Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Hvordan er det mulig at enkelte mennesker kan være så utrolig dumme, eller hva man skal kalle det.? Jeg var på butikken i stad. Jeg står i kø, plutselig så går det bare ei dame brøytene med en stor handlekurv ret forran meg. Og det var ikke vanskelig å se at jeg stod i kø heller. Jeg sier pent og rolig til henne at jeg stod forran henne. Hun sa bare at "jeg skal jo ikke ha så mye og du har jo mer enn meg i kurven". Vel, det var faktisk sant, hun hadde litt mindre enn meg, men ikke mye mindre, men gir det henne rett til å snike i køa? Jeg hadde ikke dårlig tid, og vil ikke krangle så jeg lot henne bare gå forran meg. Da hun skal betale så mangler hun 10 kroner. Hun sa bare til kassadama "å, jeg mangler en 10-er. Men det går vel greit for det er jo bare en 10-er". Kassadama sa selvsagt at det ikke var greit, da ble hun rett og slett forbanna og begynte å krangle. Jeg forstår det bare ikke. Hvordan er det mulig? Vel, nå var vel hun kanskje et ekstremt tilfelle og også i mindretall vil jeg tro, men ofte så ser jeg folk som er så dumme at jeg ikke helt forstår at det er mulig, eller eier sosiale antenner. Husker før jeg flytta så hadde jeg en nabo, mann i 30-årene. Stort sett bare bråk med hann. Spilte gjerne veldig høy musikk midt på natta i ukedagene blant annet. Sa man fra til han, da skjønte han ikke hva som var galt med det. "må jo få lov å spille litt musikk" var blant annet et av svarene hans. Skjønte tydligvis ikke at andre ikke fikk sove om natta og skulle opp tidlig. Og var ikke bare meg som klaga på han. Flere som har opplevd slike ting eller som vet hva som går av slike folk? Er de rett og slett bare dum? Eller det bare egoistiser som ikke gidder å bry seg om andre?
Puma Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Noen er jo bare så heldige at de lever i sin egen lille verden....
Gjest Tanita Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Ja, ser slike folk hver dag på jobben f eks... Glad jeg ikke har noenting med de menneskene der å gjøre i privatlivet mitt.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Har vært på nattevakt, og hørt på baksnakkinga til en person altfor lenge.... holder ikke henne ut mere.. Om det er "en rar veske", "Han har rare sko" "Hun der sto sånn og sånn" Noen er bare rare, og det er vel disse folka her som man virkelig kan kalle rare.
Olive Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Enten gjør hun dama der det i alle butikker, eller så finns det fler av dem
Pingting Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Hun dama der har handla i butikken min også, tror jeg Jeg satt i kassa da det kommer en dame inn i butikken, det første hun gjør er å ta den ene vogna vi har med babysete - det står TRE lapper rundt den om at den kun er for de som har småbarn, ellers kan man bruke de andre vognene... Så jeg går bort og sier pent fra om at det er et barnesete på den, så det hadde vært fint om hun kunne bruke en vanlig handlevogn. Da klikket hun helt i vinkel, begynte å fekte med armer og bein og sa flere ganger at det var butikkens ansvar, og hun ikke hdde noen tier til en vanlig vogn, og at vi ikke kunne forvente at folk hadde tiere i alle lommer, og at dette var fryktelig dårlig gjort, og at det var vårt ansvar, og vårt ansvar var det og.... og så videre. Hvorpå jeg drister meg til å avbryte og si at "ja, det er vårt ansvar, det er derfor det bare er å gå til kassa - så får du låne en polett til vogna". Da ble hun stille, takket pent til det og forsvant inn i butikken. Da hun endelig kom til kassa ble det nytt rabalder, fordi hun ville ta ut 2000 kroner, og vi har jo ikke lov til å gi ut mer enn 1000... Vi var visst verdens verste butikk som ikke engang kunne gi ut så lite (!) Det er forøvrig en minibank 100 meter unna butikken... Da hun endelig gikk, satt hun igjen vogna... på tvers foran kassa...
The Kitten Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Hvordan er det mulig at enkelte mennesker kan være så utrolig dumme, eller hva man skal kalle det.? Jeg var på butikken i stad. Jeg står i kø, plutselig så går det bare ei dame brøytene med en stor handlekurv ret forran meg. Og det var ikke vanskelig å se at jeg stod i kø heller. Jeg sier pent og rolig til henne at jeg stod forran henne. Hun sa bare at "jeg skal jo ikke ha så mye og du har jo mer enn meg i kurven". Vel, det var faktisk sant, hun hadde litt mindre enn meg, men ikke mye mindre, men gir det henne rett til å snike i køa? Jeg hadde ikke dårlig tid, og vil ikke krangle så jeg lot henne bare gå forran meg. Da hun skal betale så mangler hun 10 kroner. Hun sa bare til kassadama "å, jeg mangler en 10-er. Men det går vel greit for det er jo bare en 10-er". Kassadama sa selvsagt at det ikke var greit, da ble hun rett og slett forbanna og begynte å krangle. Jeg forstår det bare ikke. Hvordan er det mulig? Vel, nå var vel hun kanskje et ekstremt tilfelle og også i mindretall vil jeg tro, men ofte så ser jeg folk som er så dumme at jeg ikke helt forstår at det er mulig, eller eier sosiale antenner. Husker før jeg flytta så hadde jeg en nabo, mann i 30-årene. Stort sett bare bråk med hann. Spilte gjerne veldig høy musikk midt på natta i ukedagene blant annet. Sa man fra til han, da skjønte han ikke hva som var galt med det. "må jo få lov å spille litt musikk" var blant annet et av svarene hans. Skjønte tydligvis ikke at andre ikke fikk sove om natta og skulle opp tidlig. Og var ikke bare meg som klaga på han. Flere som har opplevd slike ting eller som vet hva som går av slike folk? Er de rett og slett bare dum? Eller det bare egoistiser som ikke gidder å bry seg om andre? Jeg skulle ønske jeg var der selv. Jeg hadde sagt i fra til henne. Mennesker som sniker med vilje er noe av det verste jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Enten gjør hun dama der det i alle butikker, eller så finns det fler av dem Har igrunnen alltid stusset litt på det med at folk med mindre skal gå foran, jeg handler omtrent alltid lite, og forventer absolutt ikke å gå foran folk som har handlet et berg av mat. Hender iblant at jeg får tilbud om å gå foran en som har mye, og takker jo ja når de spør. Men ser ikke noen logisk grunn egentlig til at den som har minst skal gå foran. Det er da helt naturlig å bli betjent i den rekkefølgen man kommer til kassa. En gang ble det innført en kasse for de som hadde få gjenstander i butikken her, men den forsvant fort igjen. Vet ikke om det var fordi folk i typisk norsk stil ikke gadd å respektere skiltet, eller om butikken rett og slett ikke syntes det var lønnsomt, det blir vel nesten som å oppfordre folk til å ikke handle for mye. Skulle ønske de fikk sånn kasse igjen, men da måtte de nok ansette en som ikke var redd for å være nazi mot de som sier "jamen jeg har bare en ting for mye, og har lagt alt på båndet" :gjeiper:
Gjest TweekyWaco Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Jeg forstår det bare ikke. Det er så meget mellom jord og himmel man ikke forstår.
