Gå til innhold

1200 kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd å slanke meg i ca. en måned, uten resultat. Jeg lå på ca 1500-1600! Det viste seg rett og slett at det var dags behovet mitt for en dag, selv om jeg trener.

Jeg har nå prøvd å gå ned til 1200 kalorier, og har gått ned en kilo denne uken. Høres det rimelig ut at det er dette jeg må ligge på.

Er 23 år, 63 kilo og 167 høy! Trener ca 3 ganger i uken!

Noen som har lik vekt, og noe erfaring med kaloribehov. Vil gjerne ned til 58 kilo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har prøvd å slanke meg i ca. en måned, uten resultat. Jeg lå på ca 1500-1600! Det viste seg rett og slett at det var dags behovet mitt for en dag, selv om jeg trener.

Jeg har nå prøvd å gå ned til 1200 kalorier, og har gått ned en kilo denne uken. Høres det rimelig ut at det er dette jeg må ligge på.

Er 23 år, 63 kilo og 167 høy! Trener ca 3 ganger i uken!

Noen som har lik vekt, og noe erfaring med kaloribehov. Vil gjerne ned til 58 kilo!

Hei!

Gratulerer med å ha kommet i gang! Så flink! :)

Jeg er samme vekt og høyde som deg, og var også det da jeg begynte å slanke meg for mange år siden. I noen måneder lå jeg på 1100-1300 kcal pr dag, men innførte etterhvert en kosedag hvor jeg unte meg en godtepose eller noe sånt. Da gikk jeg 30 min hver dag, men utover det trente jeg ikke noe. På 3 mnd gikk jeg ned til 55 kg. I snitt gikk jeg ned 1-1,5 kg pr uke. Det skal nevnes at jeg mista rumpa mi helt, da, og desverre la jeg graaaadvis på meg kiloene. Fikk mye negative kommentarer da jeg gikk ned så mye så fort.

Jeg har aldri klart å være like disiplinert med kcal-tellinga igjen, og nå veier jeg 63 kg, men trener mye mer enn tidligere. Kunne godt tenke meg å begynne å telle kcal igjen, men tror jeg trenger mer nå enn tidligere, og er usikker på hvor mye. Dessuten er det jo problematisk når man er singel og mye på byen...

Jeg tror det er nyttig å ha en blogg, og å informere de rundt deg om at du slanker deg. Da er det lettere å holde fokus. Pass også på å ha nok protein i kosten. Det er bra for å holde på musklene.

Lykke til! :)

Skrevet

Hei!

Og tusen takk for svar! Så flott at du opplevde vektnedgang i det minste, håper på å nå 60 kilo først. På sikt vil jeg gjerne ned til 58!

Synd at kiloene gikk gradvis oppover, er det jeg også er redd for skal skje når jeg spiser så lite. Men jeg opplevde rett og slett at da jeg lå på 1600 kalorier i ca en måned gikk jeg ikke ned. Men hvis du vil kan vi motivere hverandre her da, siden vi har lik vekt og ganske like mål. VI SKAL KLARE DETTE!

Har samme problemet som deg med at jeg er singel og går en del byen! Da går det jo litt kalorier. Beste er vel å velge det med minst kalorier(vodka med light brus, øl med lite karbohydrater eller vin) og holde seg unna chips skålen og nattmat! Men man skal jo kunne unne seg litt i blant da, så kan ikke akkurat slutte gå ut fordi jeg vil ned i vekt.

Flere som har lik utfrdring, send gjerne ett svar. Lurt å være med i ett sånt forum ja, ganskje gøy også :)

Skrevet

Hei!

Slenger meg på jeg også ;) Jente på 22, veier 64 kg, 170 høy. Vil ned til 60 kg i første omgang, men håper på 58 kg til slutt jeg også :jepp: Jeg heller går ikke ned noe særlig når jeg ligger så høyt som 1600 kcal, så prøver å ligge på 1200 kcal jeg også. Litt mer når jeg trener. Håper og nå 60 kg målet innen nyttårsaften! :)

Gjest Gjest_hjema_*
Skrevet

Ok, må henge meg på her jeg også :gjeiper:

Sliter med tvangsspising og har gjort det i over ett år nå. Veier nå 67kg og er 165 høy, 19år. Jeg er aktiv idrettsutøver men har likevel lagt på meg myyyye! Veide 55kg for et år siden, men vil ikke helt ned dit, var for tynn da. Målet nå er 59-60kg, da det er her kroppsammensetningen min er på topp.

