Gjest Gjest_maria_* Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hei, vet det sikkert er flere slike tråder, men jeg trenger råd. Jeg har gått på mercilion nå i ca et år og har lyst til å slutte. Tror jeg har lagt på meg ca 5 kg, har begynt å gå ned nå fordi jeg spiser mye mindre og trener. Dette har jeg gjort før, men nå trener jeg mer og spiser enda mindre. Jeg har så lyst til å få tilbake mitt gamle jeg, men jeg er livredd for å bli gravid. Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og jeg kommer til å ende opp med å teste meg selv minst en gang i måneden og det er jo ganske stress. Merker også at sexlysten er veldig lav og jeg har sterke humørsvingninger og hodepine etter å ha gått på pillen. Hadde det ikke vært for sjansen for å bli gravid så hadde jeg sluttet på flekken. Hvis jeg skulle bli gravid, så må jeg ta abort ettersom jeg overhodet ikke kan eller har lyst på barn og jeg vet at det er et helvete. Er det trygt å bare bruke kondom? Noen som har noen anbefallinger? Å ikke ha sex er ikke et alternativ:P
GlaJenta88 Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Hei, vet det sikkert er flere slike tråder, men jeg trenger råd. Jeg har gått på mercilion nå i ca et år og har lyst til å slutte. Tror jeg har lagt på meg ca 5 kg, har begynt å gå ned nå fordi jeg spiser mye mindre og trener. Dette har jeg gjort før, men nå trener jeg mer og spiser enda mindre. Jeg har så lyst til å få tilbake mitt gamle jeg, men jeg er livredd for å bli gravid. Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og jeg kommer til å ende opp med å teste meg selv minst en gang i måneden og det er jo ganske stress. Merker også at sexlysten er veldig lav og jeg har sterke humørsvingninger og hodepine etter å ha gått på pillen. Hadde det ikke vært for sjansen for å bli gravid så hadde jeg sluttet på flekken. Hvis jeg skulle bli gravid, så må jeg ta abort ettersom jeg overhodet ikke kan eller har lyst på barn og jeg vet at det er et helvete. Er det trygt å bare bruke kondom? Noen som har noen anbefallinger? Å ikke ha sex er ikke et alternativ:P Har du vurdert andre prevensjonsmetoder? Kondom er det tryggeste prevensjonsmiddelet, bortsett fra avholdenhet, som finnes på markedet. Har du derimot følt at p-pillen har fungert for deg, så kan du jo vurdere å bytte merke? Det er veldig individuelt fra kvinne til kvinne hvordan de reagerer på pillen. Et annet alternativ er jo minipillen, men det er mer stress med den ettersom den må tas til samme tidspunkt hver dag. Likevel så inneholder denne pillen færre hormoner enn de vanlige p-pillene. Andre alternativer er jo p-stav, p-plaster, p-ring og p-sprøyte. Man vet egentlig ikke helt hvordan dette fungerer for deg før man har prøvd det ut. Jeg og samboeren min bruker ingenting enn en pfc (personlig fruktbarhets computer) nå, og vi er strålende fornøyd. Jeg gikk på pillen i 5 år, men den begynte plutselig å tukle med syklusene mine, og vi antar at vi er klare for barn om et par år uansett, så dette fungerer bra for oss Dette skal være ganske trygt, men jeg vil vel ikke anbefale denne metoden for deg når det er så uaktuelt med barn på dette tidspunktet Hvis du takler kondom, så er nok det absolutt beste alternativet Masse lykke til med letingen i prevensjonsjungelen! Det ordner seg nok
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Har du vurdert andre prevensjonsmetoder? Kondom er det tryggeste prevensjonsmiddelet, bortsett fra avholdenhet, som finnes på markedet. Har du derimot følt at p-pillen har fungert for deg, så kan du jo vurdere å bytte merke? Det er veldig individuelt fra kvinne til kvinne hvordan de reagerer på pillen. Et annet alternativ er jo minipillen, men det er mer stress med den ettersom den må tas til samme tidspunkt hver dag. Likevel så inneholder denne pillen færre hormoner enn de vanlige p-pillene. Andre alternativer er jo p-stav, p-plaster, p-ring og p-sprøyte. Man vet egentlig ikke helt hvordan dette fungerer for deg før man har prøvd det ut. Jeg og samboeren min bruker ingenting enn en pfc (personlig fruktbarhets computer) nå, og vi er strålende fornøyd. Jeg gikk på pillen i 5 år, men den begynte plutselig å tukle med syklusene mine, og vi antar at vi er klare for barn om et par år uansett, så dette fungerer bra for oss Dette skal være ganske trygt, men jeg vil vel ikke anbefale denne metoden for deg når det er så uaktuelt med barn på dette tidspunktet Hvis du takler kondom, så er nok det absolutt beste alternativet Masse lykke til med letingen i prevensjonsjungelen! Det ordner seg nok Tusen takk for svar:) Det blir nok kondom på oss fra nå av:)
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Hei, trådstarter her igjen:) Lurer på om det har noe å si når jeg slutter med de, har igjen 3 piller nå, burde jeg ta de eller spiller det ingen rolle? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er så redd for å gjøre noe feil:(
GlaJenta88 Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Hei, trådstarter her igjen:) Lurer på om det har noe å si når jeg slutter med de, har igjen 3 piller nå, burde jeg ta de eller spiller det ingen rolle? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg er så redd for å gjøre noe feil:( Det gjør du akkurat som du vil med Hvis du har virkelige plager så burde du nok slutte så fort som mulig. Likevel så burde du være forberedt på at det kan komme til å ta tid før alle de tilsatte hormonene er ute av systemet ditt. Det er også noe stress med utregning av eggløsning og dermed når du kan forvente tanta på besøk. Men bruker du kondom så er du jo sikker på at tanta kommer i alle fall Likevel så må du ikke bli helt fortvilet om du ikke får menstruasjon på en stund etter p-pillebruk. Dette varierer som sagt veldig fra kvinne til kvinne. En annen ting som er litt fint med å ikke bruke hormonpreparater, er at du kommer til å bli kjent med kroppen din på en helt annen måte. Dette er nyttig informasjon som du kan dra nytte av den dagen dere bestemmer dere for å prøve å bli gravide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå