Gå til innhold

Pinsettet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så en tråd på reiselivsforumet der en snakker om "det pinsettet". Finnes det flere som sier "et pinsett, pinsettet??" Isåfall tror jeg vi har et nytt "et hårstrikk"-fenomen her :fnise:

Eller mener vedkommende noe annet? Et sett av pins? Altså pin-settet? :sukk:

Føler meg dum. Men har altså aldri hørt noen bruke intetkjønn om en pinsett. For ordens skyld, hvis det renner på med folk her nå som sier "et pinsett", hører dere også hjemme i "et hårstrikk"-klubben, eller er det to forskjellige raser? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så en tråd på reiselivsforumet der en snakker om "det pinsettet". Finnes det flere som sier "et pinsett, pinsettet??" Isåfall tror jeg vi har et nytt "et hårstrikk"-fenomen her :fnise:

Eller mener vedkommende noe annet? Et sett av pins? Altså pin-settet? :sukk:

Føler meg dum. Men har altså aldri hørt noen bruke intetkjønn om en pinsett. For ordens skyld, hvis det renner på med folk her nå som sier "et pinsett", hører dere også hjemme i "et hårstrikk"-klubben, eller er det to forskjellige raser? :lur:

Det heter en pinsett og en hårstrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter en pinsett og en hårstrikk.

Nemlig! Så kan de som bruker intetkjønn, krangle med oss som vet bedre til de blir blå i ansiktet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter en strikk, og en pinsett. Kan jo være folk sier noe annet på dialekt, men det ser jo litt rart ut når noen skriver det som intetkjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

En pinsett, et hårstrikk, en kondom, et kompliment. Og en kjeks.

Skriver du bare for å kverulere? Du har to riktige, det første og det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...