Gjest *Mim* Skrevet 22. september 2008 #1 Del Skrevet 22. september 2008 Vi har kjøpt nytt servise fra Ikea og er i utgangspunktet fornøyde med det. Men det viser seg at middagstallerknene er for store for oppvaksmaskinen! Vi har en ganske ny Miele-maskin, og tenkte ikke en gang på at det kunne bli vanskelig. Æsj, lite å gjøre med det, vi får bare kjøpe nytt servise, må bare få ut litt gruff. Dårlig gjort å lage så store tallerkner - og så liten plass i oppvaskmaskinen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlingeLing Skrevet 22. september 2008 #2 Del Skrevet 22. september 2008 Du kan jo bytte tallerkenene... Ikea har en ganske åpen retur-ordning, hvertfall det varehuset jeg har i nærheten. Med kvittering får du pengene tilbake, uten kvittering får du tilgodelapp (Har forresten også en temmelig ny miele-maskin. Du må ha kjøpt noen virkelig store tallerkener som ikke får plass der... Kanskje dekktallerkner?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Del Skrevet 23. september 2008 det går an å flytte på kurvene i mange miele oppvaskmaskiner, slik at du får bedre palss, men det vet du sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #4 Del Skrevet 23. september 2008 Vi har også noen tallerkner som er så store at vi må fjerne den øverste skuffen i oppvaskmaskinen for å vaske dem. Derfor bruker vi dem også svært sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. september 2008 #5 Del Skrevet 23. september 2008 Den tabben har vi også gjort. Fikk masse tallerkner i gave, og nå må middagstallerknene vaskes for hånd. Irriterende. Jeg vil ikke bytte, fordi jeg vil ha en bestemt serie og at de ulike størrelsene er like. Men det er så lite det er snakk om, at jeg ikke skjønner hvorfor de ikke kunne tenkt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. september 2008 #6 Del Skrevet 23. september 2008 Har du prøvd å sette tallerknene andre veien? Venninnen min har noen tallerkner som i utgangspunktet er for store for oppvaskmaskinen, men hun setter dem bare 'baklengs' i maskinen. Da får de en mer skrå vinkel, og så får de plass likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 23. september 2008 #7 Del Skrevet 23. september 2008 Det er endel oppvaskmaskiner som ikke er beregnet til tallerkner på 30 cm, vi valgte å kjøpe Asko rett og slett fordi de har mer plass i underkurven (og vår er ikke en av XL/XXL-modellene deres). Vasker våre 30 cm tallerkner uten problemer i den. Men som noen andre har sagt, enklete Miele-maskiner kan man ta ut overkurven, så du kan jo teste det. Irriterende å måtte vaske vanlige middagstallerkner for hånd ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 23. september 2008 #8 Del Skrevet 23. september 2008 Dårlig gjort å klage. Vi har ikke oppvaskmaskin en gang. Var et godt tips det med å snu tallerkenene andre veien. Vi har noen hjemme (hos foreldrene mine) som er for store til oppvaskmaskinen, og litt "pene". Det resulterer også i at vi rett og slett bruker dem sjelden, bare hvis det er litt fint besøk e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 23. september 2008 #9 Del Skrevet 23. september 2008 Takk for tips! Skal prøve litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 24. september 2008 #10 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg skal hjem å sette mine fine tallerkener andre veien!!!!!!! Håper det går, for va har måtte skaffe oss noen andre reservefat som vi bruker til hverdagsservice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 24. september 2008 #11 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Jeg endte opp med å bytte de for store runde tallerkene i firkantede i stedet, til mannens store glede. Bortsett fra når det skal varmes noe i microen, de firkantede passer jo ikke inn der må vite... * litt* Endret 24. september 2008 av Spiss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #12 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg endte opp med å bytte de for store runde tallerkene i firkantede i stedet, til mannens store glede. Bortsett fra når det skal varmes noe i microen, de firkantede passer jo ikke inn der må vite... * litt* Akkurat. Så når jeg skal handle på IKEA i morgen, så risikerer jeg å få dine brukte tallerkner? Man skal ikke bytte ting som er brukt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 24. september 2008 #13 Del Skrevet 24. september 2008 Akkurat. Så når jeg skal handle på IKEA i morgen, så risikerer jeg å få dine brukte tallerkner? Man skal ikke bytte ting som er brukt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #14 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg har også tallerkener fra IKEA som viste seg å være litt for store. De går inn i oppvaskmaskinen, såvidt det er, men kjøkkensapet de står i går ikke an å lukke helt inntil.. Magneten i døren gjør at den holder seg nesten helt lukket, men det er en liten glipe. Når man skal bytte ting på IKEA krever de ihvertfall hos meg at emballasjen ikke er for ødelagt. Da jeg kjøpte mine fat kastet jeg embalasjen så fort jeg så at tallerkenene var hele og fine. Jeg tenkte jo overhodet ikke at det kunne være noen andre problemer med dem enn at de var knust eller hadde fargefeil. At de ikke skulle passe inn i skap og maskin falt meg ikke inn engang. De så ikke unormalt store ut i butikken, men det var gjerne fordi alle seriene hadde store fat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 25. september 2008 #15 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #16 Del Skrevet 26. september 2008 Neida, har akkurat målt, og diameteren er 28 cm. Men den greia som skal gå rundt, stopper mot tallerknene. Har snudd dem, og da går det på et vis, men de ligger veldig oppå hverandre, så jeg er litt redd de ikke blir vasket skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2008 #17 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #18 Del Skrevet 26. september 2008 Hm Hvordan da løfter opp overkurven? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. september 2008 #19 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Endret 14. desember 2009 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #20 Del Skrevet 26. september 2008 Vi har denne Miele-maskinen. Det står jo at den skal ta tallerkner på inntil 31 cm, så dette skjønner jeg ikke. Skal sjekke maskin og bruksanvisning bedre i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå