Hoppetaujenta Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 (endret) ... Endret 9. september 2018 av Hoppetaujenta
Gjest Lykke til Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Det er opp til deg om det blir utforbakke fra nå av egentlig. Jeg har også artrose, i korsryggen, noe som gjør at jeg får hekseskudd innimellom, og har stadige betennelser i den ene foten. Jeg bruker minst mulig betennelsesdempende unntatt i de verste periodene som det har blitt lenger og lenger i mellom heldigvis. Jeg trener på helsestudio for å styrke musklene mine slik at jeg avlaster ryggen. Og så går jeg til behandling hos naprapat innimellom. Jeg er litt sær, orker ikke at ryggplagene mine skal ta for mye av oppmerksomheten og energien min så jeg kobler vekk smertene og lever stort sett som før, bortsett fra at jeg trener mer da og tar hensyn til hvordan jeg beveger meg. Artrose vil ikke forsvinne, det kan ikke behandles bort og derfor er det viktig at du begynner å styrke resten av kroppen din. Og hvis du er overvektig så lønner det seg å gå ned i vekt, det minsker belastningen på kroppen din.
SnuppiLuppi Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Hva kan man gjøre om slikt er oppdaget i ledd? Skal man slutte å belaste stedene? Er det øvelser som kan gjøre tilstanden bedre, eller er det liksom bare utforbakke fra nå av...? :/ Hei du. Man skal fortsette å belaste så langt man klarer det, for å styrke alt rundt leddet som muskler og sener slik at det kan støtte leddet ditt som er skadet. Norsk revmatikerforbund sitt medlemsblad hadde nettopp et temanummer om artrose som ligger gratis på nettet: her er det Du laster den ned i pdf. Det er jo også det internasjonale artroseåret i år, så ny forskning er på vei og mye infirmasjon på norsk revmatiker forbund sine hjemmesider. HVis du vil ha noen stalltips fra andre med artose har revmatikerforbundet også et forum. Klem klem
Hoppetaujenta Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 (endret) ... Endret 9. september 2018 av Hoppetaujenta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå