Gå til innhold

En mann og hans go' stol


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Var på besøk hos en gammel veninne jeg sjeldent ser, her om dagen. Samboeren var i dusjen, så jeg satte meg i godstolen hans (ved salongbordet). Den stolen er virkelig god, sofaen derimot er av planker (skulle en minst tro).

Så kommer samboeren inn i stuen og blir helt satt ut av at noen sitter i stolen hans :o Han ser helt rådvill ut, kunne formelig se at det jobbet på spreng i hodet hans. Til slutt sukket han og satte seg i sofaen... Jeg hilste på ham og kommenterte stolen hans ("skikkelig god stol du har her").. Etter en stund reiste jeg meg og sa noe om at "nei, jeg kan vel ikke ta godstolen din fra deg heller vel". Han spratt opp og satte seg med en fornøyd mine.

Er dette litt sært eller er det bare jeg som er usansynelig frekk? Jeg ville (i hans sted) som den største selvfølgelighet foreslått at gjesten skulle ha godstolen, er ikke det den normale måten? Eller? :o (selv om den var "min" til vanlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Jeg hadde også latt gjesten få godstolen, Embla.

Er du usannsylig frekk er altså jeg det også. (Hvis det er noen trøst)

Det skulle da bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde himmel!! Man må da kunne unne gjestene sine å sitte godt.

Synes det var frekt av han å "ta" stolen fra deg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o

Jeg setter meg alltid på den vondeste plassen når vi har besøk, jeg... Ikke det at vi har så mange vonde plasser, vi har bare en sofa pluss en stol. Men jeg setter meg på stolen.. Den er hard og ikke så god.....

Jeg tør ikke sette meg på sånne "typiske godstoler" når jeg er på besøk lenger, jeg, etter jeg opplevde omtrentlig det samme som deg for en stund siden... :ler: tragisk!

Lillian - like frekk som Embla :ler::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta fra en mann hans godstol, er som å ta bjørnungen fra binna.

Forvent deg kamp og forvent å tape.

Jeg er vant med disse rare vesnene som kalles menn og deres ihuga trang for sin egen stol, sitt territorie, sin trone.

Jeg reagerer ikke. Jeg er vant til å flytte meg når tronens rettmessige eier entrer rommet. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å la gjestene bestemme hvor de vil sitte.

Om du er frekk? Nei, ikke egentlig - bare kanskje litt - siden du visste hva du gjorde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absolutt ikke du var frekk, men på den andre siden, så har Mannen også en go`stol her hjemme.

Nåde meg om jeg sitter i den! :ler:

Men, når vi har gjester, så får de absolutt lov til og sitte der, det hender til og med da at han henter seg en kjøkkenstol!!!! :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Hihi, høres ut som morfaren min! Nåde den som setter seg i morfars stressless!!! Forstår ikke helt det der godstolfenomenet jeg da... Og ihertfall ikke at gjester ikke kan sitte i den! Mannfolkfenomen...

Men ikke pokker om kjæresten min får dra inn noe sånnt her! Synes de fleste "godstoler" ser gyselige ut.[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes andre sine "marinerte og inn-sittede" godstoler er litt ekle å sitte i jeg,da!.....frøken fisefin som jeg er!

:ler2:

Kom til å tenke på den "deilige" grønn-nuppete go-stolen til han Frasier-pappaen. æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min har litt slike tendenser som han mannen du satt i stolen til :roll: , kan trygt si at jeg ikke er helt glad for det, og ja jeg synes at gjester skal få sitte der de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har visst en godstol.

Det merker jeg fordi han alltid sitter akkurat der, vi har treseter og to stoler.

Så jeg slenger meg i godstolen med jevne mellomrom, nettopp for å forhindre slike nykker.

Og heldigvis sier han ingenting, men setter seg et annet sted.

Har to venninner som kranglet fælt om godstolen i leiligheten de delte, det endte med gråt og spetakkel. De ble selvsagt venner igjen, men løste ikke problemet. Saken var at hun som ikke hadde godstol, satte seg i godstolen til hun andre. Da var det i gang... de spurte kjente til råds osv. Men hva skal man si?

Så en godstol er ikke bare, bare...

Ikke la mennene deres få ha godstoler da...

Min bestefar hadde, men jeg satte meg der også.

Han sa ikke noe, men så var det jo meg, og da var det ikke så rart.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Kan du tenke deg hva som hadde skjedd dersom du så mye som hadde SETT på fjernkontrollen hans ? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s
Jeg synes andre sine "marinerte og inn-sittede" godstoler er litt ekle å sitte i jeg,da!.....frøken fisefin som jeg er!

:ler2:

Kom til å tenke på den "deilige" grønn-nuppete go-stolen til han Frasier-pappaen. æsj!

:ler: Dette er jeg faktisk helt enig med deg i. Marinert.... Det var det den var... Og stygg... (men super deilig å sitte i allikevel..).

Det som forundret meg var denne angsten vedkommende fikk når noen hadde rappet stolen hans. Jeg skjønner jo at det er hans stol og at veninnen min ikke får sitte der når han er hjemme, men jeg var jo en gjest.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok angsten for ikke å ha kontroll over sitt eget territorium som kom fram,tenker jeg.

- Men det er jo også noe som heter å vise overbærenhet, være storsinnet, høflig mot gjester (sjøl om du ønsker dem dit en viss plante gror!) osv.- Så her vant nok ur-instinktet!!!! :klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hva med venninna di som aldri får sitte godt i sitt eget hjem når samboer er hjemme. Som må ta til takke med sofaen :-?

Løsningen i eget hjem må være å ha to godstoler :wink:

Kjæresten min har ingen stol i stua si. Når jeg kommer flyttende med min sofa og min stol, hvem tror du skal sitte der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...