Gjest Gjest_treningsjenta_* Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei, håper noen kan hjelpe meg Jeg har fått vondt i kneet mitt og lurer på hva det kan være. Det er vondt øverst på yttersiden. Det kommer av og til hvis jeg løper mye så er antagelig overbelastning eller noe. Noen som har hatt det samme og vet hva det kan være`???
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Ja, har selv hatt vondt i kne, betennelse. Dette kom av overbelastning kombinert med feilstillinger i foten. Jeg skaffet meg da såler fordi betennelsen satt i så lenge. Du kan også få vondt i kneet av nye sko. Du får vurdere om det er så vondt at du trenger å gjøre noe med det. Du kan selvfølgelig prøve med ibux.
Gjest TS Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Ja, har selv hatt vondt i kne, betennelse. Dette kom av overbelastning kombinert med feilstillinger i foten. Jeg skaffet meg da såler fordi betennelsen satt i så lenge. Du kan også få vondt i kneet av nye sko. Du får vurdere om det er så vondt at du trenger å gjøre noe med det. Du kan selvfølgelig prøve med ibux. takk for svar:) Ibux skal jeg prøve nestgang smerten kommer. Og har faktisk nye sko, så håper det er det og at smerten vil forsvinne snart. Men hvor i kneet hadde du vondt?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 takk for svar:) Ibux skal jeg prøve nestgang smerten kommer. Og har faktisk nye sko, så håper det er det og at smerten vil forsvinne snart. Men hvor i kneet hadde du vondt? Hvis du har løpt med andre sko før, kan det godt komme av de nye skoene fordi foten ikke er vant. Jeg har hatt flere betennelser i kneet, forrige gang var det vel jevnt over vondt, men det var også den verste betennelsen jeg har hatt. Beskjeden fra legen da er en ibux 400 mg og to paracet 3 gang daglig. Hvis du ikke merker problemer med bevegeligheten tror jeg ikke du trenger å dra til lege.
Gjest ts Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Hvis du har løpt med andre sko før, kan det godt komme av de nye skoene fordi foten ikke er vant. Jeg har hatt flere betennelser i kneet, forrige gang var det vel jevnt over vondt, men det var også den verste betennelsen jeg har hatt. Beskjeden fra legen da er en ibux 400 mg og to paracet 3 gang daglig. Hvis du ikke merker problemer med bevegeligheten tror jeg ikke du trenger å dra til lege. Ok takk:) Når jeg tenker meg om hadde jeg ikke nye sko første gang smertene kom. Men kan jo være skoene aikevell. Men hvor i kneet hadde dere vondt?
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Har du sjekket om du har skjeve kneskåler? Var veldig aktiv som tenåring helt til jeg fikk store smerter på yttersiden og litt "klikk". knærne mine hang visst ikke med i puberten*sukk*. Om dette vedvarer burde du snakke med legen, evt ta en MR:) Knærne skal man ikke kødde med!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Ok takk:) Når jeg tenker meg om hadde jeg ikke nye sko første gang smertene kom. Men kan jo være skoene aikevell. Men hvor i kneet hadde dere vondt? Jeg er gjesten her, det er bare en gjest foruten Mia. Tror det var på innsiden av kneet jeg fikk vondt først, nå sist som sagt over hele kneet. Husker ikke helt, men mener jeg har vært plaget med begge knærne. Er plattfot på en fot, og har en skjevhet framme i foten på det andre. Dette har ført til smertene jeg har hatt, men det har gått greit helt til jeg overbelastet bena. Jeg fikk laget meg såler hos fysioterapeut som sagt, dette kostet nesten 1300 kr med forundersøkelsen. Om det er aktuelt for deg kan du se på følgende nettside med mer informasjon: http://supersole.dk/00009/ Fysioterapeuten jeg var hos var veldig flink og forklarte meg hvorfor ting var som de var. Feilstillingen i foten ga også en feilstilling i kneet mitt. Hos legen fikk i alle fall jeg dårlig oppfølging. En bekjent av meg som er fysioterapeut sa en gang til meg at vondt i kneet kunne skyldes at jeg var plattfot, når jeg sa dette til legen min sa hun bare at da ville jeg vel merket det tidligere, noe som ikke var korrekt. Foruten om dette fikk jeg kun beskjed om å ta ibux. Dette gikk forsåvidt greit, men betennelsen kom tilbake igjen og da satt den i i alle fall 1 måned. Men jeg ble heldigvis bra igjen etter at jeg fikk sålene og har ikke vært plaget siden.
Gjest Gjest ts Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Jeg er gjesten her, det er bare en gjest foruten Mia. Tror det var på innsiden av kneet jeg fikk vondt først, nå sist som sagt over hele kneet. Husker ikke helt, men mener jeg har vært plaget med begge knærne. Er plattfot på en fot, og har en skjevhet framme i foten på det andre. Dette har ført til smertene jeg har hatt, men det har gått greit helt til jeg overbelastet bena. Jeg fikk laget meg såler hos fysioterapeut som sagt, dette kostet nesten 1300 kr med forundersøkelsen. Om det er aktuelt for deg kan du se på følgende nettside med mer informasjon: http://supersole.dk/00009/ Fysioterapeuten jeg var hos var veldig flink og forklarte meg hvorfor ting var som de var. Feilstillingen i foten ga også en feilstilling i kneet mitt. Hos legen fikk i alle fall jeg dårlig oppfølging. En bekjent av meg som er fysioterapeut sa en gang til meg at vondt i kneet kunne skyldes at jeg var plattfot, når jeg sa dette til legen min sa hun bare at da ville jeg vel merket det tidligere, noe som ikke var korrekt. Foruten om dette fikk jeg kun beskjed om å ta ibux. Dette gikk forsåvidt greit, men betennelsen kom tilbake igjen og da satt den i i alle fall 1 måned. Men jeg ble heldigvis bra igjen etter at jeg fikk sålene og har ikke vært plaget siden. takk for svar alle sammen:) har fra andre problemer mye bedre erfaring med fysioterapaut enn lege. så om jeg får vondt igjen blir det nok en tur dit. håper det ikke er noe alvolrlig.
Nana Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Det kan også være menisken - bestill time hos lege og få deg en MR for å ihvertfall utelukke!
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Jeg vil annbefale deg å få tatt en MR. Jeg gikk en stund med et vondt kne, å det førte til at jeg fikk en patella luxasjon, kneskålen ute av ledd. Det er drit vondt, å krever operasjon og/eller hard trening i lang tid etterpå. Men det kan vel også være menisken, eller noe annet. Få det undersøkt, knær skal man ikke tulle med, det vet jeg mye om.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Tror dere det virkelig er bare å få en MR? Meniskskade oppstår plutselig og man merker sannsynligvis hevelse også. Tviler på at en lege vil gi MR, med mindre bevegeligheten i kneet er redusert. I følge lommelegen skal lege oppsøkes dersom kneet hovner opp eller låser seg.
Gjest Einar Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Unnskyld at eg sniker meg innpå dere kvinner. Jeg er en døv mann 41 år gammel og sliter med smerter inni venstre kne, og på siden. Det er en stor hevelse og opplever sterke smerter. Smerten på siden kom ca for 3 år siden og siden forsvant, men i mellomtiden kom den igjen og forsvant. Nå opplever eg den som sitter og forsvinner ikke selv om eg har tatt en Ibux 400 og en Paracet (virker for en tid). Eg aner ikke hva dette er for noe, om det er knebånd som er skadet, om det er menisker, muskelbetennelse eller noe i den duren. I fjor september fikk eg denne plagen og den gangen var det ikke noe hevelse. Det gikk opp gradvis og sakte, og per i dag så har den blitt så stor at eg har bestilt time hos legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå