Gå til innhold

ønsker seg penger i bryllupsgave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sambo og jeg er bedt i et bryllup til sommeren, og har fått vite at brudeparet kun ønsker seg penger som gave. Vi synes det er rart, men for alt jeg veit er det vanlig. Problemet er at vi ikke aner hva som vil være en grei sum å gi, vi studerer begge to og har dårlig råd. Derfor bruker vi å være kreative når det kommer til gaver, men det vil ikke fungere denne gangen desverre. Det dreier seg ikke om nære venner, men noen vi treffer et par ganger i året. Hva ville dere gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ligger på ca 500 kr til venner, og dette er vanlig sum i vår vennekrets.

Skrevet

Takk for svar, 500 er overkommelig! :jepp:

Skrevet (endret)

Jeg synes det på en måte er litt ekkelt å gi penger, for da ser jo alle hvor mye penger man har lagt i gaven. Det kan i noen tilfelle være ukomfortablelt om summen skiller seg veldig ut fra sndres sum. Burde ikke være sånn da. Mulig det bare er meg. Uansett synes jeg det er kjekkest å gi en ting som kan assosieres med bryllupsdagen. Forsåvidt skjønner jeg at folk ønsker seg penger. I dag gifter man seg senere og har gjerne opparbeida seg det meste av ting og tang.

Ellers er jeg enig i at 500 er en grei sum.

Endret av LukaFrost
Skrevet

Signerer denne!

Skrevet

Vi ligger på 1000 til venner, siden vi er invitert som par. Hadde jeg blitt invitert alene hadde jeg gitt 500 til en bekjent, litt mer til en god venninne.

Synes det var noe merkelig å bare ønske seg penger, men det kan jo være de har alt de ønsker seg og heller har lyst til å samle opp til en større ting eller opplevelse. Vi fikk en del penger til bryllupet, og da passet vi på å presisere i takkekortet hva vi hadde brukt deres penger på.

Skrevet
Sambo og jeg er bedt i et bryllup til sommeren, og har fått vite at brudeparet kun ønsker seg penger som gave. Vi synes det er rart, men for alt jeg veit er det vanlig. Problemet er at vi ikke aner hva som vil være en grei sum å gi, vi studerer begge to og har dårlig råd. Derfor bruker vi å være kreative når det kommer til gaver, men det vil ikke fungere denne gangen desverre. Det dreier seg ikke om nære venner, men noen vi treffer et par ganger i året. Hva ville dere gitt?

Jeg ville gitt for 800-1000 kr. :)

Skrevet

Av en eller ennen grunn synest jeg det er litt frekkt å BARE ønske seg penger. Synest det er kjekt å kunne gi en gave. Men ser ut som om det blir mer og mer vanlig og etter hvert blir det vell slik som det her.

Synest 500 kr er en ok sum.

Skrevet
Av en eller ennen grunn synest jeg det er litt frekkt å BARE ønske seg penger. Synest det er kjekt å kunne gi en gave. Men ser ut som om det blir mer og mer vanlig og etter hvert blir det vell slik som det her.

Synest 500 kr er en ok sum.

Hihi, jo.. Jeg skjønner at de ønsker seg det, men ikke utelukkende liksom. Da går de glipp av en del personlige gaver som kunne blitt vakre minner, tror jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...