Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Vel, saken er den at jeg har vaskemaskinen på badet, og så vidt plass til et vingestativ. Utover det har jeg et par kleskaruseller til småklær. De henger jeg opp på dusjveggen. På badet er det god tørk, men jeg er så lei av at det blir så trangt. Vasker jeg mer en en vaskemaskin, så sliter jeg med å få plass til alt. Alternativet blir å sette vingestativ nr 2 i stuen, men det er ikke noe pent. Noen med noen fantastiske gode tips, hvilken løsning har dere?
Gjest Pupsilure Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Har dessverre ingen fantstiske gode tips, men vi bruker tørketrommel. Jeg er kjempefornøyd med det! Den står oppå vaskemaskinen, henger aldri opp klær lenger, og jeg har ikke sett noe slitasje på klærne (har hatt den i snart et år). Syntes det var så frustrerende med klesstativ overalt (spesielt når man tar skippertak, og vasker mange maskiner på en dag.)
Elbereth Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Foreløpig tørker jeg klær i hallen, som er kjempestor. Men når jeg får på plass tørketrommel og får bort alle eskene på vaskerommet, da har jeg plass til tørkestativ der. Har to vaskemaskiner, så både tørketrommel og tørkestativ blir nok brukt.
AnetteR Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg ville nok forsøkt å leve med å tørke på badet. Det å tørke på steder i leiligheten som ikke har "god tørk" er ikke helt bra for leiligheten. Dette da klær som tørker avgir mye fukt, og for mye fukt i vegger er ikke helt bra og kan føre til skader på sikt. Det er heller ikke bra for klærne å bli hengende for lenge fuktige. En mulghet er jo om dere har et kontor/gjesterom som ikke er så mye i bruk. Sett på en ovn i rommet og sørg for lufting mens dere tørker. Ellers kan du jo kjøpe stående tørkestativ. Det vil jo ta mindre plass. Jeg er ingen stor tilhenger av tørketromler heller. Jeg synes klærne blir så raskt slitt av det. Men for sengetøy og undertøy kan det være en grei løsning om man ikke har mulighet for utetørk.
Gjest Portis Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Her har jeg et lite hjörne som jeg får plass til fryseren og et törkestativ. Jeg har hengt opp en stang og to sorte gardiner, slik at det blir som et eget rom, og jeg slipper å se "rotet" Passer alltid på at jeg timer vaskingen slik at jeg ikke får MYE å törke på en gang, og har gjerne en varmeovn på med svak varme i närheten. Om man har veldig dårlig plass, så husk at taket også kan brukes. Noen klessnorer hengende i taket på f.eks badet så blir gulvet fritt for masse greier.
Tropehus Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Vel, saken er den at jeg har vaskemaskinen på badet, og så vidt plass til et vingestativ. Utover det har jeg et par kleskaruseller til småklær. De henger jeg opp på dusjveggen. På badet er det god tørk, men jeg er så lei av at det blir så trangt. Vasker jeg mer en en vaskemaskin, så sliter jeg med å få plass til alt. Alternativet blir å sette vingestativ nr 2 i stuen, men det er ikke noe pent. Noen med noen fantastiske gode tips, hvilken løsning har dere? Jeg dytter et vanlig stativ inn under kjøkkenbenken der vi har barløsning. Da er det ikke i veien i det hele tatt. (henger opp ETTER at middagen er laget så det ikke blir matlukt i tøyet)
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Vi har opptil to stativer med klær i stua, evt. et av dem på balkongen (har innglasset balkong). Det er ikke pent, men vi har ikke noe valg, det er bare der vi har plass... Når vi har fått ryddet plass på gjeste-/datarommet kan vi sette et stativ der. Jeg har aldri klær hengende i helgen, vasker oftest søndag/mandag (har de to dagene som faste husarbeiddager) og da tørker klærne i løpet av et par dager og kan legges bort. Men nå er vi bare to stk. da...
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Takk for svar! Tar gjerne imot flere også Vi er to voksne og to små, så det blir mye klesvask. Skal prøve å vaske litt oftere, for næ blir det ofte skippertak. Og da blirr det så forferdelig masse som skal tørkes på en gang. Tørketrommel brukes bare på kokvasken, men kanskje jeg skal se på vaskeanvisningene å sjekke hvor mye av tøyet som tåler det.
Gjest L_C Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Før jeg fikk tørketrommel tørka jeg klær på stua. Hadde opptil to tørkestativ på stua, eventuelt ett av de på verandaen. Vi har et "disponibelt rom" hvor jeg kunne hatt tørken, men der er det ikke vindu, og jeg regna med at det ikke ville være bra for rommet om jeg hadde tørkestativene der. Jeg fikk egentlig ikke "lov" å ha tørketrommel, på grunn av slitasje på klær. Nå har jeg hatt tørketrommel i 9 måneder, og jeg har ikke merket noe forskjell. Ikke har jeg fått klager fra sambo heller, så da regner jeg med han synes det er greit også Det er deilig å kunne vaske og rydde uten å tenke at det jævla tørkestativet skal opp snart. Det var jo aldri ryddig her da jeg tørka klær på stua.
