hvordan det skal la seg gjøre økonomisk!!

Jeg har da ikke råd til å bo alene!! Jeg har jobb, og om så skulle skje hadde jeg beholdt leiligheten.. Jeg har katter, og har ikke sjangs på leiemarkedet.. Been there, done that...

Men med min lønn kan jeg umulig klare alle utgifter alene!

Og da tenker jeg standard utgifter.

Strøm, mat, mobil, internett, tv, kommunale avgifter, tv lisens, boforsikringer, bensin, veiavgifter, bilforsikring osv osv.

Vi er vandt til å leve smått! At vi handler inn akkurat det nødvendige av mat, vi er sjeldent ute på ting som koster, klær husker jeg nesten ikke siste jeg handlet, frisør osv har jeg nesten glemt hva er :fnise: osv..

Vi ringte sosialen for en stund siden og spurte de om råd, men de var ikke særlig vennlige eller behjelpelige..

Har ikke forhørt meg med bostøtte, men vet ikke hvor vanskelig det er, eller hvor mye man får..

Jeg hater å holde sammen pga økonomien, føler jeg "bruker opp" livet mitt, og nyter tiden alene hjemme når samboer ikke er her..

Jeg vet rett og slett ikke åssen jeg skal klare meg alene økonomisk??!

Jeg skal ikke si noe om forholdet, bare litt om det å være alene og om økonomi. Jeg synes du har en veldig pessimistisk holdning. Du skriver at du har jobb. En mager trøst for deg kanskje, men det er faktisk ca. 800 000 enslige her i landet med og uten barn som må klare alle utgifter på en lønn. For mitt eget vedkommende ble jeg alene med fem barn i alderen 7 - 15 år da min mann døde. Vi har overlevd alle sammen, selvom det har vært vanskelig mange ganger. Du har bare deg selv å sørge for. Løft blikket, undersøk hvilke muligheter som finnes. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...