Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hvis det står i studieplanen at en oppgave skal være på mellom 1200-1500 ord, er det da veldig viktig at den ikke er på f.eks. 1530 ord? Og er det medregnet siteringshenvisningene i teksten (vet at det er ekskludert litteraturlisten)?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Ok! Men regner man med eller uten siteringshenvisninger? For med dem kommer jeg jo opp i 50 ord til.
Caramela Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 (endret) De fleste høgskoler og universitet opererer med 10%+/- i antall sider. Det vil si at skal du skrive 10 sider, kan det være 9-11 uten problem. Når det kommer til sitathenvisninger i parantes så følger de med når du trykker "ordtelling", men om du derimot bruker fotnoter regnes de ikke. Av den grunn vil jeg anta at de heller ikke regnes med om du likevel bruker paranteser. Tror det skal gå greit uansett jeg Har flere ganger levert over, og også under. Ei venninne leverte eksamensbesvarelse med 1000 ord mindre enn kravet, og fikk likevel en B. For å si det sånn, de har ikke ansatt noen til å telle hvert enkelt ord Og om du leverer elektronisk, bryr de seg ikke om noen få ord over. (Beklager om det er rotete - kjempetrøtt, og nettopp skrevet siste linja på min oppgave:) ) Endret 25. september 2008 av Caramela
Fluffie Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 En av mine forelesere for lenge siden sa de brydde seg ikke saa lenge oppgaven var ca innen rammene, noen faa ord fra eller til brydde de seg ikke om. Det var bare hvis antall ord var langt fra rammene at de ville trekke i karakter. Saa du er nok trygg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå