Gå til innhold

En ny hverdag


Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme

Hei og velkommen til min dagbok! :vinke:

Jeg har da skifta nick fra Gopia til Kardemomme.

Har skjedd en del siden sist jeg skrev her inne på KG.

Lillegutt kom til verden i juni, 8 dager etter termin. Ble en lang og hard fødsel på 40 timer med null søvn. Han ble tatt med vakum til slutt, men det var like før jeg måtte trilles ned på operasjonsstua. Var helt utslitt etterpå og husker nesten ingenting fra de 2 dagene jeg var i fødsel. Heldigvis var samboer en ektremt flink fotograf, så jeg har masse fine bilder fra det hele.

Fikk ikke sovet etter fødselen heller, pga en "slem" jordmor som nekta å la meg få smertestillende og som mente at jeg hadde godt av å være våken sammen med min nyfødte sønn. Det endte med at jeg svimte av 2 ganger, mistet masse blod og måtte ha blodoverføring. DA lot hun meg få sove i 3 timer, selv om jordmora som tok i mot ungen og gynekologen hadde LOVET meg at jeg skulle få sove helt ut. Var så sliten og skremt av det hele at det ble en del barseltårer og redsel på meg...

En uke etterpå fikk jeg reise hjem fra det fæle sykehuset, og da orden alt seg. Jeg fikk sovet ut, amminga gikk strålende og ikke minst så kom morsfølelsen for fullt. Nå er det bare kos, og lillebass er en veldig blid og fornøyd unge som er flink til å sove om natta. Han har masse mørkt hår og er en god blanding av samboer og meg :hjerter: Han er rett og slett helt herlig!!!

Tenk at i dag er det akkurat 1 år siden jeg holdt en positiv graviditetstest i handa. Litt rart å tenke på...Du verden som livet har forandret seg etter at vi ble foreldre. Husker ikke lenger hvordan det var å ikke ha baby jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant deg! :hoppe:

Så bra at du kom tilbake! Jeg har lurt mange ganger på hvor det ble av deg!

Huff, for en opplevelse på sykehuset da. Merkelig at du ikke fikk sove. Hvordan i all verden kan de forvente at man skal være en god mor dersom man ikke får hvilt seg etter en så hard fødsel? :klø:

Håper ikke du ble skremt fra å få et barn til da.

Godt å høre at det går så bra nå da, og det virker som at du koser deg. Jeg koser meg også glugg ihjel med Junior. Det er så herlig å være mamma!

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, næmmen der er du jo :) Har også lurt på hvor det ble av deg og hvordan det har gått.

Kommer til å følge med her :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Fant deg! :hoppe:

Så bra at du kom tilbake! Jeg har lurt mange ganger på hvor det ble av deg!

Huff, for en opplevelse på sykehuset da. Merkelig at du ikke fikk sove. Hvordan i all verden kan de forvente at man skal være en god mor dersom man ikke får hvilt seg etter en så hard fødsel? :klø:

Håper ikke du ble skremt fra å få et barn til da.

Godt å høre at det går så bra nå da, og det virker som at du koser deg. Jeg koser meg også glugg ihjel med Junior. Det er så herlig å være mamma!

Tok meg en liten pause fra KG.

I tillegg til at jeg ikke "fikk lov" til å sove, så hadde jeg så lite blod at jeg ikke kom meg opp av senga. Hadde ikke samboer vært der å hjulpet meg, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...

Flere barn??? Nei, huff det tror jeg ikke...fødselen var hard, men langt fra så ille som de første dagene. Fikk en sånn etter-samtale med jordmora som tok i mot lillemann og da beklaget de at ting ble som det ble.

Samboer har veldig lyst på en til, så kanskje om 4-5 år (eller mer). Vi får se :ler:

Lillemann er så snill, han er en drøm å ha i hus og dagene flyr av sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Åh, næmmen der er du jo :) Har også lurt på hvor det ble av deg og hvordan det har gått.

