Gjest frisk Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Er det bare å ringe legen for å bli friskmeldt? Er egentlig sykemeldt en stund til, men begynner å jobbe igjen i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Er det bare å ringe legen for å bli friskmeldt? Er egentlig sykemeldt en stund til, men begynner å jobbe igjen i morgen. Min lege sa jeg bare kunne begynne å jobbe igjen. Trenger ikke snakke med legen først. Det er den som betaler deg lønn/sykepenger som må vite at du er i jobb igjen, legen trenger ikke blandes inn.
Chiquita Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Du SKAL gi beskjed til NAV når du skal friskmelde deg selv. Du trenger ikke å gå via lege, men nav skal altså ha beskjed
Gjest TS Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Du SKAL gi beskjed til NAV når du skal friskmelde deg selv. Du trenger ikke å gå via lege, men nav skal altså ha beskjed Så da kan jeg kontakate nav? Var ikke fastlegen som sykemeldte meg, men en sykehus lege etter en operasjon.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg fikk beskjed om å kontakte legen for friskmelding.
Chiquita Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Det er nye regler nå angående dette, og pasiente eiger sin egen sykemelding og kan friskmelde seg selv uten å gå via lege. Det er altså nok å ta kontakt med nav (tror de skal ha det skriftlig, men det får du høre om du ringer dem)
Gjest TS Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Tror jeg ringer legekontoret og hører, jeg. Er ihvertfall det enkleste. Har aldri vært sykemeldt før, og har ikke peiling på hvordan jeg friskmelder meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå