Gå til innhold

Drinkmix som du kjøper i dagligvaren.


Tussilago

Anbefalte innlegg

Egner den seg i et bryllup, vi skal ha en som står og mixer drinker. Har aldri prøvd noen av dem, men det er jo Tom Collins, San Francisco og mange andre gode drinker å lage av dem? Har noen av dere prøvd?

Tussilago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandra

Jeg har jobbet som bartender i mange år, og synes du trygt kan bruke disse butikk mixene. Men vær obs; det smaker litt "billig" av dem. Jeg anbefaler deg isteden for å søke på nettet/kjøpe en drink mixe bok. Velg ut et par enkle populære drinker som du kjøper ingrediensene til: mix på forhånd "tilbehøret" i ferdige flasker som du merker med navnet på drinken. Da trenger din bartender kun å tilsette sprit og is i drinkene. Jeg har vært bartender i noen bryllup og vi laget barkart som viser hva baren tilbyr (og da stod disse ferdig mixa drinkene på listen). Meget populært med barkart/meny og enkelt for bartenderen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg er ikke noe avansert i smaken og synes de fra butikken er like så bra, for ikke å snakke om billigere!!! Jeg tror at hvis du får vanlige mennesker på besøk som ikke drikker sånn jevnt og kjempeofte, så kommer de ikke til å merke forskjell!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ikke noe hokus pokus å mixe drinker fra grunnen av, men det er lurt å velge noen som er enkle og som ikke skal shakes eller noe annet -bare helles rett i glasset.

Det er også billigere å kjøpe diverse blandevann enn å kjøpe fredige mixer.

Mitt bartips må være å stikke innom en barbutikk (vet om en nederst i Bygdøy Allè og en i Kirkeveien ikke langt fra Norsk Sengetøylager). Der kjøper du et målebeger for hver type sprit (slik slipper man å skylle de etter hvert bruk, og man ungår whisky-smak i cognacen) og en pose med helletuter. Det gjør det enklere og raskere for den som står i baren til å måle riktig forhold, og man vet akkurat hvor mye sprit det skal være i hver drink. Finn fem-seks drinker som er enkle å lage og som ikke krever all verdens tilbehør. Det vil være lurt å velge drinker som går på kryss av hverandre når det gjelder innhold, slik slipper dere å kjøpe masse forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...