Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Vi har akkurat flyttet inn i ny leilighet og det lukter så utrolig merkelig her. Vi har vasket, skuret gulvene, gått gjennom det som er og den blir ikke borte. Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre? Om det finnes noen "eksperter" på området eller om noen vet om noen andre. Kjempetakknemlig for hjelp her! Hilsen Fortvilet
Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Det er en veldig ubeskrivelig lukt. Det lukter ikke noe spesielt, men det er en stram luktog den er til tider ganske sterk. Det har luktet sånn helt siden vi flyttet inn. Forslag?
Gjest Tanita Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Luktet det sånn før dere flytta inn da, la dere merke til noe på visningen? Kanskje noe ligger og råtner noe sted?
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Har snakket med dem som bodde der før, men det hjelper overhodet ikke. Tenker også på at noe kanskje råtner et sted, men vi har jo vært overalt, så kan ikke forstå hvor... Noen som vet om det finnes mennesker som jobber med slike ting?
hufsa! Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Heia,det lukter ikke hasj vel??for fy f..det er jo umulig å bli kvitt og fy og det stinker..
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Kjøpt eller leid leilighet da? Kjipt med lukt i kjøpt leilighet. Sikker på at det ikke er fukt da? Men da lukter det fukt, ikke stramt liksom.... Vet ikke helt hva som lukter stramt jeg... Kan ikke lukten beskrives litt bedre da?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Lukt fra kjøleskapet? Eller, hadde selv problem med litt "funky" lukt selv når jeg flytta inn i leilighet, da fikk jeg tips om å fukte avløpet på badet (selvsagt ikke den i dusjen:P) for om det ble tørt der så begynte det å lukte. Helte vann i, og det ble bedre etter en dag..
Gjest Portis Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Om det er trevegger, gulv som har blitt vasket skikkelig, så kan det lukte en god stund da. Merket dere ikke noe på visningen da?
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Vi leier leiligheten og har ikke merket noe før. Vi leier ganske billig av noen vi kjenner som har flyttet til utlandet og vil helst finne ut av dette på egen hånd, uten å involvere dem så voldsomt mye. Kjøpt helt nytt kjøleskap, så det kan det ikke være. Kan ikke forstå at det er fukt det er snakk om, men det kan vi prøve. Hvordan finner man i så fall ut av slikt? Må man benytte seg av takstmann el.l? Få en teknisk takst?
Mosefruen Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 lukk igjenn dørene, la det stå over natta eller tilsvarende og se om du kan sniffe deg frem til hvilket rom det kommer fra. Det kan også være at det ligger en død mus inne i en av veggene, det lukter litt søtlig. Om et er det så er det ikke noe å gjøre noe med, bare vente til det går over.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Hei igjen, Jeg tenker at det kanskje er muggsopp her. Er det noen her som har vært ut for slike ting før? Vet dere evt hvem man bør kontakte for å finne ut av om det kan stemme?
AnetteR Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Hei igjen, Jeg tenker at det kanskje er muggsopp her. Er det noen her som har vært ut for slike ting før? Vet dere evt hvem man bør kontakte for å finne ut av om det kan stemme? Har du studert alle yttervegger/hjørner godt? Vi opplevde ved forrige leiligheten at det luktet litt muggent på soverommet, som hadde hjørne mot yttervegg. Da vi fjernet kommoden som stod her, var det muggent oppover veggen i hjørnet. Dette skyldtes dårlig tetning mellom gulv og vegg isolasjon, og det var tilstrekkelig å fjerne listverket, og spraye tetningsmasse inn. Dette kan man også få indikasjon på ved å måle temperaturene i hvert hjørne i rommet - denne bør være den samme på yttervegg og innervegg. Vi opplevde at temperaturen i hjørnet som var problem var 8 grader, mens resterende hjørner lå på 15-16 grader.
Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Har du studert alle yttervegger/hjørner godt? Vi opplevde ved forrige leiligheten at det luktet litt muggent på soverommet, som hadde hjørne mot yttervegg. Da vi fjernet kommoden som stod her, var det muggent oppover veggen i hjørnet. Dette skyldtes dårlig tetning mellom gulv og vegg isolasjon, og det var tilstrekkelig å fjerne listverket, og spraye tetningsmasse inn. Dette kan man også få indikasjon på ved å måle temperaturene i hvert hjørne i rommet - denne bør være den samme på yttervegg og innervegg. Vi opplevde at temperaturen i hjørnet som var problem var 8 grader, mens resterende hjørner lå på 15-16 grader. Tusen takk for hjelp. Vet du hvor man kjøper en slik temperaturmåler? Hva den koster? Mvh Fortvilet
AnetteR Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Tusen takk for hjelp. Vet du hvor man kjøper en slik temperaturmåler? Hva den koster? Mvh Fortvilet Du trenger egentlig bare hva som helst som måler temperatur. Du har ikke termometer, eller en vanlig temperaturmåler? Vi har en slik fra Clas Ohlson, som måler inne- og utetemperatur. Jeg satt bare hele denne noen minutter i hvert hjørne. Er virkelig ingen ekspert, men ble tipset om å sjekke temperatur etter at jeg hadde opptaget mugg. Og temperaturforskjeller var da vissnok et ganske godt tegn på at dårlig isolasonsskjøte var årsaken... Men jeg aner ikke om det kan lukte om det ikke er mugg på veggen?? Her kjente vi ingenting før vi hadde bodd der et par måneder, da det hadde utviklet seg mugg på veggen bak kommoden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå