Gå til innhold

Pusse opp vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det nye huset vaart er det vaskerom i underetasjen som ikke er gjort noe med siden huset ble bygget paa midten av 70-tallet. Typisk betonggulv og regelrett "kaldt". Det er nesten som tanken paa aa maatte ned dit aa vaske klaer en moerk kveld alene er litt skummel....

Hvordan kan vi pusse det opp paa billigst mulig maate? Hva MAA vi ha med og hva kan vi "hoppe over"...?

Skrevet

Vet ikke hva du trenger, men utseendemessig, så ville jeg nok hatt et veldig lyst gulv og veldig lyse vegger.

Men så er ikke jeg så glad i kjellerrom da hehe

Kommer jo også litt ann på hva dere trenger der nede. Skal alt av vask opp igjen når det er blitt vasket? For da trenger dere jo ikke skaper.

Men en skikkelig benk ville jeg hatt, som det går ann å legge klär på og brette sammen på.

Et par hyller til vaskepulver o.l.

Og om mulig så ville jeg nok også hatt klessnorer i taket eller iallefall et stykke opp, så slipper man törkestativ stående på gulvet.

Ellers noen ryer på gulvet for å friske litt opp med farger og gjöre det litt varmere.

Husk noen gode baljer til å bäre klär i, balje til å evnt vaske klär i om noe ikke kan gå i maskinen.

Skrevet

Heldigvis er det en lang benk med skap, samt overskap der fra foer, veldig kjoekken lignende, saa det er nok av skapplass! I en grusom groenn farge, men det kan jo bare males. Det er 2 smaa avlange "glugger" under taket der man ser foettene paa de som er i hagen, lite lys men iallefall litt!

Etter at jeg har googlet litt kom jeg fram til at vaatromsplater i en lys farge kanskje ikke er saa dumt, samt vaatromsvinyl paa gulvet....dette maa da vaere av de billigere alternativene i motsetning til fliser....

Men hva kan prisene ligge for slikt? Dette er mitt foerste hus, saa jeg er helt groenn!!!!!!

Skrevet

Ja da slipper du iallefall tenke på skap.

Hörtes ut som en god ide med vinyl på gulvet, det er iallefall billigere enn fliser, mye mindre jobb også :)

Aner ikke priser på slikt, håper noen her kan hjelpe deg - ellers er det jo bare å stikke innom noen butikker, evnt kikke på nettet å se på priser.

Jo mer dere kan gjöre selv er jo bedre og billigere

Skrevet

Jepp, maa vel karre meg til en butikk som kan litt om dette.... Gleder meg sykt til aa faa eget hus aa styre med! :)

Skrevet

Det skjönner jeg godt :)

Gleder meg selv til den dagen jeg får mulighet til å kjöpe mitt eget :)

Lykke til da

Skrevet

Selve våtromsvinylen ligger på en 200,- kr kvm. +/-

Spør etter pris ferdig lagt=) Da betaler du kanskje 300,- kr kvm. istedenfor belegg, primer, gulvlim, utstyr + timepris.

Ha med deg en tegning med nøyaktige mål, og husk at det skal være oppbrett langs veggene. Men det skal butikken passe på.

Skal du ha varmekabler?

På veggene trenger du streng tatt ikke plater, hvis underlaget er bra. Hva med å legge strie og male?

Skrevet (endret)

Jo, etter at jeg naa har tatt vaskerommet her i huset vi leier i ettersyn, saa er det vaatromsvinyl paa gulvet og malt strie paa veggen. Huset her var nyoppusset da vi begynte aa leie for 2 aar siden, saa slik som vaskerommet er her har det har funket fjell for oss! Malingen virker kanskje litt annerledes enn malingen paa veggene i resten av huset, kanskje er det en spesiell type maling som taaler vann...?

Varmekabler tror jeg at jeg kan skippe...

Endret av Darkannie
Skrevet

Bruk våtromsmaling, f.eks. Jotun Lady 20 våtrom. Den er en akrylmaling (vanntynnet) tilsatt sopp- og råtehindrende midler. Nordsjø har tilsvarende produkt.

Skrevet
Bruk våtromsmaling, f.eks. Jotun Lady 20 våtrom. Den er en akrylmaling (vanntynnet) tilsatt sopp- og råtehindrende midler. Nordsjø har tilsvarende produkt.

Jess!!!! Mye billigere enn vaatromsplater! Naa begynner kostnadene aa synke! Takker og bukker alle sammen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...