Gå til innhold

Slutte på Diane..?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg går på p-pillen Diane, hovedsaklig for å bli kvitt kviser, og har gått på den 8,5 brett nå.

Jeg var deprimert før jeg begynte på de, men det har blitt en del verre når jeg går på pillene, blir helt fucka i hodet. Og jeg har gått opp litt i vekt, men ikke steder der jeg ville legge på meg (puppene). Og kviser og uren hud har ikke forsvunnet, bare litt.. betyr det at kvisene mine ikke er hormonelle? Eller er hormonene i Diane for svake for meg??

Nå har jeg igjen 1 pakke å hente ut på resepten. Men etter den pakken har jeg ikke lyst til å fornye resepten, siden jeg sliter med sosial angst, og å gjøre sånne ting som å gå til lege/helsestasjon for å få ny resept sliter jeg veeeldig med.

Men synes du jeg bør slutte på den uansett etter jeg spist den siste pakken, siden jeg da har spist 4 pakker, altså 12 brett, og ikke har merket at kvisene har blitt borte akkurat..+ blir deprimert osv. ???

Det er veldig greit å ikke ha mensen da, og å være beskyttet. Men jeg har ikke fast sexpartner nå så trenger ikke å gå på pilla pga det egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar tid før slike piller fungerer, så det kan godt hende at huden din vil forberede seg om du velger å gå på dem lenger. Kanskje de allerede hjelper etter den siste pakken du henter?

MEN: Hva er viktigst? Fin hud eller god pyskisk helse?

Dette må du ta en stilling til og du må vurdere om pillene er verdt "bivirkningene" de gir deg. Hvis du ikke synes de er verdt det: Slutt på dem. Det er andre legemidler man kan prøve for å få finere hud, kontakt i så fall en hudlege.

Skrevet

Du burde ha merket en forbedring etter så lang tid på Diane ja, så tror nok ikke det er løsningen for deg. Og siden du får bivirkninger også så er vel ikke det så veldig gøy å leve med heller..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmm vet ikke hva jeg skal gjøre :S

Men skal hente ut den siste pakken hvertfall.

Så får jeg tenke litt mer på det..

Skrevet

Jeg personlig ville ikke ha brukt Diane med mindre de hadde god effekt mot kvisene mine. Da ville jeg heller ha droppet p-piller (evt. brukt et vanlig p-pille-merke) og brukt andre medikamenter mot kvisene.

Har selv hatt kviser i hele tyveårene, og brukte Tetracycliner kombinert med reseptbelagte kremer mot akne. Hadde svært god effekt av dette, og ingen bivirkninger å snakke om.

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å slutte på dem.

For jeg blir helt suicidal noen ganger.

De funker jo litt på kvisene, men.. ikke helt liksom.

Men jeg tror ikke jeg klarer å ta dem mer når jeg blir så deprimert og suicidal.

Jeg var jo det før jeg startet på dem og, men blir verre med pillene tror jeg. Er jo ikke helt sikker.

Får prøve å finne noe annet som hjelper, legge om kostholdet eller noe kanskje. Kommer ikke til å dra til legen å få antibiotika osv heller.. takler ikke å dra til legen.

Men jeg blir jo deprimert av å ha fæl hud og.

Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre likevel..

Deprimert og ha fæl hud,

eller

mer deprimert og ha finere hud..

:S

Skrevet
Jeg har veldig lyst til å slutte på dem.

For jeg blir helt suicidal noen ganger.

De funker jo litt på kvisene, men.. ikke helt liksom.

Men jeg tror ikke jeg klarer å ta dem mer når jeg blir så deprimert og suicidal.

Jeg var jo det før jeg startet på dem og, men blir verre med pillene tror jeg. Er jo ikke helt sikker.

Får prøve å finne noe annet som hjelper, legge om kostholdet eller noe kanskje. Kommer ikke til å dra til legen å få antibiotika osv heller.. takler ikke å dra til legen.

Deprimert og ha fæl hud,

eller

mer deprimert og ha finere hud..

