Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettop tatt en bachelor innen hotell og ledelse. Denne er jeg veldig fornøyd med, men jeg ønsker litt mer tyngde, og flere muligheter senere. Før så likte jeg ikke tallfag i det hele tatt, men på studiet ble brått statistikk og bedriftsøkonomi yndlingsfagene mine. Nå har jeg derfor utrolig lyst til å studere økonomi!

Fagene i bachelorgraden jeg har fra før gikk mest på "myke fag" som personalledelse, hr, relasjonsledelse, organisasjonspsykologi osv.. Har også hatt noen markedsføringsfag, språk, forskningsmetode osv osv...

Vil det da være lurt å ha en bachelor i økonomi og administrasjon? Jeg gjør dette fordi jeg har veldig lyst, og jeg er jo bare 22 år. Men jeg er jo selvfølgelig også usikker på om det faktisk er fornuftig. ;) Lønn er jo også en viktig faktor... Jeg vil vel stille mye sterkere på arbeidsmarkedet når jeg har mer økonomisk tyngde i tillegg til alle de andre fagene fra forrige bachelorgrad?

Hva ville dere gjort? Og hvilken retning bør jeg i så fall legge meg på innenfor økonomi og administrasjon? Jeg ser man kan hoppe over på revisjon det tredje året for eksempel...

Er det dumt med to bachelorgrader? Jeg finner ingen mastergrad jeg kunne tenke meg å ta nå. Det er i hovedsaklig fordi jeg ønsker å lære mer økonomi, og jeg kan jo ikke bare hoppe rett på en master i økonomi. ;)

Endret av Miss Ariel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide, og tror at du har rett i at du stiller sterkere med mer økonomisk tyngde.

Men tror du at du behøver en helt ny bachelor? Mange av fagene du ramser opp er fag jeg har hatt/skal ha (jeg går revisjon, som forøvrig starter andre året, ikke tredje), og det er vel ikke sikkert du behøver å ta alle på nytt?

Skrevet

Jeg syntes det høres veldig lurt ut.

Valge å gjøre det litt på samme måte, var usikkert på hva jeg ville bli, så jeg begynte å studere it.. men fant litt ut at jeg ikke ønsker en ren it jobb, så da tenkte jeg : hva kan jeg kombinere med it??

Og kom da på økonomi og administrasjon. Så jeg har 2 bachelorgrader.. 1 i it og 1 i økonomi.. og har nå en jobb hvor jeg har blitt ansatt på bakgrunn av begge utdannelsene. Jeg er itkonsulent, med fagområde finans og logistikk, og er superfornøyd :)

Skrevet

Økad er jo en veldig generell økonomiutdannelse hvor du får litt av alt. Litt regnskap, litt samfunnsøkonomi, litt organisasjon, kvalitet, metode, statistikk osv..

Selv har jeg tatt en bachelor i økad og er ikke fornøyd siden jeg føler at utdanningen er for generell og jeg ikke har faglig tyngde noe sted. Jeg skal, som deg, ta en grad til for å få litt mer fordypning.

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar! Nå føler jeg mer enda mer sikker!

Eliza Doalot: Jeg regner med at jeg kan få fritak for noen fag. Organisasjon, markedsføring og kanskje forskningsmetode. :) På den høyskolen jeg vil søke står det foresten at 1. og 2. året er likt for revisjon og øk/adm og at man derfor kan velge revisor siste året hvis man ønsker det. Men vet at det ikke er slik på feks HIO. :)

Gøy å høre at du har fått jobb på bakgrunn av begge bachelorene Lille Lavendel! :)

Endret av Miss Ariel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...