Gå til innhold

Hvor i landet har vi best klima?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på hvor jeg vil bosette meg, ønsker egentlig et sted med godt klima (gjerne snø om vinteren, og helst deilige sommermåneder også).

Gjerne ikke så veldig mye regn og vind (selvfølgelig greit i perioder..).

Hvor i Norge syntes du klimaet er best, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oslo

Ski i Nordmarka på formiddagen, utepils og deilig vår nede i byen på ettermiddagen.

Skrevet

Vel Kristiansand er byen hvor det er mest soldager i Norge. Så jeg sier at Kristiasand eller sørlandet nok har det beste klima alt i alt

Skrevet

Jeg liker Østlandsklimaet best, men må innrømme at jeg ikke har vært lenge hverken helt sør eller nord i landet. På Østlandet er det oftest varme og ganske tørre somre, og ikke _bare_ vått om vinteren. Jeg liker i grunn kystklimaet hvor det er ganske mildt, men litt fuktig hele året, men innlandsklima som på Lillehammer f eks er også fint, selv om det kan være nedi -30 om vinteren (likevel ikke like surt som mange andre steder pga tørr luft og lite vind).

Nå bor jeg litt i innlandet i Trøndelag, og det har faktisk vært mye fint vær her også de siste årene; mange soldager og ganske jevnt klima om vinteren slik at snøen har blitt liggende en stund.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Enig med gjesten over meg. Indre østlandet har jo egentlig alt TS ønsker seg, på klimasiden. Oppland, Hedmark, Buskerud, Akershus, tenker jeg da på som indre østland.

Stabilt vær, lite vind, en del snø på vinteren og stort sett tørre somre. Selv om det kan bli forholdsvis kaldt på vinteren, er den tørre kulda å foretrekke, framfor rå og sur kulde.

Skrevet

Nord-Jæren/Karmøy.

Man slipper stort sett snø, vindstille og ubehagelig varme.

Skrevet

Osloområdet. Innlandsklima blir for kaldt om vinteren, kystklima blir for fuktig og rått, men innerst i fjorden får du en levelig mellomting.

Skrevet

Stavanger :) Ååå, savner den friske lufta! Bor på innlandet nå, det er helt fælt! Trenger noen skikkelige vindkast i ny og ne, og hater masse snø om vinteren. 10 grader og regn hele året er greit for meg!

Men for dine ønsker ville jeg gått for sørøstlandet; kanskje vestagder, telemark eller vestfolk?

Skrevet

*austagder, ikke vestadger :)

Arendal er kjempefint!

Skrevet

Jeg liker det fint i lillehammerområdet, der kommer liksom alle årstidene så godt fram, det er skikkelig vinter og det er deilig sommer! og høst og vår og. men det er nå bare hva jeg erfarer da. :)

• 11 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.9.2008 den 18.06, Gjest Gjest skrev:

*austagder, ikke vestadger :)

Arendal er kjempefint!

Arendal er grusomt, ikke en imøtekommende by å være innflytter i. De fleste flytter etter kort tid. 

Anonymkode: 6c0c5...4d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...