Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg har en ildfast glassform som ikke vil bli ren igjen. Det er et slags belegg inni den, og brune prikker av noe som ser ut som fastbrent fett. Jeg har hatt den flere runder i oppvaskmaskinen, latt den stå i bløt i zalovann, prøvd ajax og mister muscle og gnikket og gnurt. Men ikke pokker om den vil bli ren. Noen som har noen lure tips?
Gjest Magica de Spell Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg har en ildfast glassform som ikke vil bli ren igjen. Det er et slags belegg inni den, og brune prikker av noe som ser ut som fastbrent fett. Jeg har hatt den flere runder i oppvaskmaskinen, latt den stå i bløt i zalovann, prøvd ajax og mister muscle og gnikket og gnurt. Men ikke pokker om den vil bli ren. Noen som har noen lure tips? Stålull tar knekken på det meste av slike innbrente rester.
Christal Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Har du prøvd med bakepulver og vann? Det bruker jeg om noe er fastbrent, lar det stå en stund og så er det bare å gni med stålull og vann etterpå ..
Kvist Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Oppvaskmaskinsåpe tar knekken på sånt. Dryss litt pulver eller legg en tablett i forma og fyll opp med varmt eller kokende vann. La stå så lenge det er nødvendig, kost med oppvaskkosten og skyll godt. Løsner selv de mest inngrodde flekkene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå