Kara W Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 (endret) Hva er vanlig lønn for en regnskapsmedarbeider? Vet at det sikkert kan variere masse, men jeg aner liksom ikke hva jeg skal be om. Jeg jobber på regnskapsbyrå og har tre års erfaring. Jeg har ingen formell utdannelse, men jobber sammen med andre som har bachelor. Føler selv at jeg gjør en minst like god jobb som de andre, og får tilbakemelding om at lederen er veldig fornøyd med meg. Hva tjener andre i lignende situasjon? Endret 22. september 2008 av Kara W
Gjest dekor Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Høres ut for meg som at du minumum burde kunne be om de jeg har i året. 350 000 kr. Er du medlem av en fag organisasjon så kan du ringe de. De kan gi deg en sånn ca lønn for hva du burde tjene basert på alder, erfaring og utdannelse.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Hva er vanlig lønn for en regnskapsmedarbeider? Vet at det sikkert kan variere masse, men jeg aner liksom ikke hva jeg skal be om. Jeg jobber på regnskapsbyrå og har tre års erfaring. Jeg har ingen formell utdannelse, men jobber sammen med andre som har bachelor. Føler selv at jeg gjør en minst like god jobb som de andre, og får tilbakemelding om at lederen er veldig fornøyd med meg. Hva tjener andre i lignende situasjon? Uten autorisasjon og utdannelse vil du aldri kunne gjøre like bra jobb for regnskapsførerkontoret som de som har autorisasjon, iom at det er pålagt at en autorisert må gå gjennom arbeidet ditt. De som er autoriserte går dessuten jevnlig på kurs (også pålagt) som gjør at de hele tiden er oppdatert på de nye reglene. Hva slags oppgaver utfører du på regnskapskontoret? Er dette kun bokføring, bankavstemminger, lønnskjøringer osv eller gjør du også årsoppgjør inkl likningspapirer, oppsett av årsregnskap, kontakt med revisor osv? Har du selvstendig ansvar for klienter a-å eller jobber du kun på enkelte områder i samarbeid med en autorisert? Det stilles jo idag enda strengere utdanningskrav til autoriserte regnskapsførere (3 år mot tidligere 2 år). NARF ønsker jo også revisjonsplikten fjernet, og hvis det skjer (noe det ikke gjør med det første) vil regnskapsføreren overta deler av rollen til revisor. Jeg kan vanskelig se for meg at en helt uten utdanning kan gjøre en god nok jobb her og kreve like høy lønn som en autorisert. Jeg vil tippe at lønna di vil ligge på 300 000-330 000.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg har en mye enklere stilling innen regnskap (scanning av faktura ++) og har 330.000 i året, så jeg ville minimum bedt om 350.000 hvis du jobber med selve regnskapet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå