Gå til innhold

Hvordan strikke på rundpinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan strikker jeg på rundpinne?

har lagt opp masker, og skulle til å begynne, men står jo fast.

det ska ikke være noen ender, alt skal være sammenhengende.

Kan noen forlare? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har lagt opp alle maskene du skal ha så skal du strikke rett på den første maska du la opp. Da har du laget en sirkel.

Det kan være lurt å merke starten på omgangen med noe.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Hvordan strikker jeg på rundpinne?

har lagt opp masker, og skulle til å begynne, men står jo fast.

det ska ikke være noen ender, alt skal være sammenhengende.

Kan noen forlare? :)

Jeg ANTAR at du mener hvordan strikke RUNDT på rundpinner. Etter at du har lagt opp snur du arbeidet med rettsiden mot deg og så begynner du bare på den første masken. Tråden vil da "lukke" gapet i begynnelsen av pinnen slik at det blir rundt. Når du kommer rundt til begynnelsen av pinnen igjen fortsetter du bare rundt.

Skrevet

Og så må du passe på at du ikke har snurra maskene før du tar sammen til en ring! Det er utrolig irriterende å oppdage at du har gjort det når du er kommet langt av gårde, har gjort det noen ganger...

Gjest nybegynner
Skrevet

Hei! Jeg lurer også veldig på det samme som ts her, men jeg skjønte ikke helt svaret. Har aldri strikket med rundpinner før, så om noen kunne ta det heelt basic hadde det vært fint. Hva vil det si å bare strikke på den første maska?

Jeg klarer å legge opp masker.

Hvis jeg ska strikke lue, så har jeg lest p nett at man kanksje skal ha 120 masker eller så, men det er jo bare plass til 20 eller noe på en sånnl liten pinne?!

hjelp!:)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg leste på et strikke-sted p nettet - forslag til å strikke en lue. og så stod det at man skulle kjøpe en 40cm rundpinne. Men hvordan får man det til å bli en lue som skal passe til et hode som kanskje er 57 cm?:P

Skrevet

Selve strikkearbeidet blir større enn lengden på rundpinnene. Om arbeidet er for kort i forhold til pinnen blir det bare vanskelig og tregt å strikke.

Skrevet

Det er bare å trykke maskene sammen det. Utrolig så mange masker man får plass til.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_christina_*
Skrevet
Når du har lagt opp alle maskene du skal ha så skal du strikke rett på den første maska du la opp. Da har du laget en sirkel.

Det kan være lurt å merke starten på omgangen med noe.

hei.. falut å si det, men jeg har helt glemt bort hvorman man legger masker, og i det hele tatt å strikke:S noen som er grundig tilverks med å forklare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...