Kara W Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hvordan vasker dere tøy som har to farger? Når jeg vasker noe som er mørkt og hvitt sammen med det fargede tøyet, så blir ofte det hvite farget av den andre fargen. Men hvis jeg vasker det på hvitt er jeg redd for at alle klærne skal ta farge. Noen gode råd?
hufsa! Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Heia,ja det jeg gjør er ved første vask er å vaske den alene sammen med en hvit klut så ser jeg om den farger over på den.Som regel når det er laga i en lys og en mørk farge, så kan jo ikke den mørke farge for da er jo "tingen"øddlagt.lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ser an hvert plagg: Er det fare for at det plagget vil farge over på alt det andre lyse tøyet vasker jeg det ikke på lyst. Bedre at ett plagg blir ødelagt enn 30... Kan også løses ved å ikke kjøpe klær som har store kontraster i fargene. ;-)
Myrthel Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg vasker de for seg selv... Har lettere panikk for hvitt - som blir missfarget..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå