Gå til innhold

Første gang hos kiropraktor


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er det nok...

Fikk en liten trøkk i ryggen for en ukes tid siden, og den ble verre etter jeg måtte ta morgenstell på en sterkt handicappet person for noen dager siden. I går gikk det helt galt, og noe inni der låste seg eller noe slikt.

Sliter med å gå (ender stort sett opp med å krabbe på alle fire), har noe nedsatt følelse i bena og sterke smerter bak i bekkenet. Så er her det noe galt.

Men jeg har aldri vært hos kiropraktor før :sjenert: Sist dette skjedde hadde jeg ikke muligheten til å oppsøke hjelp pga økonomien, så da måtte jeg bare vente til det gikk over av seg selv.

Noen som kan fortelle i grove trekk hva som kommer til å skje? Hvor mye må jeg kle av meg, hvor vondt bør jeg være forberedt på, hvilke spørsmål kan jeg ende opp med å få osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det nok...

Fikk en liten trøkk i ryggen for en ukes tid siden, og den ble verre etter jeg måtte ta morgenstell på en sterkt handicappet person for noen dager siden. I går gikk det helt galt, og noe inni der låste seg eller noe slikt.

Sliter med å gå (ender stort sett opp med å krabbe på alle fire), har noe nedsatt følelse i bena og sterke smerter bak i bekkenet. Så er her det noe galt.

Men jeg har aldri vært hos kiropraktor før :sjenert: Sist dette skjedde hadde jeg ikke muligheten til å oppsøke hjelp pga økonomien, så da måtte jeg bare vente til det gikk over av seg selv.

Noen som kan fortelle i grove trekk hva som kommer til å skje? Hvor mye må jeg kle av meg, hvor vondt bør jeg være forberedt på, hvilke spørsmål kan jeg ende opp med å få osv?

Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at kiropraktoren spør hva som har skjedd, hvordan det skjedde, når det skjedde osv. Samt om du har hatt liknende plager før. I tillegg kan den hende du må fylle ut et "helseskjema" med spm om sykdommer, allergier osv.

Vil anta at du må ta av deg på overkroppen, slik at du kun har igjen BH'en. Når det gjelder smerter så er det ikke vondt å bli "knekt" opp.

Det kan hende bu blir bedt om å ta røngen av ryggen før kiropraktoren vil gjøre noe med deg. Dette for å utelukke tilstander som brudd eller prolaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos kiropraktor, og kona har vært flere turer. Det er ikke skummelt i det hele tatt.

Først blir det antagelig et røntgenbilde, og så er det behandling. Du må ta av deg gensere/t-skjorta, men beholder BHen. Så får du ligge på en benk, og kiropraktoren gjør det som skal til for å fikse deg opp :P

Jeg hadde låst en virvel nederst i ryggen en gang, og det var ikke akkurat behagelig. Det var ikke vondt å få det på plass igjen, men musklene rundt ryggvirvelen trengte litt røff behandling for å slutte å gjøre vondt, og det kjente jeg ja. Men det var ikke verre enn å gå til en fysioterapaut. Da jeg gikk ut etter behandling var jeg rett i ryggen igjen, du kan tro det var deilig :)

Endret av BillyBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos kiropraktor noen ganger når ryggen har låst seg fullstendig. Første gangen ble det tatt røntgenbilde. Jeg har ikke tatt av meg på overkroppen når jeg har vært der. Det går greit med en tynn genser. Som regel står jeg rett opp og ned og puster inn og ut når jeg får beskjed om det mens kiropraktoren trykker og klemmer. Jeg hører at det knekker, men det gjør ikke vondt. Som BillyBoy sier, så er det jobbingen med musklene som gjør vondt. En gang hadde jeg smerter helt nederst i ryggen og låret, og da måtte jeg ligge på benken og fikk albuen til kiropraktoren presset inn i lårmuskelen som var vond fra før. Det var ikke noe behagelig. Det som er fint er at det som gjør vondt er under kontroll. Det er ikke noe som plutselig knekkes opp og gjør vondt.

Og det aller beste er at når jeg får problemer med ryggen, kan jeg gå til kiropraktoren, og etter ti minutter med behandling kan jeg gå normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet ta av meg alle klær unntatt undertøyet, når jeg har vært hos kiropraktor. Første gangen måtte jeg også gå litt rundt i rommet, fordi han hadde behov for å se hvordan ryggen min beveget seg. (?) Var ikke forberedt på å strippe så mye, så jeg hadde vel egentlig ikke på meg egnet undertøy for anledningen. Minimalt og gjennomsiktig.

Ellers lå jeg på en benk, mens han knakk opp igjen korsryggen min.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,kan si det er som å komme til himmelen!!(håper jeg).Jeg har gått der med vond korsrygg,nakke og skulder.Går hver 14 dag er jo blitt avhengi å må si, jeg er ett annet menneske når jeg kommer ut.Jeg kler ikke av meg noen ting,legger meg på benken.puster inn,helt ut så:knekk!og du kjenner det ikke en plass!!gikk til fyso før men det hjalp ingenting.Kiro er guds gave til oss som er stive og støle.Få han til å ta nakken au om du er frisk til det.det gjør meg og sambo hver gang godt å få løsna opp.Lykke til.og skriv hvordan det gikk..Ja.må legge til jeg jobber med en i 50 åra.Han har stadig ryggverk og jeg sa han måtte ta turen..Nei,det var det dummeste for det gikk over av seg selv.men den gang ei..livredd og halvsur dro han avgårde for ryggen ble jo bare verre men det var kun ett stort smil når han kom igjen,og da mobba mi mye,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang måtte jeg strippe ned til undertøyet. Nå slipper jeg det, men det var får å se korsryggen skikkelig. Det ble og tatt røntgen som de så på.

Det hele er fort over. Jeg ligger på en benk mens kiropraktoren trykker hardt der det skal trykkes. Det knaker og braker og er ganske ømt etterpå. Nakken er litt ekkelt, men ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også bare ha truse og bh på meg. Kiripraktoren spurte om jeg hadde skader og om jeg hadde vært med i bilulykke etc. om jeg hade noen sykdommer etc

Så brukte han et hjul (les:minte meg om å skjære ut julekaker med), som han "kjørte" opp og ned på beina mine.

Han knakk meg opp etter hvert. Veldig hard da han trykte på musklene mine på hoftene mine. (hadde vondt i rygg og skuldre og i bekkenet.) Jeg hadde på meg bukse da han knakk meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...