Gå til innhold

Endelig ikke røyker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gobi_*
Skrevet

I dag er det siste dagen. Og jeg gleder meg til å våkne i morgen som ikke røyker. Denne gangen er det virkelig starten på et nytt liv uten denne, illeluktende, helsefarlige, dyre dritten.

Som sikkert flere har skjønt er jeg på siste kapitelet i boka Endelig ikke røyker. Kan virkelig anbefales til alle røkere.

Selv om du ikke har tanker om å slutte så gjør deg sjøl den tjenesten og les boka og bestem deg underveis om hva du vil. Du har ingenting og tape på det!! Hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle glede meg til den første dagen uten røk, men det gjør jeg altså.

Noen x røkere her som kan si meg hvor tålmodig jeg må være i forhold til endringer i hud, øyne, tenner, fysisk og psykisk form? Skjønner at ting tar tid men det er så godt å kunne ha noe å glede seg til. Og her kan det jo bare "gå oppover". Tenk så deilig tanke......

Løp ivertfall ut og kjøp boka! Da kan du også kanskje få noe å glede deg til!!

Gobi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer på forskudd:) Jeg lærte på skolen at det tar ti år før all skiten er ute av kroppen, men helsen kommer seg sikkert før den tid kan jeg tenke meg. Hører også at det er plagsomt når hårene i halsen vokser ut igjen. Eller noe i den duren. Har aldri tatt så mye som ett trekk selv, men har venner som har sluttet (og begynt på igjen) Men lykke til:)

Skrevet

HURRA FOR DEG!

:klemmer::enig::blomst::danse::klappe::hoppe::pls::kaklehone::duskedame::bolledeig::tommelopp:

Det første du skal gjøre, er å gratulerer deg selv! Tenk så mye enklere livet skal bli nå! Jeg sluttet selv ved hjelp av den boka, og har ikke angret et eneste sekund!

Det beste for min del er ikke endringer i hår, hud og kondis, men det at man slipper å være avhengig av noe! Jeg er friiiii! Den merket jeg ganske fort, og prøvde så godt jeg kunne å fokusere på det. Tenk - nå slipper du å planlegge når du skal ta neste røyk, og du slipper å ha den grå skyen over hodet som hele tiden minner deg på at du er avhengig av noe. Nå kan du bare leve livet! (herregud, jeg høres jo nesten nyreligiøs ut her :ler:)

Det som er kjempeviktig er at du fortsetter å tenke "jeg har sluttet å røyke, jeg er en ikke-røyker" i stedet for "jeg skal se hvor lenge jeg klarer meg uten røyk". Litt røyksug får du nok, så det er best å være forberedt på det. Jeg måtte slutte to ganger. Noen lure tips:

- fortsett å lese i boka, selv etter at du har sluttet. det kan være godt å bli minnet på ting.

- hvis du får røyksug, ikke lat som om du ikke merker det. Erkjenn at det er der. Jeg pleide å tenke at "dette er sånn det føles når røykemonsteret i magen holder på å dø". Se for deg at det dør. Det høres helt sykt ut, men det hjelper. Tenk "så fint at jeg har røyksug, det betyr at jeg er på vei ut!"

- det finnes ikke noe som heter "bare en røyk" ;) (den fella gikk jeg i!!!)

- jeg laget meg en liten dagbok der jeg skrev ned tanker og hva som var vanskelige situasjoner. Da vet du hvor du har de svake punktene dine. I tillegg laget jeg små mål, og lot meg selv få en belønning hver gang jeg oppnådde dem (en uke røykfri: tur på kino. To uker: tur på restaurant En mnd: ny kjole :) )

Jeg tror det største hinderet er å innse at man ikke trenger den der pinnen i det hele tatt. Da jeg røyka kunne jeg ikke se for meg en tur på cafe, på fest o.l. uten røyk, oppfattet det nesten som bortkastet. Så fort jeg skjønte at alt var morsomt likevel, gikk det greit.

Jeg vet han advarer mot å erstatte en vane med en annen, men for meg hjalp det ihvertfall å etterligne situasjoner. Jeg var veldig glad i etter-middag-røyken, følte den var ekstra kos. Så jeg begynte å drikke kaffe og spise (bittebittelitt) sjokolade etter middag. Jobbrøyken var også fin, der begynte jeg å ta avispause :ler:

Håper du klarer dette! Hvis ikke, er det bare å prøve igjen. Fortell hvordan det går etterhvert, da!

Gjest Gjest_Gobi_*
Skrevet

Takk for svar!

Blir faktisk litt "nyreligøs" av den boka. Og det jeg gleder meg mest til er å bli kvitt den frykten for å gå tom for røk. Den følelsen tror jeg alle røkere kjenner til og det er absolutt ikke noe behagelig. Og til deg som har lest boka- det er jo så logisk alt som står der. Den boka skulle vært gratis til alle røkere som ville ha den. Det måtte da jammen være den beste "slutt å røke" kampanjen som kunne gjennomføres.

Kjenner meg så godt igjen i det at en tror at all morro og sosialt liv er slutt. Men jeg skjønner jo nå at det er jo helt idiotisk å tenke slik.

Skal melde ifra hvordan det går! Men til dere som røker, nok en gang. Bare les boka og se hva som skjer.......

Gobi

Skrevet

Gratulerer! Du kommer til å oppdage at det er mye lettere enn du trodde å ikke røyke lenger og at det bare gjør livet bedre. Litt stress de første dagene, men det klarer du fint. Og så er det bare å nyte resten av livet som ikke-røyker.

Skrevet

Hurra! :klemmer:

Gratulerer så mye! :) :) Og lykke til som ikke-røyker, det kommer til å bli bra!

Skrevet

Hvordan går det? Hvordan går det?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Gobi_*
Skrevet

Dette går veldig bra!! Innimellom kan jeg nok få et snev av røkesug men det går fort over. Merkellig, men det er bare å få tankene over på noe annet så er det over. Har vært i forskjellige festlige lag uten å tenke på røken og har hatt en del stress i de siste 2 ukene men heller ikke det har vippet meg av pinnen.

Ikke har jeg byttet den ut med sjokolade eller noe slik heller. Nå gjelder det bare å ikke bli så "høy på pæra" at en tror en kan ta en når en har lyst......

Den fella har jeg gått i før......

Håper jeg fikk noen her inne til å lese boka forresten :-)

Gobi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...