Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og gremmer meg over studielånet, synes jeg betaler og betaler men virker som det vokser mer enn det minker.. Av ren nysjerrighet (og kanskje litt trøst?): Hvor lenge har du studert, og hvor mye har du i studielån?

Anita

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har passert 300K, har ikke begynt å betale enda... Har studert i 5 år.

Skrevet

Har betalt på det noen år nå, var vel ca 280 K da jeg var ferdig for 4 år siden. Nå er det nede på 240-250 K, trur eg, om ikke enda mindre, også. Fornøyd med at det går nedover, jeg. :jepp:

Skrevet

Pr i dag er det på 12.500 kr og da jeg var ferdig med å studere var det på ca 55.000 kr. Jeg har en cand mag-grad pluss litt til (et ekstra mellomfag)

Skrevet

Var 250000, men er nok ikke så mye mindre nå tror jeg. Avdragene synes jo nesten ikke.

Skrevet

Jeg har studert i et halvt år og har betalt ned studielånet mitt. Det har samboeren min også, han har studert i ett år. Han har også betalt ned billånet sitt, så det eneste vi har gjeld på er bolig. Må si det er deilig, og vi har ganske god lønn begge to til å ha så lite utdannelse.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Jeg har studert tilsammen 6,5 år, hvor 5 år var utenlands. Så tilsammen ble det 510.000 etter jeg fikk omgjort 50.000 til stipend. Terminbeløp på 10.500!

Er det noen som slår den???

Fyttirakker'n

Gjest Magica de Spell
Skrevet (endret)

Har rundt 280 000 i studielån. Fikk hoevdfagsavskrivning (et semester), så tilsammen har jeg derfor 6,5 år med studielån selv om jeg studerte i 7 år.

Verdt hver krone! Hadde det så gøy i stuidetiden at det plager meg faktisk ingenting med høyt studielån og alt det fører med seg av renter og avdrag.

Endret av Magica de Spell
Skrevet

Din samlede gjeld i Lånekassen er kr 291 168,79.

Jeg har studert i 6 år.. og har betalt på lånet nå siden årsskiftet.. men har vel bare omtrent betalt renter, for jeg var litt sløv da jeg var ferdig å studere.. hadde ikke helt fått med meg at rentene begynte å løpe med engang... men men...

Min terminbeløp er 6140, bandt renta til 5,4% i 3 år for en stund tilbake.. men syntes jeg betaler nok alikevell.. men men..

Skrevet

Nå er det så lenge siden jeg studerte at gjelden har krøpet seg ned til noen og 40 tusen. Betaler hver måned 780,- (synes det er greiere å betale hver måned i stedet for hver termin)

Skrevet
Nå er det så lenge siden jeg studerte at gjelden har krøpet seg ned til noen og 40 tusen. Betaler hver måned 780,- (synes det er greiere å betale hver måned i stedet for hver termin)

Hvordan går du fram for å få betaløt hver måned?

Skrevet
Hvordan går du fram for å få betaløt hver måned?

Det er bare å betale inn hver mnd det. Del terminbeløpet i 3, og betal en sum hver mnd.

Skrevet

Har ca 250.000 og studert totalt 7 år. Tok noen fag på BI rett etter videregående, men måtte avslutte før jeg var ferdig pga barn. Begynte derfor sent i livet (34 år) på HiO og studerte der på deltid i 3 år så derfor har jeg en del å betale på fortsatt.

Skrevet

Har 70.000 fra lån i videregående, men dette er på en høyrente konto så sparer jeg de så betaler jeg vær tredje mnd en sum:) så har jeg de disponibel hvis noe trengs. resten har jeg betalt med en gang

Skrevet

Jeg har studert i 7 år og har 340 000 i studielån. Det er mye penger, men en veldig god investering etter min mening.

Skrevet

Jeg har nå 270.000 i studielån. Har studert i 4 år + et sommersemester i utlandet. Jeg har betalt ned i to år nå.

Skrevet

Har 250 000 og er inne i mitt femte år. Har enda 1,5 år igjen før jeg vet hva det endelige beløpet blir.

Skrevet

Studert i 5 år, herav 3 år på privatskole, studielån på 230 000. Jobbet mye ved siden av studiene så brukte ikke hele lånet som da ble investert i bolig, men synes nå min samlede gjeld er stor nok.

Skrevet
Din samlede gjeld i Lånekassen er kr 291 168,79.

Jeg har studert i 6 år.. og har betalt på lånet nå siden årsskiftet.. men har vel bare omtrent betalt renter, for jeg var litt sløv da jeg var ferdig å studere.. hadde ikke helt fått med meg at rentene begynte å løpe med engang... men men...

Min terminbeløp er 6140, bandt renta til 5,4% i 3 år for en stund tilbake.. men syntes jeg betaler nok alikevell.. men men..

Heldigvis er 400.000 av fe 500.000 jeg og sambo har i studielån brukt til hus.. vi jobbet ved siden av studiene.. og klarte å spare det meste av lånet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...