Kommer til å følge med her :jepp:

Ha en fin dag :klemmer:

:hallo: Tok meg en liten mammapause i sommer :)

Men hvor er din dagbok?

Har jo ikke fått gratulert deg en gang med gutten så: Grtulerer såå mye, han er sikkert nydelig :blomst:

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme

Onsdag rullet lillemann fra mage til rygg for første gang, og i går rullet han fra rygg til mage :hoppe: Flinke gutten min! Tenk at de vokser så fort...

Nå skal vi gå oss en liten tur i regnværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så kjekt å se livstegn fra deg og bra at det står bra til med den lille familien. Selvom fødselen og hele opplevelsen på sykehuset hørtes fæl ut!!

Du får sende meg en pm om du ikke kjenner meg igjen ;)

:klem:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Så flink lillemann da :)

Jeg sletta dagboka mi, var ikke så flink til å skrive i den så... Men jeg følger med dere andre "kjente" på forumet :)

Ja, han er kjempe flink :hjerte:

Har du sletta dagboka? Det var synd. Håper du kommer innom her ofte da, så jeg får høre hvordan det står til.

Alt vel med deg og lille frøkna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
:vinke:

Så kjekt å se livstegn fra deg og bra at det står bra til med den lille familien. Selvom fødselen og hele opplevelsen på sykehuset hørtes fæl ut!!

Du får sende meg en pm om du ikke kjenner meg igjen ;)

:klem:

Hmm...*tenke*

Tror jeg sender deg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får se om jeg starter en ny bok etter hvert :)

Alt vel med oss ja, vi storkoser oss og lillejenta er så snill atte. Hun vokser godt og trives :babyjente: Er utrolig herlig å være mamma :rødme:

Hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Får se om jeg starter en ny bok etter hvert :)

Alt vel med oss ja, vi storkoser oss og lillejenta er så snill atte. Hun vokser godt og trives :babyjente: Er utrolig herlig å være mamma :rødme:

Hatt en fin helg?

Ja det er herlig :rødme:

Der var det plutselig helg igjen. Skjønner ikke hvor dagene blir av jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

I går var vi på babysvømming og lillebass storkoste seg :hjerter: Det skal vi absolutt gjøre flere ganger! Skikkelig koselig familieaktivitet :)

Nå har vi akkurat kommet hjem fra trilletur. Kom plutselig på at jeg trengte noe på butikken, så vi gikk i fullfart til nærmeste kjøpesenter. Samboer er på jobb i kveld, så jeg og småtten er alene. Nå skal vi ta kveldstellet og håpe på at han sovner før samboer kommer hjem. Lillebass har en tendens til å ikke ville legge seg før klokka 22-23 hver kveld. Han har ingen middagslurer etter kl 17, men likevel, så vil han ikke sovne. Han er overtrøtt og smågretten og vil bare ligge på puppen. Ikke snakk om at han skal sovne alene.

Når han først er sovna, legger jeg han i senga si og han sover i ca 6 timer før han skal ha pupp. Så sover han videre i 3-4 timer til, så han er flink å sove på natta. Det står i alle disse babybøkene vi har fått, at det er viktig at de finner søvnen selv (i 3-4 mnd-alderen), men den eneste måten å få han til å sove på er altså puppen...håper det går seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Kardemomme

Oi, oi...her er det lenge siden jeg har vært.

Lillebass er 9 måneder i dag og er en stor og kjempe flink gutt :)

Han begynte å åle seg fremover allerede når han var 5 måneder og like etter begynte han å krabbe. Nå reiser han seg opp og går rundt bordet og forflytter seg dit han vil. Han har til og med begynt å prøve å slippe seg, men da ender det som regel med knall og fall.

Han har fått barnehageplass rett oppe i gata, så det er vi ganske fornøyd med. Gruer meg allerede til å levere han fra meg i august, men jeg tror han kommer til å kose seg med de andre småbarna :)

Det er så rart å tenke på hvor fort tida har gått. Det ene øyeblikket hadde jeg en liten baby, og nå har jeg plutselig en stor gutt som utvikler seg for hver dag som går.

