Gå til innhold

Usikker på yrkesvalg

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest - på nattevakt.
Skrevet

Jeg er nå sykepleier på 3.året. Det har liksom bare "alltid" vært sånn at jeg skulle bli sykepleier så etter 3 år på alm. vgs så gikk jeg rett inn på høgskolen. 3 år etter var jeg 22år og ferdig sykepleier.

Mor og far er fornøyde, stolte over lille jenta si. Alle forteller hvor heldig jeg har vært, flink som har fått meg fast stilling på sykehuset.

Tja, alle er fornøyde - unntatt meg!

For jeg er virkelig ikke sikker på om det er dette jeg vil! Jeg trives i jobben, får bra tilbakemeldinger. Men likevel så er det jakten på noe annet som lurer baki hodet.

Nå hører det med at jeg har et barn, en samboer, hus og gjeld oppover pipa. Derfor er det svært vanskelig å tenke seg å begynne på en utdanning som tar votter og år. Og strengt talt vet jeg ikke hva jeg skulle begi meg utpå.

Jeg leker litt med tanken på salg. Jeg er nok en ganske så "likanes" person, har lett for å bygge relasjoner, blid og omgjengelig. Men hva i alle dager skal jeg selge?! Boller og brus på fortauet liksom?

Har ikke lyst på salg a la butikkjobb. Vet det kunne være aktuelt med legemiddelfirma, men der har jeg skjønt det innebærer mye reising og med en toåring så vet jeg ikke..

Jeg er så rådvill! Noen med noe på hjertet til meg? Hva skal jeg finne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det trenger å innebære mye reising om du selger legemidler/medisinsk utstyr, men det kommer nok an på hvor i landet du bor. Kjenner i hvert fall til ei som har jobbet med salg av medisinsk utstyr i mange år og vært alenemor, så jeg tror ikke hun har reist så mye, ikke gjennom hele karrieren i hvert fall.

Ellers er det jo diverse videreutdanninger innen sykepleie du kan ta også, men det vet du nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...