Gjest Pupsilure Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Jeg bruker tørketrommelen på omtrent alt jeg. Har ikke brukt tørkestativet ennå her vi bor nå. Vi har bodd her i 6 mnd. Det hender jeg har et og annet ullplagg, som jeg henger over en stol eller lignende. Ingen av mine klær har blitt noe slitt av tørketrommelen ennå. Jeg hatet å ha tørkestativ i stua
Gjest L_C Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Når det har vært pent vær ute har jeg tørket "store plagg" (bukser, gensere) og håndduker ute, fordi det blir så god lukt av klærne etterpå Men jeg orker rett og slett ikke å henge opp singleter, sokker og truser når jeg har tørketrommel. Jeg har dager der jeg vasker alt jeg har av skittentøy, så da er det enkest med tørketrommel.
Gjest NiChia Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Vi har tørkestativet stående i stua, og det blir både rotete og stygt av det. Rett og slett. Har planer om å sette tørkestativet inn på soverommet når jeg får litt mer orden i leiligheten.
hufsa! Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Heia har alltid bodd i leil og tørka tøyet på soverommet med vinduet oppe,skal jo ikke sove i fukt så må jo henge opp om morraen så det ikke er fuktig der når du legger deg.For min del er tøyet like skittent om man tørker det i stua/kjøkkenet for her lager vi middag hver dag og da lukter jo tøyet"dritt"etterpå..Så det kommer ikke på tale,lukter jo pyton..
-LilleFix- Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har et tørkestativ på hver av de to soverommene som ikke er i bruk.
lille katt Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Det er ikke alle som har lyst til å henge opp ting på baderomsveggen, men hvis du har mulighet til å henge opp en hylle eller to (som også er fryktelig praktisk til oppbevaring), evt. veggskap, så kan du lett skru opp en stang under hylla. Antonius fra Ikea, for eksempel, har en sånn stang. Kjøp 10-15 kleshengere, og vips, så har du hengt opp alt som ellers må være på tørkestativet. Veldig praktisk hvis du har hengeplass i klesskapet også, da kan du bare flytte hengerne rett inn i skapet . Håndklær, sengetøy, undertøy etc. kan tørketromles. Jeg henger opp resten. Tørkestativet er pensjonert!
Skade Skrevet 14. oktober 2008 #16 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har ett stativ som alltid står på stua... Badet er altfor lite og vaskerommet er akkurat stort nok til vaskemaskina, så vi har ikke noe valg... Men nå som vi har starta å fyre i ovnen, tørker jo klærne ganske raskt... Og det er bra, for jeg er skikkeli dårlig til å vaske klær litt etter litt... Her i huset vaskes det nå det begynner å bli tomt for klær å ha på seg...
lille katt Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 Badet er altfor lite og vaskerommet er akkurat stort nok til vaskemaskina, så vi har ikke noe valg... Bruk veggene, folkens . En meter tørkestang rommer utrolig mye klær.
Torine Skrevet 15. oktober 2008 #18 Skrevet 15. oktober 2008 Er det neon som har den vaskemaskinen med tørketrommel i. Jeg tørker også på stativ, og driver og flytter det rundt i huset. Har veldig lite vaskerom. (det har egentlig vært et toalett der før) i gangen. Har tenkt på å bytte til en sånn kombimaskin, men er litt skeptisk fordi jeg er kun vant til å tørke på stativ. Bruker tørketrommel veldig mye strøm. Merker dere forskjell på strømregningen?
Meaty Skrevet 15. oktober 2008 #19 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tørker klær i det rommet det passer best, hvis jeg har gjester setter jeg stativet på soverommet, ellers står det i stua. Jeg har nemlig investert i en elektrisk avfukter og da tørker klærne veldig kjapt og man slipper at vinduene dugger. Veldig fornøyd med det!
lille katt Skrevet 15. oktober 2008 #20 Skrevet 15. oktober 2008 Har veldig lite vaskerom. (det har egentlig vært et toalett der før) i gangen. Har tenkt på å bytte til en sånn kombimaskin, men er litt skeptisk fordi jeg er kun vant til å tørke på stativ. Bruker tørketrommel veldig mye strøm. Merker dere forskjell på strømregningen? Jeg har ikke greie på det, men har en følelse av at kombimaskiner har litt dårligere vaske- og tørkeegenskaper enn separate enheter har. Motsi meg gjerne hvis jeg tar feil! Hvis du har plass i høyden er det jo null problem å ha tørketrommel. Den bruker en del strøm, men det er jo ikke mange timene den står å i uka, ihvertfall ikke hos oss. Vi vasker MYE klær, men tørker vel 2-3 maskiner i tørketrommelen i uka. Har ikke merket noen forskjell på regningen, men har ikke akkurat sett så nøye etter . Jeg deler forøvrig inn livet mitt i Tiden Før Tørketrommelen og Tiden Etter Tørketrommelen . Det er et fantastisk produkt. Bruker ALDRI tørkestativ . Det jeg ikke tørketromler henger jeg opp på stanga mi .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå