Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #1 Del Skrevet 27. september 2008 Uttales det mAsterkard eller mÆsterkard? Er det ikke det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #2 Del Skrevet 27. september 2008 På norsk blir det masterkard. Om en norsktalende kunde hadde sagt mæsterkard til meg hadde jeg nok sett dumt på vedkommende. Amerikanere vil nok si mæsterkard, dog, men om vi holder oss til norsk ville jeg droppet æ'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. september 2008 #3 Del Skrevet 28. september 2008 Ja, det høres dumt ut å si mæstercard på norsk... I utlandet sier jeg også mastercard- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 28. september 2008 #4 Del Skrevet 28. september 2008 støtter meg til de andre som sier masterkard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 28. september 2008 #5 Del Skrevet 28. september 2008 Men de som absolutt vil være utrolig korrekt og putte inn skikkelig amerikansk aksent inn i dagligspråket: vær så god! Da får jeg noe å smile over ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå