Gjest Gjest_Arcadia_* Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Heisann! Jeg begynte på p-pillen yasmin for tre uker siden. Det er første gang jeg går på p-pillen overhodet. Etter at jeg startet med pillen har jeg hatt konstant mensen. Jeg holder på å bli gal. Er dette vanlig, og når kommer det til å stabilisere seg?
yoga Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Er det ikke en tommelfinger regel som sier at de verste bivirkningene normalt bør gi seg etter 3 uker? Og hvis ikke dette er tilfelle, så bør man vurdere å ta kontakt med legen for å bytte merke? Arrester meg noen hvis jeg tar helt feil her..
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Om du leser pakningsvedlegget så ser du at det er vanlig, ja. Det står at det er vanlig med blødninger i varierende grad de første 2-3 månedene man går på pillen. Du har bare gått på pillen i tre uker, altså er det ikke uvanlig det du opplever. Om det derimot fortsetter å være slik bør du kontakte legen og høre om du skal skifte merke. Kroppen trenger tid til å venne seg til pillene. Da jeg begynte på yasmin blødde jeg hver dag i to måneder. Ikke mye, ikke så mye at det var snakk om mensen, men litte granne brunt blod hver dag, såpass at jeg måtte bruke truseinnlegg, eller minitampong om jeg ville være helt sikker.
Fortunatus Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 jeg er på brett 2 på Loette, og jeg har hatt mensen nå i over en uke.. Det er skikkelig irriterende, men burde stå noe i pakningsvedlegget ja. Jeg glemte ene pillen ene dagen som gjorde at jeg måtte begynne på nytt brett uten pause, er vel derfor jeg har denne blødningen. Sukk! Før jeg begynte på p-pillen hadde jeg mensen i 2-4 dager av gangen!
Gjest Gjest_arcadia_* Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Takk for svar! Akk.... blødde du i 2 måneder ja. Det er frykteig irriterende. Det er såpass mye at det ikke duger med truseinnlegg. Nå har jeg valgt å droppe den pillefrie uken for å "utsette" mensen. Men kan dette bare forverre det? Skal snart på ferietur med den nye kjæresten min, og mensen er en irriterende faktor! :-(
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Takk for svar! Akk.... blødde du i 2 måneder ja. Det er frykteig irriterende. Det er såpass mye at det ikke duger med truseinnlegg. Nå har jeg valgt å droppe den pillefrie uken for å "utsette" mensen. Men kan dette bare forverre det? Skal snart på ferietur med den nye kjæresten min, og mensen er en irriterende faktor! :-( Du skal egentlig ha gått på pillene noen måneder før du bruker dem til å utsette mensen. Som sagt så må kroppen få tid til å venne seg pillene. Å gå rett fra å ikke bruke piller i det hele tatt til å proppe dem i seg uten stopp er ikke bra for kroppen i det hele tatt. Det ville jeg ikke gjort. Da ville jeg heller brukt primolut eller noe slikt til å utsette mensen (men jeg vet ikke hvordan det går å kombinere dette med p-piller).
Gjest Gjest_arcadia_* Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Du skal egentlig ha gått på pillene noen måneder før du bruker dem til å utsette mensen. Som sagt så må kroppen få tid til å venne seg pillene. Å gå rett fra å ikke bruke piller i det hele tatt til å proppe dem i seg uten stopp er ikke bra for kroppen i det hele tatt. Det ville jeg ikke gjort. Da ville jeg heller brukt primolut eller noe slikt til å utsette mensen (men jeg vet ikke hvordan det går å kombinere dette med p-piller). Oi... Hva kan skje hvis jeg gjør det? Og nå har jeg tatt to piller på det nye brettet etter å ha droppet den pillefrie uken. Hva gjør jeg nå? Hjelp...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Oi... Hva kan skje hvis jeg gjør det? Og nå har jeg tatt to piller på det nye brettet etter å ha droppet den pillefrie uken. Hva gjør jeg nå? Hjelp... Det er ikke -farlig- å gå i ett første gangen, men det er ikke anbefalt. Nettopp fordi kroppen trenger tid til å venne seg til pillene, og når du tukler med syklusen ved å prøve å hoppe over den vil kroppen bare bli mer forvirret og bruke lenger tid på å venne seg til pillene. Det kommer ikke til å gjøre problemet med blødningene bedre ihvertfall.. Og jeg ser ikke helt poenget heller? Poenget med å begynne rett på et nytt brett er jo å utsette mensen, men hvis du likevel allerede blør, så har det jo null effekt om du går rett på et nytt brett? Det er jo ikke noe mer å gjøre enn å fortsette ut det nye brettet. Men etter det nye brettet ville jeg så absolutt latt være å tukle mer med syklusen, og tatt den ukes pausen du egentlig skal ha. Så kan du heller begynne å hoppe over mensen når du har gått på pillene to-tre måneders tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå