Gå til innhold

Brent musikk


Gjest Gjest_Guri Malla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri Malla_*

F... opplegg altså! Har fått fatter'n til å sende meg dvd-spilleren jeg kjøpte i 2003, men som jeg ikke har hatt bruk for inntil nylig da jeg har ikke har brydd meg om å ha tv. Men nå har jeg altså ordna meg hjemmekinoanlegg og tenkte bruke dvd'spilleren anno 2003 til å høre på musikk. Skulle brenne endel låter over på cd først. Begynte med dette prosjektet forrige helg, men det viste seg at dvd-spilleren min ikke leste DVD-R plater, hvilket var det eneste formatet jeg hadde i hus. Bestilte så CD-RW plater og brente musikk over på disse ikveld. Putter CD-RW platen i dvd-maskina men ikke faen om den vil lese denne type plater heller.. "Disk error", "Check disk" er det eneste den klarer å bidra med.

I spesifikasjonene på spilleren, en Toshiba SD 220E (2003-årgang) står det opplyst at JOVISST, den skal lese CD-RW plater.

Så jeg lurer på hvorfor det ikke er tilfelle.. Min Toshiba SD 220E leser bare vanlige CD'er og DVD'er. Ikke DVD-R eller CD-RW. Da er det vel lite sannsynlig at den leser DVD-RW eller CD-R eller noen av de andre formatene.

Jeg burde vel egentlig avskrive denne dvd-spilleren totalt. Hvis noen har noen tanker om hvorfor spilleren ikke leser CD-RW (burde ikke en spiller anno 2003 fikse dette formatet) så vær så snill og opplys meg.

Vurderer å kjøpe en ny og mer oppdatert dvd-spiller. Men da må jeg være 120% sikker på at det er mulig å spille brente CD'er og DVD'er på den. Er det noen som har noen forslag på en ok spiller til max 2000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Milo Minderbinder_*

Annet enn å referere til dyrekjøpt erfaring med en SONY- spiller (hysterisk irriterende, og det var HELT umulig å få den sonefri for en menigmann) har jeg ingen andre anbefalinger enn at du forhører deg litt rundt etter DVD-spiller med innlagt Windows mediaplayer. Jeg har sett slikt til rundt 1500 kroner.

Vi har en slik integrert i hjemmekinoen, og det er helt konge. Den eter og godtar omtrent ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at den ikke tar CD-R. Har du prøvd å brenne på laveste hastighet?

En billig dagligvareDVDspiller skulle være tilstrekkelig for å løse problemet. Fra trehundre og oppover. Men skal den i et hjemmekinoanlegg, er det vel like greit å ta en med tuner og eget brenneri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...