Gjest Gjest_Guri Malla_* Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 F... opplegg altså! Har fått fatter'n til å sende meg dvd-spilleren jeg kjøpte i 2003, men som jeg ikke har hatt bruk for inntil nylig da jeg har ikke har brydd meg om å ha tv. Men nå har jeg altså ordna meg hjemmekinoanlegg og tenkte bruke dvd'spilleren anno 2003 til å høre på musikk. Skulle brenne endel låter over på cd først. Begynte med dette prosjektet forrige helg, men det viste seg at dvd-spilleren min ikke leste DVD-R plater, hvilket var det eneste formatet jeg hadde i hus. Bestilte så CD-RW plater og brente musikk over på disse ikveld. Putter CD-RW platen i dvd-maskina men ikke faen om den vil lese denne type plater heller.. "Disk error", "Check disk" er det eneste den klarer å bidra med. I spesifikasjonene på spilleren, en Toshiba SD 220E (2003-årgang) står det opplyst at JOVISST, den skal lese CD-RW plater. Så jeg lurer på hvorfor det ikke er tilfelle.. Min Toshiba SD 220E leser bare vanlige CD'er og DVD'er. Ikke DVD-R eller CD-RW. Da er det vel lite sannsynlig at den leser DVD-RW eller CD-R eller noen av de andre formatene. Jeg burde vel egentlig avskrive denne dvd-spilleren totalt. Hvis noen har noen tanker om hvorfor spilleren ikke leser CD-RW (burde ikke en spiller anno 2003 fikse dette formatet) så vær så snill og opplys meg. Vurderer å kjøpe en ny og mer oppdatert dvd-spiller. Men da må jeg være 120% sikker på at det er mulig å spille brente CD'er og DVD'er på den. Er det noen som har noen forslag på en ok spiller til max 2000 kr?
Gjest Gjest_Milo Minderbinder_* Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Annet enn å referere til dyrekjøpt erfaring med en SONY- spiller (hysterisk irriterende, og det var HELT umulig å få den sonefri for en menigmann) har jeg ingen andre anbefalinger enn at du forhører deg litt rundt etter DVD-spiller med innlagt Windows mediaplayer. Jeg har sett slikt til rundt 1500 kroner. Vi har en slik integrert i hjemmekinoen, og det er helt konge. Den eter og godtar omtrent ALT.
Kamikatze Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Rart at den ikke tar CD-R. Har du prøvd å brenne på laveste hastighet? En billig dagligvareDVDspiller skulle være tilstrekkelig for å løse problemet. Fra trehundre og oppover. Men skal den i et hjemmekinoanlegg, er det vel like greit å ta en med tuner og eget brenneri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå