Gjest Eurodice Skrevet 22. september 2008 #1 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg og mannen min satt å diskuterte hvilke produter som var de mest unødvendige som er laget. Våre konstibusjoner er * oppvaskmaskin pulver i posjonspaktninger med plast som ikke skal taes av (som om det å ta av plasten var så vanskelig i seg selv liksom) * kakaokokemaskin og tekoker Hva er deres forslag? Jeg vet jo at jeg ofte har tenkt "herre gud, hvorfor har de laget dette" men vi kom ikke på flere produkter likevel. Kan dere hjelpe? Unnskyld min uvitenhet, men hva betyr konstibusjon? Nå har jeg sett etter i diverse ordbøker både på norsk og engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Del Skrevet 22. september 2008 kontribusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. september 2008 #3 Del Skrevet 22. september 2008 kontribusjon Takk for opplysningen. Da er jeg ikke så uvitende som jeg trodde. Jeg må si jeg skjønner ikke hvorfor noen må imponere med, skal vi si fremmedord, når det finnes adekvate norske, og når de ikke en gang skriver det riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 24. september 2008 #4 Del Skrevet 24. september 2008 Takk for opplysningen. Da er jeg ikke så uvitende som jeg trodde. Jeg må si jeg skjønner ikke hvorfor noen må imponere med, skal vi si fremmedord, når det finnes adekvate norske, og når de ikke en gang skriver det riktig? Kremt... adekvate... Stein i glasshus... etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. september 2008 #5 Del Skrevet 24. september 2008 Kremt... adekvate... Stein i glasshus... etc... Kanskje jeg møtte meg selv i døren :-). Jeg skulle nok ha brukt "dekkende" for eksempel. For meg er adekvat et helt greit og vanlig ord. Mitt poeng er at det ikke er noe som heter "konstibusjon". Derfor min kommentar om at det ikke er så lurt å skulle imponere med fremmedord når man skriver feil. Jeg overvar selv en samtale hvor en mann uttalte at han ikke var "korpulent" nok til å uttale seg om det diskusjonen gjaldt. Han var da heller ikke korpulent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 24. september 2008 #6 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kjempet meg gjennom 5 år på universitetet sammen med mennesker som trodde en mengde fremmedord gjorde en tekst bedre. For eksempel var det mange som rakk opp hånda under forelesningene og formulerte spørsmål så full av fremmedord at de mistet tråden halvveis i setningen... irriterende altså! Sløse bort tida til andre mennesker på den måten for å høres "intelligente" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 24. september 2008 #7 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kjempet meg gjennom 5 år på universitetet sammen med mennesker som trodde en mengde fremmedord gjorde en tekst bedre. For eksempel var det mange som rakk opp hånda under forelesningene og formulerte spørsmål så full av fremmedord at de mistet tråden halvveis i setningen... irriterende altså! Sløse bort tida til andre mennesker på den måten for å høres "intelligente" ut. Skjønner akkurat hva du mener. Jeg måtte alltid holde meg fra å le da jeg hørte sånt, synes det var så patetisk. Men sånn er det vel ofte, man er blitt student, må vite, og veldig smart... Heldigvis blir de fleste noe mer avslappet med årene. De fleste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå