Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg studerer for tiden på 5 året, og har begynt å snuse litt på noen traineestillinger. Det høres ganske spennende ut, synes jeg, og fristene for mange av disse programmene går ut om noen uker.

Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring som trainee? Enten er, har vært, eller vært på intervju/i søkeprosessen på traineestillinger? Hvilke krav settes? Hvor stor sjanse har jeg som samfunnsviter med godt karaktersnitt (B+) på å komme på intervju? Jeg har også LITT erfaring fra organisasjoner og studentpolitikk, bla et lederverv i en interesseorganisasjon.

Takker for alle svar og meninger!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var trainee i min første jobb etter studie i et stort konsern.

Tror mye koker ned til at du skal gjøre en vanlig jobb, men at du har mentor, kursprogram, personlig plan ol for å sikre at alle nye får en innføring, opplæring og føle seg tatt imot og tatt hånd om.

Tror det varierer enormt og avhenger mye av kjemien/forholdet man får med mentor og ikke minst andre enkeltpersoner man jobber tett sammen med.

For min del ble det i praksis til fire traineesamlinger over to år (som var veldig bra, vel og merke) og ikke noe jeg merket sælig til resten av tiden...

Lykke til med en spennende tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...