Nå ble det bare prat om lillebass, men det er stort sett det dagene mine går ut på nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Kardemomme! Veldig lenge siden sist, må jeg si! Så koselig å se deg! :)

Godt å lese at du har det bra og at Lillebass utvikler seg så fort! Han er virkelig flink!

Junior er litt tregere med motorikken og balansen. Han går ikke rundt bordet skikkelig enda, men reiser seg opp etter alt mulig. Tror ikke det blir ordentlig gåing her før han er 13-14 mnd. Men det er jo like normalt det, og de blir jo klare for ting i ulikt tempo.

Jeg gruer meg også til å avlevere ham i barnehagen i august, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra. Han vil ha godt av å komme sammen med andre barn, for det er han ikke så vant til.

Det eneste jeg bekymrer meg litt for er at han er så veldig avhengig av meg. Tror han trenger lang tilvenning til barnehagen for at han skal føle seg trygg. Men det er jo lenge til august da, så det kan jo være at han har blitt mer trygg innen den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Hei Kardemomme! Veldig lenge siden sist, må jeg si! Så koselig å se deg! :)

Godt å lese at du har det bra og at Lillebass utvikler seg så fort! Han er virkelig flink!

Junior er litt tregere med motorikken og balansen. Han går ikke rundt bordet skikkelig enda, men reiser seg opp etter alt mulig. Tror ikke det blir ordentlig gåing her før han er 13-14 mnd. Men det er jo like normalt det, og de blir jo klare for ting i ulikt tempo.

Jeg gruer meg også til å avlevere ham i barnehagen i august, men jeg tror det kommer til å gå veldig bra. Han vil ha godt av å komme sammen med andre barn, for det er han ikke så vant til.

Det eneste jeg bekymrer meg litt for er at han er så veldig avhengig av meg. Tror han trenger lang tilvenning til barnehagen for at han skal føle seg trygg. Men det er jo lenge til august da, så det kan jo være at han har blitt mer trygg innen den tid. :)

Hei Bippe, så koselig! :klem:

Ja Lillebass er så flink. Han lærer stadig nye ting. Nå har han lært seg å blåse i en fløyte han har fått med en matrosdress. Er så artig å se på han :fnise: Så kan han klappe og peke på noe og si der (eller dæh som han sier).

Jeg tror også at Lillebass trenger lang tilvenning for å bli ordentlig trygg i barnehagen, og det vil jeg jo han skal være. Selv om han trives med andre mennesker...kanskje det blir verst for meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Ellers har det skjedd en del ting i livet vårt som ikke har vært så hyggelig å oppleve. Jeg og samboer er gått fra hverandre. Jeg er enda usikker på om det er for godt, eller bare foreløpig. Er uansett jeg som trenger litt tid uten han. Han er jo selvfølgelig innom hver dag og leker med lillemann.

Føler at vi bare forsvant lenger og lenger fra hverandre, og at han prioriterte andre ting foran familiekos. Selvfølgelig skal man fortsette med hobbyer og venner selv om man har fått barn, men ikke i den grad han har gjort. Følte meg veldig alene både med Lillebass og med husarbeidet.

Han er en kjempe flink pappa, men ikke like god kjæreste lengre. Føler at jeg aldri ble hørt, og at det å være hjemme i permisjon er "ferie" i følge han. Håper han åpner øynene snart og ser ting litt klarere, for jeg savner den gamle han. Men samtidig trives jeg godt alene, så jeg og lillemann kommer til å klare oss fint.

I kveld skal han for en gang skyld være her og passe ungen, mens jeg skal i bursdagsfest til en venninne. Det gleder jeg meg til, for det kommer 4 barndomsvenner som jeg ikke har sett på lange tider. Så nå skal jeg rydde og vaske litt i huset, dusje og så skal jeg og lillemann trille ned til byen en tur. Må se om jeg finner meg en ny kjole/tunika å ha på meg i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...