Gå til innhold

3 åringen min

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Jeg har en straks 3 år gammel sønn som pleier å "dette helt ut". DVS. han stirrer bare tomt ut i lufta, og det går absolutt ikke ann å få kontakt. What so ever. Må ta tak i han for å få kontakt. Nå begynner jeg rett å slett å lure litt. Er det noe galt? Han virker jo frisk og oppegående ellers... Bortsett fra at han ligger litt etter på tale, dotrening og er usedvanlig liten for alderen :ler:

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det høres så uvanlig ut. Varer det lenge?

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Kan vare i alt fra 10 sekunder til 1 min tenker jeg. Har vart lenger også. Men i gjennomsnitt. Men hadde han våkna når jeg stod ved siden av og ropte navnet hans hadde jeg også tatt det litt med ro. Men jeg må liksom "riste" litt i han for at han skal våkne.

Ekkelt synes jeg.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg var også sånn da jeg var liten. Foreldrene måtte stå og rope lenge før jeg reagerte noen ganger. Men jeg har klart meg forholdsvis greit likevel :)

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Tja.. kanskje... Jeg har bare ett instinkt som sier at noe er galt. Jeg vet ikke. Noen ganger kommer han med noen helt merkelige rare grimaser også. Vrir hele ansiktet. Glemte å nevne det i første innlegget.

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

Og han reagerer ikke på roping. Ikke i det hele tatt. Må ta tak i han.

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Det kan være en form for epelepsi.

Epelepsi kan gi "anfall" som ligner på det du forklarer.

Skrevet

Følg magefølelsen din. Tror jeg hadde tatt opp dette med lege eller helsesøster når han er såpass "borte".

Skrevet

Jeg ville gått videre med dette, for å få ham undersøkt nærmere. Du kjenner barnet ditt, stol på magefølelsen. Ta ham med til legen og beskriv symptomene, også grimasene hans.

Skrevet
Det kan være en form for epelepsi.

Epelepsi kan gi "anfall" som ligner på det du forklarer.

Samme tenkte jeg. Jeg ville tatt det opp med legen.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Jeg har en straks 3 år gammel sønn som pleier å "dette helt ut". DVS. han stirrer bare tomt ut i lufta, og det går absolutt ikke ann å få kontakt. What so ever. Må ta tak i han for å få kontakt. Nå begynner jeg rett å slett å lure litt. Er det noe galt? Han virker jo frisk og oppegående ellers... Bortsett fra at han ligger litt etter på tale, dotrening og er usedvanlig liten for alderen :ler:

Noen med erfaringer?

Mener ikke skremme. Men høres ut som "petit mal" epilepsi. Ta med gutten til lege.

Skrevet

Uff, lille vennen. Ja, jeg sier de andre her, hadde tatt kontakt med dertil egnete fagfolk, begynn der det er lettest tilgjengelig for deg, om det er helsestasjon eller fastlege.

Lykke til.

Skrevet

For meg kan det også høres ut som en mild form for epilepsi. Men det går selvsagt ikke an å stille diagnose ut fra et par små opplysninger. Ikke er jeg lege heller, så diagnostisering skal jeg holde meg langt unna! :)

Men jeg synes også du burde spørre fagfolk om råd ja. Dersom det ER epilepsi så finner de ut av det på sykehuset. Og det finnes medisiner som er effektive, sånn at gutten kan leve normalt med sykdommen. En del mennesker kan også få epileptiske anfall uten at de nødvendigvis har sykdommen epilepsi, forstå det den som kan. Men da er det vel snakk om engangshendelser kanskje?

Vet forresten om flere som har hatt epilepsi som barn men som ikke har hatt anfall siden de var små og derfor blir erklært friske. Altså kan epilepsien på en måte forsvinne av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...