Gå til innhold

Spikerplanke i innkjørselen

Fremhevede innlegg

Skrevet

En sær skrue i nabolaget har lagt ut en planke med masse spikere stående rett opp på tvers ytterst i innkjørsla si. Her er det en del barn som går forbi/leker og det kan jo skje ting..

Er det lov å legge ut en slik planke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at å plassere ut en slik planke på egen eiendom i seg selv skal være forbudt.

Skrevet

Hva i all verden skal han med en slik planke? :klø:

Skrevet
Hva i all verden skal han med en slik planke? :klø:

han er som sagt sær.... eksentrisk om du vil. Aner ikke helt hva tanken bak planken er, men det som slår meg er å skremme vekk ungene.... kanskje. Unga går forbi på skoleveien og planken ligger helt ut mot veikanten der de går. Eller mulig han er plaget med forstyrrende biltrafikk på eiendommen, men jeg har ikke sett noe til det. Er nå mest bekymret for småtassene som løper og knuffer forbi der, jeg.

Skrevet (endret)

hehe.. jeg har vært inne på liknende tanke... før vi fikk fysisk sperret plenen vår... så sto det plutselig biler parkert der og sånt da vi kom hjem fra jobb..!!

Og selv om jeg aldri kom til å gjøre det, var det en del ganger jeg hadde veldig lyst..!!

Samme når jeg gang på gang vokner av at folk snur på gårsplassen vår med pukk/singel midt på natta når det er snuplass 10m lenger bort...!

Men som sagt.. hatt lyst.. men hadde aldri gjort det.. hehe...

:fnise:

Endret av LilleLavendel
Skrevet

Han kan gjöre hva han vil så lenge det er inne på hans egen eiendom.

Om den ligger helt ute ved veien der ungene går, så vet jeg ikke. Da får du nesten sjekke opp hvor tomtegrensa går i så fall.

Skrevet

Antageligvis så er han lei av at biler snur i oppkjørselen hans.

Vi har selv problemer med dette. Grus spinnes opp og det blir store huller pga dette når det regner. Videre har vi opplevd mer enn en gang at biler blir stående fast og må ha tauebil for å komme løs. Veldig morsomt siden vi da ikke kommer ut med egen bil, og spesilet morsomt når man da har time hos lege, tannlege, skal i møte, rekke fly e.l.

Så man trenger ikke å være sær fordi man vil haandres biler vekk fra egen oppførsel, det holder lenge å være kraftig irritert fordi man kan risikere å ikke komme ut selv.

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Jeg kan ikke komme på noen som helst lovparagraf som gjør utplasseringen av en slik planke i seg selv ulvolig, men om naboens barn skader seg er det opplagt at man står i stor fare for å bli holdt ansvarlig.

Skrevet
Antageligvis så er han lei av at biler snur i oppkjørselen hans.

Vi har selv problemer med dette. Grus spinnes opp og det blir store huller pga dette når det regner. Videre har vi opplevd mer enn en gang at biler blir stående fast og må ha tauebil for å komme løs. Veldig morsomt siden vi da ikke kommer ut med egen bil, og spesilet morsomt når man da har time hos lege, tannlege, skal i møte, rekke fly e.l.

Så man trenger ikke å være sær fordi man vil haandres biler vekk fra egen oppførsel, det holder lenge å være kraftig irritert fordi man kan risikere å ikke komme ut selv.

Nei, det er da selvfølgelig ikke derfor jeg sier at han er sær heller! Han er av typen som kan irritere seg over nettopp det at to unger går forbi innkjørslen hans, og dermed er halve dagen hans ødelagt... og DET er sært, han eier ikke veien de går på.

Skrevet

Hvis planken er av en slik art at det er stor sannsynlighet for at noen vil skade seg på den, er det ulovlig. Det spiller faktisk ingen rolle at det er på hans egen eiendom.

Skrevet

16:50, lovreferanse på den?

Skrevet

Ja, det er lov så lenge det er på hans eiendom.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er jo regelverk for sikring av brønner, dammer, basseng og alt slikt selv om det er på egen eiendom, så det kan jo være at det finnes noen lover som også omfatter slike hindringer. Ut over det vet jeg dessverre ikke.

Skrevet
16:50, lovreferanse på den?

Straffeloven § 351. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den, som

1. ved uvorren Kjørsel, Ridning, Agning eller Seiling, eller

2. ved uforsigtig Henstillen af Gjenstande, eller

3. ved Stenkast, Udlæggelse af Fodangler eller Anbringelse af Gildre eller

4. ved Forsømmelse af paa betryggende Maade at indgjærde eller tildække Brønd, Udgravning eller Udsprængning, eller

5. ved Forsømmelse af at vedligeholde Bygning, Veilegeme, Bro eller Rækverk, eller

6. ved Undladelse af paabudne Sikkerhedsforanstaltninger, eller

7. ved Undladelse af at bøde eller anmelde Skade, som han selv har foraarsaget,

eller ved anden lignende Adfærd volder Fare for Færdselen paa offentligt Sted, eller som medvirker hertil.

Med Bøder straffes den, som paa saadan Maade som oven nævnt volder Fare for Færdselen paa Sted, der danner den lovlige Adkomst til Gaard, Hus eller Husleilighed, eller for Færdselen i Gaardsrum eller Have eller paa lignende Sted, hvortil flere har almindelig Adgang.

Skrevet
Nei, det er da selvfølgelig ikke derfor jeg sier at han er sær heller! Han er av typen som kan irritere seg over nettopp det at to unger går forbi innkjørslen hans, og dermed er halve dagen hans ødelagt... og DET er sært, han eier ikke veien de går på.

Jeg tror du tolker mye inn i den stakkar mannen. Du vet ikke filla om han blir irritert over at to unger går forbi innkjørselen hans, MEN du tror han gjør det. Det er i grunnen også ganske sært, og innmari frekt.

Skrevet
Jeg tror du tolker mye inn i den stakkar mannen. Du vet ikke filla om han blir irritert over at to unger går forbi innkjørselen hans, MEN du tror han gjør det. Det er i grunnen også ganske sært, og innmari frekt.

Jeg synes vel i grunn du synser enda mer enn TS...

Skrevet
Jeg synes vel i grunn du synser enda mer enn TS...

Og hvordan gjør jeg det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...