Håper denne tråden vil hjelpe meg med å unngå overspisingen min slik at jeg kan gå ned litt igjen. Må vel ligge på 1500kcal dagen da jeg faktisk trener hver dag, ofte flere timer!

Skal kontrollveie meg hver dag, skrive ned vekt en gang i uka og da den samme dagen måle lår, rompe, legger, mage og overarmer.

Håper dette funker!

:jepp:

Skrevet
Håper denne tråden vil hjelpe meg med å unngå overspisingen min slik at jeg kan gå ned litt igjen. Må vel ligge på 1500kcal dagen da jeg faktisk trener hver dag, ofte flere timer!

Hvis dette stemmer kan du faktisk innta ca 2600 kcal hver dag og opprettholde vekta. Dvs at du bør spise 1800-2000 kcal hver dag for at kroppen ikke skal gå på sparebluss.

Skrevet
Hei!

Slenger meg på jeg også ;) Jente på 22, veier 64 kg, 170 høy. Vil ned til 60 kg i første omgang, men håper på 58 kg til slutt jeg også :jepp: Jeg heller går ikke ned noe særlig når jeg ligger så høyt som 1600 kcal, så prøver å ligge på 1200 kcal jeg også. Litt mer når jeg trener. Håper og nå 60 kg målet innen nyttårsaften! :)

Nå skriver du jo ingenting om trening. Men du inntar nok også for få kalorier faktisk. Virker som mange glemmer av at det er vel så viktig å få i seg nok kalorier for å gå ned i vekt så ikke kroppen går på sparebluss og tviholder på vekta.

Skrevet
Sliter med tvangsspising og har gjort det i over ett år nå. Veier nå 67kg og er 165 høy, 19år. Jeg er aktiv idrettsutøver men har likevel lagt på meg myyyye! Veide 55kg for et år siden, men vil ikke helt ned dit, var for tynn da. Målet nå er 59-60kg, da det er her kroppsammensetningen min er på topp.

Hei igjen, jenter!

Ja, drikk vodka og lightbrus når man slanker seg. Det var det jeg gjorde, og det funka ganske bra. Unngå nattmat, ja, og samme gjelder chips-bollen. Grønnsaker er gode alternativer som faktisk både gutter og jenter setter pris på. :)

Hei 'Gjest_hjema_*'!

Jeg har også lidd av tvangsspising i perioder, men nå er jeg helt kvitt det. Det er ikke lett å vite hvordan man skal håndtere det, og det kan være veldig frustrerende. Pass på å spise variert, unn deg litt av det gode, vær generelt god mot deg selv og gjør ting du synes er morsomt. Pass på at du ikke blir for stresset eller frustrert. Ta gjerne direkte kontakt med meg hvis du vil ha fler innspill eller noe.

Jeg har vært veldig flink denne uken, men i dag har jeg skjeid ut med et helt brett med vafler på jobb, og i kveld skal jeg ut og spise og drikke øl med en gjeng venner. Uff. Kjipern, altså! Jaja... men man skal tenke langsiktig. Jeg har uansett vært flinkere denne uken enn tidligere så jeg er i gang med å ta tak i slankeprosjektet mitt, jeg også. :) Jeg er veldig usikker på hvor mange kcal jeg bør ligge på, men vet heller ikke om jeg tør å presse megselv inn i kcal-telling akkuratt nå. Fokuserer på trening og sunnere kosthold i tillegg til nok søvn og vann, så tar jeg kcal-tellinga når jeg er klar for det.

God helg, jenter!

Skrevet

Så flott at flere henger seg på, da er det bare å motivere hverandre her.

Er enig i det at man ikke bør spise for lite, problemet er bare at jeg har prøvd å spise 1600 kalorier, med det resultat at vekta stod stille i en måned! Jeg vet med meg selv at jeg må innta mindre enn dette for å gå ned i vekt, er jo tross alt det som er målet her. Godt mulig jeg hadde gått ned hvis jeg hadde fortsatt litt lenger, men er også mulig kroppen venner seg til disse 1600 kaloriene, og fører til at du ikke trenger mer. Og nå er jeg heller ikke såååå tolmodig da! prøver så godt jeg kan, men.....! I tillegg er det jo forskjell hvis en person som er veldig overvektig skal ned i vekt, og en persom som i og for seg er normalvektig.. Er jo bare disse trivselskiloene nå!

Men går jeg ned til 60 kilo, skal jeg øke litt tenker jeg, kanskje 1500... så håper jeg å være 58 innen jul!

Skrevet
Så flott at flere henger seg på, da er det bare å motivere hverandre her.

Er enig i det at man ikke bør spise for lite, problemet er bare at jeg har prøvd å spise 1600 kalorier, med det resultat at vekta stod stille i en måned! Jeg vet med meg selv at jeg må innta mindre enn dette for å gå ned i vekt, er jo tross alt det som er målet her. Godt mulig jeg hadde gått ned hvis jeg hadde fortsatt litt lenger, men er også mulig kroppen venner seg til disse 1600 kaloriene, og fører til at du ikke trenger mer. Og nå er jeg heller ikke såååå tolmodig da! prøver så godt jeg kan, men.....! I tillegg er det jo forskjell hvis en person som er veldig overvektig skal ned i vekt, og en persom som i og for seg er normalvektig.. Er jo bare disse trivselskiloene nå!

Men går jeg ned til 60 kilo, skal jeg øke litt tenker jeg, kanskje 1500... så håper jeg å være 58 innen jul!

Hei igjen!

Det klarer du garantert hvis du ligger under 1500 kcal. :) Innfør gjerne en kosedag (f.eks. lørdag). Da spiser du normalt, og kjøper deg gjerne et kakestykke, en is eller annen belønning for slitet. Det hjelper veldig på motivasjonen å ha en slik dag. Tenk deg da du var liten og gledet deg til å få lørdagsgodt! :) Jeg tror du kan ligge på 1100-1300 kcal uten å gå over til sparebluss. Jeg kjenner godt konseptet sparebluss, og klarte å unngå det da jeg lå på denne kcal-mengden. Ok, jeg var i ganske lite aktivitet da (bare 30 min gange hver dag), så man kan øke litt i forb med mye trening. Føl på dette selv. Jeg har tidligere funnet sider på nett om hvor mye man bør øke kcal-inntaket i forb med trening, så "google" gjerne dette. :) Samtidig kan jeg jo fortelle at jeg merket vektnedgang ganske snart etter at jeg reduserte kcal-inntaket, så det ser ut som du gjør rett i å redusere litt fra 1600 kcal. Du har vært flink og tålmodig og testet dette grundig.

FYI, kan jeg jo fortelle at bakgrunnen for at jeg lå på 1100-1300 kcal var en mailutveksling med greteroede.no-gjengen. Jeg sendte mail dit, fortalte at jeg ville gå ned, og de svarte grundig og anbefalte meg denne kcal-mengden. Pass på å spise masse grønnsaker og proteiner. Det metter godt og har mye næring! Spis gjerne kosttilskudd for å få mer vitaminer, mineraler og omega-3.

:)

Skrevet

Jo tar gjerne imot all hjelp jeg kan få, datajente. det du sa med stressa frustrert stemmer hvertfall, når jeg blir det spiser jeg og spiser jeg. Har det sånn i dag, spist nok for en hel uke allerede :sur::grine:

Har prøvd alt, og bestemt meg så mange ganger for at dette er siste gang men nei, maten går inn den :murvegg: men håper at om jeg deler det med andre her så kan det hende det blir lettere for da må jeg på en måte "vise" det for dere også at jeg kan klare det.

Vet også at de dagene jeg trener mye må jeg spise litt mer enn 1500kcal ;)

Skrevet
Jo tar gjerne imot all hjelp jeg kan få, datajente. det du sa med stressa frustrert stemmer hvertfall, når jeg blir det spiser jeg og spiser jeg. Har det sånn i dag, spist nok for en hel uke allerede :sur::grine:

Har prøvd alt, og bestemt meg så mange ganger for at dette er siste gang men nei, maten går inn den :murvegg: men håper at om jeg deler det med andre her så kan det hende det blir lettere for da må jeg på en måte "vise" det for dere også at jeg kan klare det.

Vet også at de dagene jeg trener mye må jeg spise litt mer enn 1500kcal ;)

Hei igjen,

Hva med å opprette en blogg, eller begynne å skrive dagbok? Hva du velger er avh av om du vil ha feedback, eller ikke. Disse to alternativene gir deg uansett mulighet til å følge din egen utvikling. Når du skriver må du passe på å ikke grave deg ned i frustrasjoner, men skrive om det som er bra, om framgang, det du har prestert og gjennomført og dine langsiktige og kortsiktige planer.

Det beste rådet for dager som den du har i dag, er at du flytter fokuset ditt bort fra dagens utfordring og det du har gjort, til det du vil gjøre. Gjør noe som du liker og som gjør deg glad, som å treffe venninner, gå på kino, nyte solen (hvis du er et sted det er fint vær) og tar det rolig.

Skrevet

Har en blogg, men er ikke oppdatert på lenge....skal gjøre det nå, hadde glemt den :biggrin:

www.enannerledeshverdag.blogspot.com

Skrevet
Har en blogg, men er ikke oppdatert på lenge....skal gjøre det nå, hadde glemt den :biggrin:

www.enannerledeshverdag.blogspot.com

Kult!

Jeg har også en blogg, men jeg har ikke helt kommet i gang med å skrive om slankeprosjektet og den er oppdatert meget sporadisk. Tenkte jeg skulle opprette en ny, som jeg skriver mer anonymt om trening og hverdag i. Hmm... kanskje jeg skal gjøre det med det samme... :)

Skrevet

Forresten, bloggen din har heeeeeeeeeeeelt lik lay out som min! :D:D:D:D Hahahaha... vi er visst ganske like vi to! ;)

Skrevet

Tusen takk for motiverende svar datajente... er jo ikke så lett når alle sier forskjellig, men regner med man føle dette litt på seg selv også! Jeg fortsetter med 1200 kalorier, pluss-minus 100, helgene blir ofte litt utskeielser! Enig i at det kan være lurt med en dag i uka der man unner seg litt ekstra, noe godteri eller en litt mer usunn middag f.eks!

I dag er det jobb-fest, blir jo en utfordring.. men får vere flink resten av helge!

Skrevet
Er enig i det at man ikke bør spise for lite, problemet er bare at jeg har prøvd å spise 1600 kalorier, med det resultat at vekta stod stille i en måned!

For deg er nok 1300 kcal daglig ok, men jeg ville ikke gått lavere.

Problemet er at mange tror de har så lav forbrenning og at det er om å gjøre å spise minst mulig. Noen ser en tråd om å spise 1200 kcal hver dag og tror det passer for dem også uten faktisk å regne på det. Det er en stor forskjell på deg som trener 3 dager i uka og en annen her som sier hun trener flere timer hver dag.

Synes det er synd at folk ikke setter seg mere inn i dette med kaloribehov når det tydeligvis inngår i deres plan om vektreduksjon. Legger på nytt inn link til denne siden hvor en kan regne ut hvilket kaloriinntak man bør ha for å holde vekta. Skal en ned i vekt kan en spise 500-700 kcal under dette.

Skrevet
For deg er nok 1300 kcal daglig ok, men jeg ville ikke gått lavere.

Problemet er at mange tror de har så lav forbrenning og at det er om å gjøre å spise minst mulig. Noen ser en tråd om å spise 1200 kcal hver dag og tror det passer for dem også uten faktisk å regne på det. Det er en stor forskjell på deg som trener 3 dager i uka og en annen her som sier hun trener flere timer hver dag.

Synes det er synd at folk ikke setter seg mere inn i dette med kaloribehov når det tydeligvis inngår i deres plan om vektreduksjon. Legger på nytt inn link til denne siden hvor en kan regne ut hvilket kaloriinntak man bør ha for å holde vekta. Skal en ned i vekt kan en spise 500-700 kcal under dette.

Hei!

Takk for et bra innlegg og tips om bra side! Jeg var nettopp der og regnet ut mitt daglige behov, som antakeligvis er ca 2220 kcal, så nå tror jeg at jeg skal legge meg på ca 1500 kcal framover. Kanskje 1700 kcal de dagene jeg trener hardt.

Skrevet

Mitt kaloriehov ble vel 2500-2600 ca...da kan jeg jo spise mye egentlig :gjeiper: kan prøve med 1700kcal :jepp:

pga at inntaket ble på over 15 000kcal i går er jeg derimot helt ødelagt i magen og kroppen i dag, så må få orden i sakene før jeg begynner med målinger. Begynner med første veiing og måling mandag morgen :enig:

Skrevet

Takk for tips ja :)

Håper ting går fremover med deg hjema, kan nevne at jeg slev har slete med det samme! Men går bra nå, du kan altså fullt mulig komme deg gjennom det!

Bare pass på å spis ofte, det er viktig! Er lettere å ikke overspise dersom du vet at du får mat igjen om to timer. Dette klarer du!!!

Ellers, hvordan ser helgen ut? Jeg var på fest i går, ble 3 halvlitere, en mojito og ett lite stykke pizza. Og i dag er jeg så snope syk! Tror ikke jeg klarer ligge under 1200 kalorier i dag, har så lyst på en liten sjokolade eller noe. hmmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...