:S

Kviser gjør jo noe mer psyken det ja. Har nettopp begynt på MD formulations.. Kjøpte meg et slikt kit til under 200 kr (på nettet) Virker som om det har en viss effekt på kvisene, har ikke hatt noen nye utbrudd de siste dagene ihvertfall, skal oppdatere om noen uker igjen ;)

Skrevet

Deprimert og ha fæl hud,

eller

mer deprimert og ha finere hud...

Hm - kinkig problemstilling. Du skriver at du ikke takler å dra til legen, er det legen generelt eller bare din lege? Et alternativ er å dra til en privat hudlege som har peiling på kviser. Dyrt, men.....Noen private legesentra har timebestilling på nettet, hvis du kvir deg for å ringe.

Deprimert fra før + fæl hud er en skikkelig dårlig kombinasjon. Man blir bare mer deppa av å se seg i speilet.

Lykke til!

Skrevet

Har hentet ut den siste pakken nå.

Så skal vel ta dem.

De var faktisk 50 kr billigere enn før ^^

Så jeg fikk jo litt lyst til å fortsette på dem om de er så billige nå..

Men jeg fikk ikke igjen resepten min, det var jo den siste pakken, så hva gjør jeg om jeg skal fornye resepten? (Fikk den på helsestasjon.)

lille katt: Det er lege generelt, men spesielt legen min. Diane resepten fikk jeg på helsestasjon, men det er veldig stress å dra dit og få time til lege der.. må egentlig ringe i forveien og bestille time osv. Og de på helsestasjonen blir ikke så glade når jeg skal ha Diane.. og det virker som de bryr seg mest om prevensjon og graviditet og kjønnsykdommer osv mest, de bryr seg visst ikke så mye om hudproblemer og psyke, så føler ikke for å dra dit en gang til..

Hinat: jeg skal kanskje prøve MD :) men det er veldig dyrt da..

Skrevet
Har hentet ut den siste pakken nå.

Så skal vel ta dem.

De var faktisk 50 kr billigere enn før ^^

Så jeg fikk jo litt lyst til å fortsette på dem om de er så billige nå..

Men jeg fikk ikke igjen resepten min, det var jo den siste pakken, så hva gjør jeg om jeg skal fornye resepten? (Fikk den på helsestasjon.)

lille katt: Det er lege generelt, men spesielt legen min. Diane resepten fikk jeg på helsestasjon, men det er veldig stress å dra dit og få time til lege der.. må egentlig ringe i forveien og bestille time osv. Og de på helsestasjonen blir ikke så glade når jeg skal ha Diane.. og det virker som de bryr seg mest om prevensjon og graviditet og kjønnsykdommer osv mest, de bryr seg visst ikke så mye om hudproblemer og psyke, så føler ikke for å dra dit en gang til..

På skinstore kan du finne det ganske billig.. Her er det kit'et jeg snakket om, jeg bruker kun facial cleanser og glycare acne gel, da huden min ble fort tørr. Er ikke veldig små flasker heller, så holder vel en stund, og dersom du er heldig så blir $35 under 200 NOK, så slipper du å betale moms på det..

Brukte også helsestasjon til å få resept på diane, og det gikk mye fortere andre gangen, for da så de jo at jeg hadde fått resept på det fra før, men syns for din egen del at du burde slutte på Diane og kanskje klare å få orden på psyken (som jo kan være forårsaket av Diane)

Lykke til videre ihvertfall :)

Skrevet

Hvis du skal ha ny resept på Diane så kan du sikkert ringe og få de til å sende den hjem til deg. Koster litt mer enn å hente resepten på legekontoret, men da sparer du deg den turen. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at jeg må ha ny legetime når jeg skal fornye en resept. Kan bestille resept via sms eller internett hos mitt legekontor.

Gjest Gjest_sunny_*
Skrevet

MD er ikke så dyrt om du kjøper det over internett. Og rensen er utrolig drøy!

Det fins forresten en annen type ppiller som også skal hjelpe mot uren hud. (husker ikke helt hva det heter, men mener det begynner på m..) Kanskje dette merket hjelper på huden din, og samtidig ikke forverrer den psykiske helsen din. Det er jo verdt å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...