Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Så i en episode av en tv-serie engang at ei dame mistet alt hun hadde lagret på pda-en sin fordi den ble utladet- det er dog iallefall fem år siden. I dag fikk jeg melding på skjermen på min HTC Touch Pro at jeg måtte lade den for å unngå å miste informasjon. Er det virkelig sånn enda at alt går tapt hvis batteriet går helt tomt?
Marikke Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jeg har en Palm PDA som jeg ikke bruker lenger. Den har ingen disk, bare RAM-minne. Og ja, hvis den blir helt utladet, så blir all informasjon borte. Jeg tror de fleste PDAer kommer med ekstrabatteri og går i dvale lenge før de går helt tom og mister informasjonen. Men når det først er helt tomt for batteri, så blir alt borte, bortsett fra fabrikkoppsettet. Hvis du har mulighet, så anbefaler jeg sterkt å synce PDAen mot PCen. På den måten har du en backup hvis uhellet skulle være ute.
Marikke Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Nå leste jeg innlegget ditt litt mer nøye, og ser at du har en HTC Touch. Den tåler helt fint å miste strømmen. Så vidt jeg vet har den FLASH-minne, og det er mye mer stabilt enn RAM. Du risikere bare å miste informasjon i programmer som er åpne når batteriet tar kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå