DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 25. september 2008 jeg tror "dinedama" bare satte ting på spissen fordi vi som er i slike yrker blir sett ned på fordi vi ikke har høyere utdannelse og "kremjobber".. tror hun trakk det frem nettopp for å vise at du kan ha en slik "drittjobb" (som jeg får inntrykk av at noen her syns) og likevell ha et fullverdig liv med mann og hus.. :D Jeg satte det på spissen for å frem poenget mitt ja For min del gir jeg meg beng i hvilket yrke folk har så lenge de trives med det, men jeg blir uhorvelig provosert når noen prøver å trykke andre ned bare for at utdannelsen ikke er på høyere plan..
Gjest Purple Haze Skrevet 25. september 2008 #22 Skrevet 25. september 2008 Jeg ser ikke ned på noen yrkesgrupper, og frisører, hudpleiere o.l har jeg stor respekt for. De har et fysisk krevende yrke, og må behandle mange forskjellige mennesketyper. I tillegg yter de en service, som de fleste av oss unner oss en sjelden gang, og kaller litt luksus:)
covergrl Skrevet 25. september 2008 #23 Skrevet 25. september 2008 Jeg ser ikke ned på noen yrkesgrupper, og frisører, hudpleiere o.l har jeg stor respekt for. De har et fysisk krevende yrke, og må behandle mange forskjellige mennesketyper. I tillegg yter de en service, som de fleste av oss unner oss en sjelden gang, og kaller litt luksus:) tusen takk, skulle ønske alle tenkte slik som deg..
Morgan Skrevet 25. september 2008 #24 Skrevet 25. september 2008 Hehe,her ruller snøballen får en si Alle yrker er nødvendige skal vi få hjulene til å gå rundt. Betegnelsen "høy-status-yrker" er ganske misvisende,det handler vel mest om at de krever minimum 2MN i matte og fysikk og slike ting,for i det hele tatt å komme inn på et studium. Som gjør at mange faller utenfor allerede der. Hvilket sikkert er like greit,alle kan ikke bli ingeniører. Når så det er sagt;det var ganske komisk å se ved siste klassefest / sammenkomst,hvor folk hadde endt opp i forhold til hva du trodde da vi gikk på skolen! De skoleflinke ble ikke nødvendigvis akademikere.Og noen av rotehodene fikk ganske interessant stillinger,som gjør at du blir ganske paff nå du spør hvor de jobber. Jeg tror at han som fikk mest respekt av oss på samlingen 10 år etter,var han som skulle bli marinejeger (trodde han). Han drev bare og pumpet jern og var opptatt av muskler og forbildet var Sylvester Stallone.Vi prøvde forklare ham at du må ha litt brain også,han var ikke så veldig skarp i fagene,endel fravær og fest etc. I dag jobber han med psykisk utviklingshemmede!
Gjest Gjest_GjesT_* Skrevet 25. september 2008 #25 Skrevet 25. september 2008 Dette er mer Skråblikk. Synes ikke at det her er noe noen skal ta seg nær av, da det verken er noen kilder eller noenting at det meste som sies her er sant eller ikke. Ingen skal ta seg nær av dette her. Og hvorfor er det her på Generell debatt?
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #26 Skrevet 25. september 2008 fordi at vi ble flyttet ut av en annen tråd av moderatoren...
covergrl Skrevet 25. september 2008 #27 Skrevet 25. september 2008 Dette er mer Skråblikk. Synes ikke at det her er noe noen skal ta seg nær av, da det verken er noen kilder eller noenting at det meste som sies her er sant eller ikke. Ingen skal ta seg nær av dette her. Og hvorfor er det her på Generell debatt? hvis det er kilder eller lignende som beviser at dette er sant så er det ikke så sårende, men folks personlige meninger og skråblikk derimot.. der er sårende.. det er ikke nødvendigvis det som skrives her som er sårende, men det faktum at vi med lavere eller null utdannelse opplever å bli sett ned på i det daglige.. jeg ser også at flere i "kremjobber" sliter med dette, men jeg tror faktisk det er verre for oss lavt lønnende.. jeg kan ta et eksempel: det var lørdagsnatt (kaffebaren jeg jobber på er også utested i helgene) og jeg står og renser espressomaskinen samtidig som jeg snakker med trubaduren fra kvelden.. da kommer det en mann jeg vet har god jobb og utdannelse og spør om jeg kan gjøre opp kortet hans.. jeg svarte og sa jeg var opptatt, om han ikke kunne høre med noen av de tre andre som faktisk var ledige.. da fikk jeg høre det!! jeg var en liten drittkjerring som ikke var verdt en dritt, og at han syntes synd på meg som ikke var dugende nok enn til en dritt jobb som dette.. at jeg var mer opptatt av å flørte med trubaduren enn å hjelpe han!! vel vi kan si det slik at det er ikke ofte jeg blir forbanna, men der gikk han over grensen!! jeg kjeftet tilbake at jeg faktisk sto å renset maskinen og at jeg fint kunne hjelpe ham hvis han ville ha kortet fullt i kafferusk, og jeg snakket med trubaduren fordi han lurte på om han kunne få skyss til hotellet.. jeg sa klart og tydelig ifra til denne mannen at han burde lære seg engelsk bedre så hadde han skjønt hva vi snakket om og at hvis han hadde senket nesen litt fra himmelen så hadde han sett at jeg sto og jobbet.. dette er ikke første og ikke siste gangen jeg har fått dritt pga yrkesvalget mitt, men denne husker jeg alt for godt.. jeg tror du vør gjøre litt mer undersøkelser eller kanskje prøve et sånt yrke før du sier at vi ikke skal ta oss nær av det som skrives her.. for det som skrives her er INGENTING i forskjell til hva vi opplever i det daglige..
Gjest Gjest_GjesT_* Skrevet 25. september 2008 #28 Skrevet 25. september 2008 Når jeg leser innlegget mitt, beklager jeg at det hørtes ut som det gjorde. Min kritikk går til de som påstår at Frisør, hudpleier og de som røyka,skulket og var populære havner i disse yrkene. Mens Jomfru Maria blir advokat og får seg mann(eller singel og glad) osv. Hvem vet om en Advokat har gått igjennom mye dritt? Fy søren for et trangsyn De som tror at de fleste advokater er Jomfru Maria, tar feil. Mange er sleipe, utro drittsekker- og vet dere hva? Det kan jeg si, hvis saken allerede blir så usaklig som den er. Saken er at ingen kan vise til at noe av dette stemmer. Og det var der mitt standpunkt lå! Så ingen burde føle seg fornærmet. Et menneske som har respekt for hva de selv driver med- om det er Baker, Advokat, Butikkeier, Frisør, Hudpleier, Vetrinær, Dyrepleier, Jobber på gamlehjemmet- DET er best. Man skal ha respekt for sitt eget arbeid. Alle disse yrkene er viktige. Og tror dere ikke at vellykkede personer kan ha hatt en dårlig bakgrunn? Det er mange som har kjempet hardere enn det dere tror
Hanna panna Skrevet 25. september 2008 #29 Skrevet 25. september 2008 Status for hvem? De som ser ned på hverandre pga slik status, hvem er de? :\ Høres jo ikke fornuftig ut. Har en venninne som er hudpleier. Skal jeg tenke at hun røyka, skulket og var upopulær på skolen? Synes det her er litt drøye, drøye meninger.
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #30 Skrevet 25. september 2008 hvis det er kilder eller lignende som beviser at dette er sant så er det ikke så sårende, men folks personlige meninger og skråblikk derimot.. der er sårende.. det er ikke nødvendigvis det som skrives her som er sårende, men det faktum at vi med lavere eller null utdannelse opplever å bli sett ned på i det daglige.. jeg ser også at flere i "kremjobber" sliter med dette, men jeg tror faktisk det er verre for oss lavt lønnende.. jeg kan ta et eksempel: det var lørdagsnatt (kaffebaren jeg jobber på er også utested i helgene) og jeg står og renser espressomaskinen samtidig som jeg snakker med trubaduren fra kvelden.. da kommer det en mann jeg vet har god jobb og utdannelse og spør om jeg kan gjøre opp kortet hans.. jeg svarte og sa jeg var opptatt, om han ikke kunne høre med noen av de tre andre som faktisk var ledige.. da fikk jeg høre det!! jeg var en liten drittkjerring som ikke var verdt en dritt, og at han syntes synd på meg som ikke var dugende nok enn til en dritt jobb som dette.. at jeg var mer opptatt av å flørte med trubaduren enn å hjelpe han!! vel vi kan si det slik at det er ikke ofte jeg blir forbanna, men der gikk han over grensen!! jeg kjeftet tilbake at jeg faktisk sto å renset maskinen og at jeg fint kunne hjelpe ham hvis han ville ha kortet fullt i kafferusk, og jeg snakket med trubaduren fordi han lurte på om han kunne få skyss til hotellet.. jeg sa klart og tydelig ifra til denne mannen at han burde lære seg engelsk bedre så hadde han skjønt hva vi snakket om og at hvis han hadde senket nesen litt fra himmelen så hadde han sett at jeg sto og jobbet.. dette er ikke første og ikke siste gangen jeg har fått dritt pga yrkesvalget mitt, men denne husker jeg alt for godt.. jeg tror du vør gjøre litt mer undersøkelser eller kanskje prøve et sånt yrke før du sier at vi ikke skal ta oss nær av det som skrives her.. for det som skrives her er INGENTING i forskjell til hva vi opplever i det daglige.. Åååh :dåne: Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her... Jeg har ekstrajobb som bartender på en lokal uteplass og det er helt ufattelig hvor mange ganger man får slengt dritt etter seg i en slik jobb Og det er helt utrolig hvordan folk oppfører seg og hva de tillater seg og si til betjeningen (og andre) etter noen halvlitere.. huff altså.. Men slipper man unna disse trangsynte folka så er det i og for seg en utrolig givende og morsom jobb
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #31 Skrevet 25. september 2008 Når jeg leser innlegget mitt, beklager jeg at det hørtes ut som det gjorde. Min kritikk går til de som påstår at Frisør, hudpleier og de som røyka,skulket og var populære havner i disse yrkene. Mens Jomfru Maria blir advokat og får seg mann(eller singel og glad) osv. Hvem vet om en Advokat har gått igjennom mye dritt? Fy søren for et trangsyn De som tror at de fleste advokater er Jomfru Maria, tar feil. Mange er sleipe, utro drittsekker- og vet dere hva? Det kan jeg si, hvis saken allerede blir så usaklig som den er. Saken er at ingen kan vise til at noe av dette stemmer. Og det var der mitt standpunkt lå! Så ingen burde føle seg fornærmet. Et menneske som har respekt for hva de selv driver med- om det er Baker, Advokat, Butikkeier, Frisør, Hudpleier, Vetrinær, Dyrepleier, Jobber på gamlehjemmet- DET er best. Man skal ha respekt for sitt eget arbeid. Alle disse yrkene er viktige. Og tror dere ikke at vellykkede personer kan ha hatt en dårlig bakgrunn? Det er mange som har kjempet hardere enn det dere tror hvem har sagt det da?? Det er ikke snakk om at de med høyere utdanning ikke har vært igjennom dritt her altså... Det er snakk om at de som var pop på skolen sitter med "drittjobber" som noen mener, og vi mener det er feil å dømme de med lavere utdanning... Da er det ikke dermed sagt at vi mener at alle med høyere utdanning lever et rustfritt liv...
covergrl Skrevet 25. september 2008 #32 Skrevet 25. september 2008 Når jeg leser innlegget mitt, beklager jeg at det hørtes ut som det gjorde. Min kritikk går til de som påstår at Frisør, hudpleier og de som røyka,skulket og var populære havner i disse yrkene. Mens Jomfru Maria blir advokat og får seg mann(eller singel og glad) osv. Hvem vet om en Advokat har gått igjennom mye dritt? Fy søren for et trangsyn De som tror at de fleste advokater er Jomfru Maria, tar feil. Mange er sleipe, utro drittsekker- og vet dere hva? Det kan jeg si, hvis saken allerede blir så usaklig som den er. Saken er at ingen kan vise til at noe av dette stemmer. Og det var der mitt standpunkt lå! Så ingen burde føle seg fornærmet. Et menneske som har respekt for hva de selv driver med- om det er Baker, Advokat, Butikkeier, Frisør, Hudpleier, Vetrinær, Dyrepleier, Jobber på gamlehjemmet- DET er best. Man skal ha respekt for sitt eget arbeid. Alle disse yrkene er viktige. Og tror dere ikke at vellykkede personer kan ha hatt en dårlig bakgrunn? Det er mange som har kjempet hardere enn det dere tror advokater er ofte sleipe, drittsekker (vet ikke om de er utro, men de er sikker det på lik linje med alle andre), og det er jo en viktig egenskap i deres yrke.. er det noen her som har sagt at de er prektige og jofru maria forresten..? jeg skjønner hva du mener, og jeg har stor respekt for både min jobb og andres, men det er ikke alle som respekterer andes valg, og det er sårende når man får dritt fordi man er den man er
covergrl Skrevet 25. september 2008 #33 Skrevet 25. september 2008 Åååh :dåne: Jeg kjenner meg så igjen i det du sier her... Jeg har ekstrajobb som bartender på en lokal uteplass og det er helt ufattelig hvor mange ganger man får slengt dritt etter seg i en slik jobb Og det er helt utrolig hvordan folk oppfører seg og hva de tillater seg og si til betjeningen (og andre) etter noen halvlitere.. huff altså.. Men slipper man unna disse trangsynte folka så er det i og for seg en utrolig givende og morsom jobb ja jeg elsker virkelig denne jobben, er så gøy å treffe mange nye folk.. dessuten kan man gå ut i helgene, ha det gøy, møte folk, uten å bruke penger- men heller stikk motsatt tjene penger.. men jeg har opplevd mye dritt.. en natt gikk jeg runden og tok fra folk alkoholen (etter stengetid) og jeg hadde (som jeg alltid gjør) tatt runden fem min før for å minne folk på at når jeg kom tilbake så tok jeg drikken.. da kom jeg til et bord med to hovne mannfolk på mine foreldres alder, jeg sa at nå er klokken der og jeg må ta cideren. han ene ga meg respektfult flasken, mens han andre trakk flasken til seg og ba meg ryke og reise.. jeg sa til ham at nå måtte han oppføre seg og vise at han var en voksen mann.. kompisen ba ham skjerpe seg, men da brølte han: ikke så lenge denne jævla feite kua nekter meg å drikke cideren min (han sitter i kommunestyret og har vært med på å utvikle sjenkereglene i kommunen). deilig å høre at her er folk som forstår, som vet hva jeg snakker om
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #34 Skrevet 25. september 2008 Det er helt utrolig hva folk får seg til å si :dåne: jeg har hatt mye pes på ruden jeg også.. En gang begynt folk å "demonstrere" på en måte.. jeg gav dem beskjed om at de måtte drikke opp for at vi skulle stenge snart, og hvis de ikke hadde drukket opp om 5 min ble jeg desverre nødt til å ta drikken deres.. Når jeg da kom for å ta drikken deres litt senere begynte de å hive glassene i gulvet og det var 1 million glassbiter overalt Jeg kjeftet da og ba dem om å komme seg ut og slikt tolererte vi ikke.. Gav de tilogmed muntlig advarsel om utestengelse hvis de ikke skjerpet seg, men de fortsatte bare... Tror det gikk 20-30 glass i gulvet.. og selvfølgelig av den typen glass som blir "pulverisert" når de treffer gulvet
covergrl Skrevet 25. september 2008 #35 Skrevet 25. september 2008 Det er helt utrolig hva folk får seg til å si :dåne: jeg har hatt mye pes på ruden jeg også.. En gang begynt folk å "demonstrere" på en måte.. jeg gav dem beskjed om at de måtte drikke opp for at vi skulle stenge snart, og hvis de ikke hadde drukket opp om 5 min ble jeg desverre nødt til å ta drikken deres.. Når jeg da kom for å ta drikken deres litt senere begynte de å hive glassene i gulvet og det var 1 million glassbiter overalt Jeg kjeftet da og ba dem om å komme seg ut og slikt tolererte vi ikke.. Gav de tilogmed muntlig advarsel om utestengelse hvis de ikke skjerpet seg, men de fortsatte bare... Tror det gikk 20-30 glass i gulvet.. og selvfølgelig av den typen glass som blir "pulverisert" når de treffer gulvet kjenner meg sånn igjen!! jeg har blitt veldig streng på utestengelsene, for jeg har hatt for mye styr med kunder.. derfor så skriver jeg en utvisning, men kommer de tilbake dagen derpå i edru tilstand og beklager oppførselen sin så får de en ny sjangse (med mindre de har gjort helt totalt uakseptable ting)
Gjest Gjest_GjesT_* Skrevet 25. september 2008 #36 Skrevet 25. september 2008 hvem har sagt det da?? Det er ikke snakk om at de med høyere utdanning ikke har vært igjennom dritt her altså... Det er snakk om at de som var pop på skolen sitter med "drittjobber" som noen mener, og vi mener det er feil å dømme de med lavere utdanning... Da er det ikke dermed sagt at vi mener at alle med høyere utdanning lever et rustfritt liv... hvem har sagt det da??: Jeg Det er ikke snakk om at de med høyere utdanning ikke har vært igjennom dritt her altså..: Jeg trekker det frem fordi jeg har hørt snakk om at de med høyere utdanning er de som ikke var populære, røyka eller gjorde noe galt. Og den konklusjonen fant JEG ut at jeg ville få frem.
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #37 Skrevet 25. september 2008 kjenner meg sånn igjen!! jeg har blitt veldig streng på utestengelsene, for jeg har hatt for mye styr med kunder.. derfor så skriver jeg en utvisning, men kommer de tilbake dagen derpå i edru tilstand og beklager oppførselen sin så får de en ny sjangse (med mindre de har gjort helt totalt uakseptable ting) Men det er jo bra de har vett til å unnskylde seg da da kan man revurdere utvisningen hvem har sagt det da??: Jeg Det er ikke snakk om at de med høyere utdanning ikke har vært igjennom dritt her altså..: Jeg trekker det frem fordi jeg har hørt snakk om at de med høyere utdanning er de som ikke var populære, røyka eller gjorde noe galt. Og den konklusjonen fant JEG ut at jeg ville få frem. Åjja DU fant det ut ja... Men det er jo bra DU påpeker det da...
Gjest Gjest_GjesT_* Skrevet 25. september 2008 #38 Skrevet 25. september 2008 Men det er jo bra de har vett til å unnskylde seg da da kan man revurdere utvisningen Åjja DU fant det ut ja... Men det er jo bra DU påpeker det da... Forklar hva som er galt, da? Er det liksom bare du som kan påpeke noe man skal diskutere her?
DDuck Skrevet 25. september 2008 Forfatter #39 Skrevet 25. september 2008 (endret) Nei... det er det ikke.. men jeg skjønte bare ikke hvor det du skrev kom i fra..? :klø: Hvem har sagt at det er jeg som påpeker slikt da? Endret 25. september 2008 av dinedama
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #40 Skrevet 25. september 2008 Nei... det er det ikke.. men jeg skjønte bare ikke hvor det du skrev kom i fra..? :klø: Hvem har sagt at det er jeg som påpeker slikt da? Aner ærligtalt ikke hva du krangler etter, Dinedama
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå