Gå til innhold

Nuddelmafia


Gjest Miley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seriøst?

Jeg måtte le litt når jeg leste dette, er det virkelig et seriøst problem?

Det er jo tydeligvis et seriøst for andre mennesker enn deg. Og du syntes det var viktig nok til å skrive om det her, så det har jo fattet din interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Det var en utrolig historie ja, og ungene gikk og spiste dette tørt ...!

Men det er også ganske ille at til og med småunger forstår "enerett" og forlangte 20 kr i provisjon fra andre for å la dem selge på "sitt" område. Det er jo helt utrolig. Da går det fra å være et plagsomt men uskyldig påfunn til å bli dødsens alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig historie ja, og ungene gikk og spiste dette tørt ...!

Men det er også ganske ille at til og med småunger forstår "enerett" og forlangte 20 kr i provisjon fra andre for å la dem selge på "sitt" område. Det er jo helt utrolig. Da går det fra å være et plagsomt men uskyldig påfunn til å bli dødsens alvor.

Jeg klarer ikke se for meg at unger kan ha funnet på noe slikt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke se for meg at unger kan ha funnet på noe slikt jeg.

Hm, vel, naivt av deg, synes jeg ;-) Barn er i stand til det meste.

Men for noen dumme unger! Drammen-kidza høres ut som fjotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menn hvor er foreldrene? begynner de ikke og lure på at poden "spiser" 15 pakker nuddler pr dag? eller kansje de synes det er greit at ungen skaffer egne penger?

jeg ville hvertfall reagert om ungen begynte og skulle ha 15+ pakker med på skolen og samtidig låne stresskoferten og ha de i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at Drammen kommer til å få mange dyktige gründere og forretningsfolk i fremtiden. Men de får nok lære seg å regne og skrive først, sier rektoren.

Og kanskje litt om handelslover.

Det burde ikke være et stort problem å få stoppet dette. Det er faktisk ikke lov å selge varer svart her i landet, og heller ikke uten tillatelse.

Man kan jo prøve å sette seg på Karl Johan med ting for salg uten tillatelse, og se hva som skjer.

Egentlig er det helt idiotisk av ledelsen ved skolen og ikke ta tak i dette med en gang, men bare le av det og synes det er morsomt helt til tar overhånd. Sier jo litt om dem også.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vi spiste også tørre nudler da jeg gikk på barneskolen tidlig på 90-tallet. Vi knuste nudlene og strødde krydderet over. Vi handlet hos vietnamesere som bodde i nærområdet. Fem kroner pakken.

Dette ble det også en slutt på. Fordi det forsøplet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menn hvor er foreldrene? begynner de ikke og lure på at poden "spiser" 15 pakker nuddler pr dag? eller kansje de synes det er greit at ungen skaffer egne penger?

jeg ville hvertfall reagert om ungen begynte og skulle ha 15+ pakker med på skolen og samtidig låne stresskoferten og ha de i....

Det kan godt hende at dette var foreldrenes forslag. I noen kultuerer er det kanskje vanlig å tjene penger på denne måten? Det er ikke sikkert foreldrene visste at det var ulovlig.

Jeg synes det er verre når barn og ungdom sitter på bussen og skryter til vennene sine om kriminelle aktiviteter familiemedlemmer tjener penger på. Jeg har opplevd det et par ganger. Et av barna på bussen hadde detaljert kunnskap om hvordan man skal omregistrere biler som er stjålet, slik at bilene kan selges for en høy pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...