Gå til innhold

Psykologisk hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 24 år som har slitt veldig mye i oppveksten. Med mobbing blant annet.

Jeg sliter litt til daglig... Takler ikke så godt å være alene ofte. Trenge hele tiden å ha noen rundt meg.

Kan begynne å gråte for ingenting. Blir fort irritert og sinna og hever da stemmen til et høyt nivå. Dette har gått utover forholdet jeg har til min samboer og jeg vil ikke det skal gå så langt at jeg mister ham da han ikke vet hva han skal gjøre for å hjelpe meg. jeg høres ofte veldig sint ut når jeg prater uten å vite det selv.

Var veldig deprimert en periode og søkte da hjelp hos legen min.

Følte ikke at hun tok meg alvorlig og fikk beskjed om at jeg bare måtte ta meg sammen og lære og takle ting....

Jeg føler jeg trenger å prate med noen som kan forstå og hjelpe meg.

Men jeg vil ikke til legen igjen.

Er det mulig å få psykologisk hjelp uten å kontakte legen? Er det veldig dyrt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ei jente på 24 år som har slitt veldig mye i oppveksten. Med mobbing blant annet.

Jeg sliter litt til daglig... Takler ikke så godt å være alene ofte. Trenge hele tiden å ha noen rundt meg.

Kan begynne å gråte for ingenting. Blir fort irritert og sinna og hever da stemmen til et høyt nivå. Dette har gått utover forholdet jeg har til min samboer og jeg vil ikke det skal gå så langt at jeg mister ham da han ikke vet hva han skal gjøre for å hjelpe meg. jeg høres ofte veldig sint ut når jeg prater uten å vite det selv.

Var veldig deprimert en periode og søkte da hjelp hos legen min.

Følte ikke at hun tok meg alvorlig og fikk beskjed om at jeg bare måtte ta meg sammen og lære og takle ting....

Jeg føler jeg trenger å prate med noen som kan forstå og hjelpe meg.

Men jeg vil ikke til legen igjen.

Er det mulig å få psykologisk hjelp uten å kontakte legen? Er det veldig dyrt??

Hei!

Det er trist å høre at legen din avspiste deg med en så tåpelig kommentar, man trenger å bli tatt på alvor når man har det vondt!

Du kan gå til en annen lege, eller be om å få bytte fastlege. Ingen kan nekte deg det.

Å få psykiatrisk hjel er ikke lett, desverre.

Om du tar kontakt med en privatpraktiserende psykolog, kan du gjøre dette på egenhånd uten å snakke med legen din om det. Privatpraktiserende psykologer har ikke tilskudd fra staten, og tar da ca 400-800 kr timen.

Psykologer med tilskudd har ofte månedslang venteliste, hos en privatpraktiserende er det ofte kort vetetid.

Lykke til :)

Skrevet

Dra til en annen lege, at en lege svarer sånn er helt merkelig. Når du oppsøker lege så bør du bli tatt på alvor, uansett hva du spør om.

Jeg vet ikke om du studerer, men de fleste studentskipnader tilbyr psykologhjelp, selv om det kan være en del ventetid der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...