mysan Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Finnes noen snåle og rare individer ja. Jeg opplevde for noen uker siden en dame som kom til butikken for å levere tilbake noen grønnsaker hun ikke var fornøyd med. Dere kjenner jo KIWIs frukt- og grøntgaranti? Er du ikke fornøyd for du dobbelt pris tilbake. Vel, denne dama hadde med seg et lite berg av grønt, og de var ikke kjøpt i går, for å si det sånn. Den sitronen jeg så var helt gjennomsyret av mugg rundt hele frukten. SÅ hun ikke dette da hun kjøpte den? Eller hadde hun muligens oppbevart denne sitronen hjemme i et par måneder før hun bestemte seg for å levere den. Sitroner har temmelig lang holdbarhet før de er totalt hvite og grønne utenpå. De andre grønnsakene hennes var sleip og råtten salat blant annet... :klø: Hun lot videre som om hun ikke skjønte verken norsk eller engelsk. Dette var en godt voksen dame, i 60-70 årene vil jeg tro, og antakelig like norsk som meg. Hun skjønte ikke språket, men KIWI-garantien kjente hun godt til.
Gjest Tanita Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Åh, herre... Idag så jeg ei som åpna en boks med cherrytomater og tok en cherrytomat, lukka boksen og la den tilbake. Hun gikk videre og var slett ikke interessert i å kjøpe cherrytomater. Bare for å knaske på noe mens hun handla. Skjønner de ikke at da kan vi ikke selge den varen, og må ta de vekk fra hyllene... Skjønner at småunger på to-tre år åpner godteposer når de ikke har tilsyn for de forstår ikke bedre. Men voksne folk vet at det ikke er riktig.
Gjest Grafica Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Jeg blir like oppgitt hver gang jeg opplever sånt... Har også vært borti den dama der, men da stod jeg med en kurv med fire-fem varer i, og hun hadde STAPPfull handlevogn... Jeg pirker henne på skuldra når hun har plassert seg bestemt for meg, og sier "unnskyld, men jeg stod foran deg i køen altså". Hvorpå vi hadde denne interessante samtalen... (d=damen, m=meg) D: Ja, men jeg har forskrekkelig dårlig tid altså M: Eh, ja, det har jeg og forsåvidt, siden jeg skal rekke et tog. Og jeg stod her først, og jeg har FIRE varer. D: Jeg har dårlig tid sier jeg! M: Jeg har TI minutter til toget mitt går. D: Jeg stod her først, skal du snike får du gå et annet sted! M: (fullstendig paff), Unnskyld meg, men JEG stod her først, du dytter deg forbi meg med handlevogna di... Damen begynner å skjelle og smelle om den frekke ungdommen nå til dags, og ender opp med å slå til meg med veska når jeg ga opp høfligheten og trengte meg forbi henne. Jeg rakk toget AKKURAT da.
TiaMaria86 Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 Makan til oppførsel av folk altså, overrasker meg ikke det som står her, er mange som er troende nok til dette. Skulle tro de forestilte seg at de eide retten til å gjøre hva de vil, når de vil! Og så sinnsykt frekt av den kjerringa å ta deg med handveska i tillegg når du gikk forran henne, der du EGENTLIG skulle vært hele tiden.
Frenzy Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Det virker som om enkelte tror man er unnskyldt fra alt som heter folkeskikk i butikker, det er utrolig hva folk tillater seg! En gang jeg var på kiosken var det faktisk en mann som tok tyggisen sin og la den fra seg i den ene hylla, og da jeg prøvde å snakke til han så skjønte han visst ikke hva jeg snakket om og bad meg om å passe mine egne saker...
TiaMaria86 Skrevet 27. september 2008 #15 Skrevet 27. september 2008 Kom foresten på noe ei venninne av meg opplevde en gang, hun snudde ryggen til handlevognen sin, og da hun skulle ta den tilbake, så forsvant den. Etter en stund fant hun den igjen, og mannen som hadde tatt den var ikke interessert i å levere den tilbake heller. Frekke folk er det tydeligvis nok av overalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå