Gå til innhold

Osloborgere


Wonders

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en parkeringsplass, eller åpen slette. Ække klar for veien ennå.

IKEA er alltid knadd , selv på søndag når det er stengt. ALLE øver der jo.

Noen som vet om noen?

Tregner å lære meg basic,

stopp,

frem,

sving osv...

HJELP!

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med alle parkeringsplassene rundt utfartstedene til Marka? Tryvann, Sognsvann, Ellingsrudsletta. Det er ikke akkurat høysesong for skigåing nå så det kan hende det er endel plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Alnabru er det mange steder. I tillegg til Smart Club og Ikea kan du forsøke på Alna senter eller ved A-møbler (med litt helling -fin for bakkestart). Eventuelt på parkeringsplassen til andre kjøpesentre i nærheten f.eks Bryn senter eller på Kalbakken (p-plass ved Meny/Rimi/Rema 1000).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på et fabrikkområde i Bærum. Veldig kjekt, for det er ordentlige veier, med kryss og greier inne på industriområdet, men ingen andre biler. Møtte en annen øvelseskjører der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nedre Kalbakkvei! Der bak den der sykkelbutikken. Vet ikke hvordan det er på dagtid, men etter typisk arbeidsdag er det iallefall helt bilstille der. En liten øde vei som fører til tre sammenhengende parkeringsplasser helt eller nesten helt uten biler. Der var det kjempefint å kjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil kanskje synes det er litt langt å dra, men parkeringsplassen på Liertoppen (kjøpesenteret) er helt super til øvelseskjøring siden den er så lang i utstrekning. Litt bakker, litt svinger, og som regel alltid et par andre som øvelseskjører på søndager (men ikke altfor mange), slik at man også får litt trening i å møte andre. Ellers er parkeringsplasser i Marka (jeg/vi brukte Maridalen/Skar) en mulighet, men de er som regel stappfulle på søndagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selv parkeringsplassen ved Sognsvann.

Når du avanserer såpass at du klarer å holde deg på veien, er veiene rundt Maridalsvannet bra og har lite trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle parkeringsplassene rundt utfartstedene til Marka? Tryvann, Sognsvann, Ellingsrudsletta. Det er ikke akkurat høysesong for skigåing nå så det kan hende det er endel plass.

Det er som regel stappfullt på Sognsvann hele året, så ville ikke satset på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på Sognsvann, med start, stopp, lys, rygging, +++ med pappa. Så avanserte vi til Maridalen, der er det også parkeringsplasser på vei oppover der du kan slappe av litt :) Veldig fin vei å kjøre på! Masse lykke til! Er ikke klar for veien jeg heller men er der fordet, og det går fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på Sognsvann, med start, stopp, lys, rygging, +++ med pappa. Så avanserte vi til Maridalen, der er det også parkeringsplasser på vei oppover der du kan slappe av litt :) Veldig fin vei å kjøre på! Masse lykke til! Er ikke klar for veien jeg heller men er der fordet, og det går fint ;)

Også glemte jeg å si... småveier rundt omkring, så du kan øve deg på å stoppe for trafikk fra høyre, krypekjøring, osv... og grefsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, jeg trodde dette var en ironisk tråd, av typen "fordi det virker ikke som om noen av dere har tatt lappen og alle øvelseskjører i rushtrafikken" ;)

Ikke noe vondt om noen, det var bare det første jeg tenkte da jeg så tittelen.

Humre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parkeringsplassen utenfor Tøyenparken/Munchmuseet der Cirkusene bruker å telte!

Det bor så mange sigøynere der i campingvongene sine, ungene flyr rundt m hunder osv...Venn bor rett v å det er ikke koselig sted akkurat. Høsten, og det er mange dumper å sølepytter...og steine over alt...vil ha uproblematisk flat asvalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i marka er det jo en del turgåere m unger og hunder osv, syklister, vet da f jeg, men innbiller meg ikke dette som noe ideelt sted når jeg ikke har satt på et blinklys før, eller brukt speilene...

flere forslag? ja...Valle Hovin...fader der er det ikke åpent for slikt..hadde vært bra da. Eller en fotballbane...hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...