Gå til innhold

Vondt i korsryggen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid, og oftere og oftere, vondt langt nede i korsryggen. Det er det samme stedet jeg har mensensmerter, og der jeg hadde smerter da jeg hadde veer (bare at det var veldig mye vondere, så klart). Nå har jeg hatt vondt sammenhengene i én uke, jeg går på p-piller så det har ingenting med mensen eller eggløsning å gjøre, og jeg har begynt å tenke de verste katastrofetankene om kreft. Det er vondt når jeg går, når jeg sitter, når jeg ligger, og ingen smertestillende hjelper.

Har noen en teori, eller erfaring med noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis har du bare noen muskulære smerter der... Ta deg en tur til en klassisk massør å forklar problemet.. Kanskje du bare trenger å få løst opp noen muskelknuter..

Skrevet

Her lyser det KIROPRAKTOR - fantastiske folk!:) En session tar 10-15 min, du trenger kanskje 4-5-6 behandlinger - TATAAAH, så er du bra igjen!:)

Skrevet

Jeg vil anbefale øvelser for å styrke mage og rygg. Jeg er selv plaget til tider på grunn av svai rygg, høye hæler og mye stilesittende jobb. Men trening styrker musklaturen i området og gjør at man vanskeligere får plager.

Skrevet
Jeg har i lengre tid, og oftere og oftere, vondt langt nede i korsryggen. Det er det samme stedet jeg har mensensmerter, og der jeg hadde smerter da jeg hadde veer (bare at det var veldig mye vondere, så klart). Nå har jeg hatt vondt sammenhengene i én uke, jeg går på p-piller så det har ingenting med mensen eller eggløsning å gjøre, og jeg har begynt å tenke de verste katastrofetankene om kreft. Det er vondt når jeg går, når jeg sitter, når jeg ligger, og ingen smertestillende hjelper.

Har noen en teori, eller erfaring med noe lignende?

Høres ut sånn som jeg hadde det for noen år siden. Jeg gikk nemlig lenge med litt smerter i ryggen for siden jeg aldri hadde vært noe plaget med ryggen før tenkte jeg at det kom nok til å gå over. Men det gjorde det absolutt ikke ble bare verre og verre. Til slutt klarte jeg å somle meg til legen og hun trengte bare å se på ryggen for å se at her var det jammen meg noe gale. Så hun sendte meg til kiropraktor og der var jeg 2 ganger pr uke og dette hjalp veldig. Og i tillegg viste hun meg ryggøvelser jeg kunne gjøre selv. Dette er nå en et par år siden og har ikke hatt problemer med ryggen på lang tid. Så mitt tips er at du går til legen din så du kan få hendvisning til kiropraktor, ikke lurt å gå med det lenge. Jeg gikk med det så lenge at jeg var sengeliggende en god stund, ikke noe kjekt i det hele tatt.

Lykke til

Skrevet

Stemmer i angående kiropraktor og trening av kjernemuskulatur!

Skrevet

Smerter i korsryggen er vel ca. noe av det vanligste som fins, så krefthypotesen ville jeg ha ventet en stund med :). Mange gode forslag her, muskulære smerter for eksempel, er ikke så usannsynlig. Hvis du har vondt på ett spesielt punkt, kan det jo være en liten skiveutglidning eller noe sånt. Prolaps gjør jo fryktelig vondt, det kan jo være noe sånt også... Men hva med å ta seg en tur til legen? Mye bedre enn alle hobbydiagnosene du får her inne :). Dessuten ville jeg nok ha konferert med en lege før jeg gikk til kiropraktor. Tror ikke det er alle ryggplager som er forenlige med kiropraktikk, greit å få avklart hva det er først. Lykke til!

Skrevet

Kiraopraktor kan henvise videre dersom de kjenner at de ikke kan gjøre noe. En førstegangsundersøkelse hos kiropraktor er grundig. Som oftest er ryggsmerter som oppstår plutselig, akutt lumbago.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...