Gå til innhold

Skikkelig flaut!

mysan

Anbefalte innlegg

Jeg så på tv i går kveld, reprisen fra helgen om familiene som er på tur til Namibia og ... ett eller annet sted i Asia, glemmer i farten...

Den norske "jentungen" som har landet i Namibia gjorde meg så flau da en av de innfødte damene, muligens matriarken i stammen (?) kom bort og ville legge armene rundt henne og gi henne en skikkelig velkomsthilsen. "Nei, itj ta på mæ'" sier jentungen... i den grad man kan kalle henne en unge når hun sikkert er mellom 17 og 20 et sted, og hun tar tak i hendene på damen og holder henne unna. Etterpå forklarer hun at hun jo har ren t-skjorte på seg, og "hvis jeg er ikke er rein, så føler jeg meg ikke vel"... :roll: Hva forventer du når du reiser for å bo med en stamme på savannen i Namibia? 5-stjernes hotell, med full pensjon?

Senere i programmet klarte de også å såre vertskapet. Mennene i stammen hadde gitt opp hytta si for at gjestene skulle få sove i den om natten - og morgenen etter finner de gjestene sovende under et tre ute istedet.

Kvinnene ville gjerne at de norske gjestene skulle gå kledd som dem og leve som dem i ett og alt, men nei... ikke snakk om.

Jeg har én ting å si: PINGLER!! Jeg blir skikkelig flau. Håper de går seg til utover i de kommende episodene.

Hva synes dere - når man reiser som gjester og opplegget er at man skal leve med og som folket man besøker... burde man ikke da anstrenge seg og kanskje godta å trå over noen personlige grenser så lenge det ikke går på helsa løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi så såvidt på det programmet da det gikk på lørdag, og reagerte på akkurat det samme som deg. Utrolig ureflekterte og pinglete folk, ja... Nå har jeg lest at noe av opplegget er arrangert, så jeg håper inderlig at denne trønderfamilien ikke er fullt så tett i virkeligheten - som bosatt i Sør-Trøndelag ble vi i hvert fall utrolig flaue på landsdelens vegne (selv om jeg kan love at det ikke er en typisk innstilling her, på min samboers jobb hvor det er ganske folkelig hadde alle reagert på denne familien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi reagerer akkurat som produksjonsselskapet har ønsket. De har nok valgt familie med omhu og klippet og redigert og instruert slik at vi skal tenke, mene og føle sånn ca akkurat som vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett det, er veldig rart. Men en fyr som var veldig opptatt av tenner (tannlege kanskje) havnet et sted hvor alle hadde fæle tenner. Og hun her som hater å være skitten, havner i slike omgivelser.

Har alltid likt dette programmet, og jeg ser svært lite på tv. Synes det var moro å se norske familier i andre kulturer. Men synes det har blitt litt rart, nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele konseptet er pinlig, uten engang å ha sett programmet. Kom skal vi glo på de rare innfødte, liksom.

Når det er sagt kan jeg ikke huske at NRK noen gang har kjørt ikke-pinlig 'underholdning' på lørdagskvelden heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de plukker nok ut familier etter sannsynligheten for "konflikt". Det jeg ikke forstår er at folk som er så pinglete i det hele tatt melder seg på. Er du redd for å møkk under neglene så melder du deg ikke på et opplegg hvor det er mulig du må jobbe i grisehuset, for å si det sånn...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RuskeSara

For å ta deltagerene bitte litt i forsvar, så hadde de jo ikke anelse om hvor de skulle før de kom på flyplassen da. De hadde meldt seg på et program der de skulle ut å reise, mer enn det visste de vel egentlig ikke.

Så klart de burde tatt med i betrakning at de kunne havne på steder som dette da de takket ja, men det finnes jo vanvittig mange andre situasjoner de kunne havnet i også, som innebar helt andre omstendigheter.

Og så klart, her er alt klippet og tilrettelagt for at vi seerne skal ha noe å reagere på.

Det er sånn "reality" lages..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så klart, her er alt klippet og tilrettelagt for at vi seerne skal ha noe å reagere på.

Det er sånn "reality" lages..

Helt riktig. Kjenner en av jentene som var med i Top Model i fjor og etter at hun ble stemt ut (ganske tidlig) fikk hun vite at hun ble sendt hjem fordi hun var for hyggelig og for lite konfliktskapende. Alt var gjennomregissert, de måtte f eks sette seg "tilfeldig" ned i en sofa seks ganger før filmteamet var fornøyd. "Reality-tv" er ikke dokumentar, det er underholdning!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at denne serien er overregissert og at alt er nøye planlagt. Men man kan fortsatt ikke bortforklare alle disse utsagnene som faktisk kommer ut av munnen på trønderfamilien i Namibia. Jeg ser ikke helt for meg at de leser opp replikker. Jeg blir også flau av å se denne familien. Fulle av fordommer, sytete, respektløse... "kan ikke forstå at folk velger å leve slik i 2007".... jadda....

