Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei, sikker et dumt spørsmål men er første gangen jeg bor for meg selv, lurer på hvordan man oppretter strømlevrandør, har bodd her i 2 mnd alt er liksom for flaut å spørre huseier..

håper noen er snille å svarer meg :)

hilsen jente 17 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er da ikke flaut :)

Man må jo lære seg det en eller annen gang :)

Det du trenger å gjøre er å ringe strømselskapet (t.ex. skagerak energi), så sier du bare ifra om at du leier en leilighet og vil ha et strømabbonement der.

Da trenger du å ha sett i sikringskapet - der er det et nummer de vil at du skal lese opp. Så får du et brev i posten om at du nå betaler strøm der, og så får du masse kjedelige regninger i løpet av året hehe

Men siden du har bodd der i 2 mnd - hvordan har du klart deg da?

Står strømmen på huseieren din, betaler du husleie inkludert strøm?

For jeg tenker nok det at han må si opp sitt abbonement når du starter ditt

Skrevet

Du tar kontakt med den strømleverandøren som du vil få strøm fra og betale regninger til. De ordner med å si opp avtalen med dem du har avtale med fra før og overflytte abonnementet ditt. Leien av strømnettet utgjør den største delen av strømregningen, og kan ikke flyttes. Men hvem du betaler for den strømmen du bruker kan du velge selv. Sjekk på nettet hvilke strømleverandører som er billigst.

Jeg vet forresten ikke om du kan inngå sånne avtaler før du er myndig..? Og huseieren skjønner nok det at du ikke har greie på sånne ting når du bare er 17 år, ikke vær redd for å spørre. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...