Syntes det var et OK program ellers, alltid morsomt å se hvordan folk kommuniserer på tvers av språk og kulturer (selv om det er regissert), men denne familien i Namibia ødela alt. Jeg satt og skjemtes en tredjedel av programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Vel ...

Det blir jo ENDA BEDRE når det nå altså viser seg at NRK har "av urbanisert" de innfødte, kommandert dem til å gå nakne og flytte ut av hus og inn i hytter.

Jeg liker ikke reality, og dette er jo ikke en gang virkelig reality. Det er kunstig ... teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det enda flauere... da er det ikke bare blonde trøndere som er litt pinglete, men også de som har iscenesatt hele showet...

Men jeg kommer nok til å fortsette og se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er dette regissert av nrk, men oppførselen til kona og eldste dattera i trønderfamilien kan likevel ikke bortforklares og unnskyldes. Hva trodde de at de meldte seg på??? Luksusferie på en sydhavsøy? Utrolig negative og lite imøtekommende. Hva er det med omtrent voksne døtre og foreldre som overhodet ikke kan tenke seg å sove adskilt??? Uansett hvor mye dette er regissertog redigert, så er jeg flau på deres vegne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at det går an å oppføre seg så respektløst som disse trønderne gjør. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at disse også er av typen som klager på utlendinger i Norge som ikke innretter seg etter våre normer og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og idag fortsatte de i samme sporet. De hadde fått ordnet det slik at de fikk litt geitekjøtt istedet for grøten de mente smakte bensin, og hva sier det blonde neket da? Æ liiik itj tanken på at dæm taaar i det...

Henspeilet på de innfødet og kjøttet, når faren ber om å få låne en kniv for å dele kjøttet opp i passende stekebiter. Og når han forteller jentungen (som altså er rundt 17-18 år vil jeg tro) at alle bakterier forsvinner ved steking og koking, så syter hun like forbannet: Ja, det e vel og bra, men æ ork itj tanken på at dæm ha tatt i det... på skikkelig syyytsk måte.

Moren er ikke innmari mye bedre. ALLE vet at bakterier forsvinner ved steking og koking, sånn oppførsel og sånne utsagn er direkte pinlige.

Det er også ganske tydelig at disse damene synes at stammemedlemmene er noen møkkete og ekle individer. Faren er den eneste jeg greier å like av dem.

Så er det familien i Malaysia. Der har de lus, og giiid så fælt. Hallo. Lus er vel ikke verdens undergang, og de skal ikke være der nede i årevis. De skal snart hjem, og lus er lett å bli kvitt i dag.

Flaut flaut flaut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og idag fortsatte de i samme sporet. De hadde fått ordnet det slik at de fikk litt geitekjøtt istedet for grøten de mente smakte bensin, og hva sier det blonde neket da? Æ liiik itj tanken på at dæm taaar i det...

Henspeilet på de innfødet og kjøttet, når faren ber om å få låne en kniv for å dele kjøttet opp i passende stekebiter. Og når han forteller jentungen (som altså er rundt 17-18 år vil jeg tro) at alle bakterier forsvinner ved steking og koking, så syter hun like forbannet: Ja, det e vel og bra, men æ ork itj tanken på at dæm ha tatt i det... på skikkelig syyytsk måte.

Moren er ikke innmari mye bedre. ALLE vet at bakterier forsvinner ved steking og koking, sånn oppførsel og sånne utsagn er direkte pinlige.

Det er også ganske tydelig at disse damene synes at stammemedlemmene er noen møkkete og ekle individer. Faren er den eneste jeg greier å like av dem.

Så er det familien i Malaysia. Der har de lus, og giiid så fælt. Hallo. Lus er vel ikke verdens undergang, og de skal ikke være der nede i årevis. De skal snart hjem, og lus er lett å bli kvitt i dag.

Flaut flaut flaut!!!

Det er vel det de som produserer det kaller "bra tv", hvis ikke hadde de ikke tatt uttalelsene til jenta med. Det er sånne ting som gir høye seertall, det er slike ting vi ønsker å se. I dag er tv konstruert for å få flest mulig seere, vi får bare godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...